Jump to content

Ilmajouset


98Camu

Recommended Posts

Kirjoitettu

ei paha ollenkaan  m/ hintakin oli sellainen että vähän pisti miettimään

Kirjoitettu

kannattaa huomioida että kit-2 on se millä kannattaa alottaa eli n. 1900$ nuo halpahintaset on pelkkiä "iskareita" mitkä tarvii vielä vinon pinon osia...

 

EDIT: niin onkos ilmajousitus jo laillista suomessa? yhdessä vaiheessa ei muistaakseni ollu...

Kirjoitettu

kannattaa huomioida että kit-2 on se millä kannattaa alottaa eli n. 1900$ nuo halpahintaset on pelkkiä "iskareita" mitkä tarvii vielä vinon pinon osia...

 

EDIT: niin onkos ilmajousitus jo laillista suomessa? yhdessä vaiheessa ei muistaakseni ollu...

Eik se ollu niin et noi hydraulit oli kielletyjä ei noi ilmajouset onhan niit kuorkeissa ja busseissaki ja ainaki joku vuos sit oli joku letukka jossa oli toi ilmajousitus liikenteessä ::)tai ilmapussit ne visiin oikeesti on :-[
Kirjoitettu

Kyl ilmajouset laillisia pitäis olla. On munkin mesessä ilmajouset ja napista saa korkeutta muutettua. Hydraulijouset nopeine venttiileineen taitaa olla tosin kiellettyjä.

Kirjoitettu

ja kaverin -79 caminos on takana alkuperäiset ilmaiskarit eli ei pitäisi olla ongelmaa tänäkään päivänä

Kirjoitettu

ne pallot on ainakin sallittu (ja ne mitkä oli farkuis,venttiili oli takapuskuris) m/

hydraulit ei  m-

Kirjoitettu

ilmat saa alle ilman lupia mikali jousituksen tyyppi ei muutu ,ja varustetaan automaattisella tasosaadolla ts. kierrejousen tilalle voi laittaa bagin, ja mikali on kyseessa ko autoon tehdasvalmisteinen sarja voi jousitustyyppikin muuttua  ts lehtijousten tilalle 4-link ja panhard ( todistus valmistajalta ) vin numerolle tehtyna vaaditaan

Kirjoitettu

Askarteluintoinen hakee kuormaautofirmasta esim hytin ilmajouset ja tasonsäätöventtiilin ja pulttaa ne kierrejousien tilalle. Siihen pikku kompura jostain farmarista ja säiliö kaveriks.

Esim. Iveco Eurostarin ja monen muun hytin pallot on halkaisijaltaan hyvin lähellä henkilöauton jousta ja kantavuuskin riittää eikä maksa miljoonia. Ivecon tasonsäätöventtiili maksaa reilun 100€. Semmonen tupakkiaskin kokoinen.

Kirjoitettu

Mulla ois 2kpl ilmajousia ylimääräisenä! land rover discoveryn takajouset uudet/käyttämättömät,käy kierrejousen tilalle!

Tässä askartelun aihetta talven ajaksi!!  :) hp.50€/2kpl+pk 

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...