Jump to content

Pakoputkenpäät uusiksi

Recommended Posts

Kirjoitettu

Eli nyt mulla on ponussa pakoputkenpäät jotka kääntää kaasut/paineet maahan ja näyttävät vähän kotkan (tms.) kynsiltä ja ajattelin vaihtaa ne vähän näyttävempiin ja parempiin.

Putkisto ja vaimentajat on hyvässä kunnossa ja sopivan kokoiset. Ulostuleva putki on 2,5" tai n- 64mm. Uusi putkenpää tai siis ne molemmat pitäisi olla hitsattavat.

Oheisessa kuvassa olevat mahdollisesti kiinnostavat mallit on löytyny Fixus varaosaliikkeen kuvastosta. Olisko muilla erilaisia vaihtoehtoja ehdottaa?

PPpaat.jpg}

PPpaat.jpg_thumb

Kirjoitettu

mun henkilökohtainen mielipide on että vakio korisen 3gennerin perään ei sovi mikään tuning putkenpää kuin yllä toisin kuin 4:seen saa pienellä laitolla sopimaan.. ite lähtisin ennemmin pro linjalle tai ainakin siihen suuntaan esim.tollasella tai saman tyylisellä..

http://www.ostokset.fi/pd/e5ecaf1e/

mut se on vain mun mielipide :-X

Kirjoitettu

Takullahan on tollaiset putkenpäät mitä tos keskellä on ja ei oo ollenkaan huonon näköset siin 3gen ponussa m/ m/

Kirjoitettu

tämä,

mutta päät alaspäin ja vaan loppuosa näkyviin  m/

putk.jpg}

Kirjoitettu

Keskimmäinen vaihtoehto näyttää hyvältä. Riittävän hillityt, ei näytä tuningilta. Mutta nuo muut vaihtoehdot kyllä unohtaisin. Itse kävin tänään hakemassa rautakaupasta huonekaluputkea josta meinaan väsätä omaan 3gen ponuun putkenpäät. ;D Taitaa vaan huonekaluputki ruostua aika herkästi. m- Ostin syksyllä biltemasta valmiit putkenpäät, mutta ne oli liian suuret, tuli heti mieleen joku teinikorolla. >:(

Kirjoitettu

Tarkotus olis siis ettiä hillitty, mutta vähän näyttävämmät putkenpäät. Ei mitään teinituning mallia.

Kooltaan ei tarvitse olla isompi kuin se 2.5", mutta 3" käy vielä varmaankin. Jos tulee 4-pää ulostulona niin sitten lähemmäs 2.5".

Kirjoitettu

Katselin kerran Marteliuksen putkenpäitä; oli laadukkaan näköisiä ja todella siisti työnjälki. Vaikuttivat todella jämäkiltä ja päissä oli vielä "vaimennus" korkeille taajuuksille.

Vaihtoehtoja oli lukuisia; eri liitoskokoja ja maleja sekä ulkohalkaisijoita.

Liitteenä kuva ulostulosta. Kyseisen ulostulon hinta 2,5" liitoksella oli 96 €. Ulostulopäät on kiiltävää RST:a.

Heillä oli myös samanlaista ulostuloa neliskulmaisilla päillä, mutta siitä ei valitettavasti löydy kuvia... Hintaa sillä oli 106 € /kpl / Martelius-Exhaust Oy.

Hinnat olivat siis pyyntihintoja eli brutto ovh. Dealerit myyvät yleensä huomattavasti edullisemmin.

600401.jpg}

600401.jpg_thumb

Kirjoitettu

Harkitsin omaani jossain välissä semmosia littanoita ja leveitä n. 10-15x3-4cm päitä. Vähän kuin 4gen tai vaikka 4gen vakiot. Uudemman mallin takapuskuriin ne sais nätisti kun tekis niille kolot. Mutta luovuin ajatuksesta kun en raaski pilkkoa puskuria.

3genissähän (ainakin T/A) vakioputket ei kuulu näkyä ollenkaan vaan loppuvat puskurin alle ja osoittavat alaspäin.

Kirjoitettu

itse laitoin tollaiset putkenpäät gta:han.takaapäin näyttää hyvältä kyllä mutta sivulta hieman tyhmältä.

niinpä ajattelin jotain muuta ratkaisua,ehkäpä tehtaan malli on paras vaihtoehto..

lattapaa.jpg}

lattapaa.jpg_thumb

Kirjoitettu

Juuri tollasia tarkoitin.

Uudempaan 91-92 T/A /gta  puskuriin sais kyllä upotettua nätisti kun siinä on sellainen huuli johon vois tehdä kolot jos raaskis.

Alkuperäiset on hyvät. Ei tarvi miettiä miltä ne päät näyttää ku eivät näy.

91takapuskuri.jpg}

91takapuskuri.jpg_thumb

Kirjoitettu

Pakoputken päät?

Kyllä mulla putki loppuu ilman tuollaista tötterööki... ;D

Kirjoitettu

Musta parhaat ovat tyystin näkymättömissä olevat orkkistyyliset.

Kirjoitettu

mistäköhän noi taaimmaiset putket saisi halvimmalla?marteliuksella maksaa 30e kpl. :-\

Kirjoitettu

Aika yleinen hinta tuo 30. Mulle tuli Walkerit samaan hintaan paikallisesta korsteenikaupasta. Jonkun euron säästää kun kyhää ite mut ei juuri kannata vaivaa, 60e vastaan monen tunnin työ jos ei satu omistamaan pakoputkikoneita.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...