Jump to content

Lukkoperän rakentelu

Recommended Posts

Kirjoitettu

Onko kukaan rakennelut itse lukottomasta perästä lukkoperän? Mitä mahtaa tulla maksamaan osat ja muut?  ??? Olis peräremontti tulossa ajankohtaseks eikä viittis käytettyä hankkia ku joutuu kuitenkin remontin tekemään jos haluaa luotettavat tulevan kesän kilometrit.  :D

Kirjoitettu

No lukkomurikka maksaa luokkaa 400-500€. Ainakin poskilaakerit kannattaa (pitää) vaihtaa samalla. Ja jos perä jo muutenkin ääntelee niin välitysrattaat uusiksi (200-300€) + pinionin laakerit. Täydellinen laakerisatsi GM:n kymppipulttiseen (olihan tämä ko perä kymppipulttinen?) maksaa luokkaa 150-200€. 

Kirjoitettu

summitilla 10 pulttiseen perään, välitys alkaen 185 taalaa,laakeri ja shimmi sarja 122 taalaa ja lukot alkaen 350 taalaa.jos et omista prässiä,kunnollista ulosvetäjää ja tarvittavia mittalaitteita sekä tarvittavaa tietotaitoa,niin suosittelen ettet rupea tekemään perä(välitys) remonttia itse,lopputuloksena on usein vain uliseva taka-akseli.

Detroit locker ja powertrax valmistavat lukkoa jossa ei tarvitse purkaa koko perä murikkaa pois, mutta tiedä sitten kuinka toimivia noi lukot on katukäytössä.

Kirjoitettu

jos sulla on lukoton ja haluut siihen lukon helpoin ja halvin tapa on heittaa sisaan lockright, vanhaa carrieria ei tartte purkaa eika siten hammaskosketusta saataa , ja toimii hyvin m/

Kirjoitettu

Ainakin lockeri mikä mulla on ollut niin ei toiminut manuaalin kanssa kunnolla. Automaatti pitää pienen vedon kokoajan ja toimii. \m/ Veto kun on päällä lukko pitää 100% ja se ääni kääntyessä on aika miehekäs.

Kirjoitettu

Onko kellään kokemuksia tuosta  Lockrightista katukäytössä? sen vaan oon kuullu että naksuu mutkissa,mutta halpa on ja helppo asentaa.Offroad käyttöön kai tuo varsinaasesti on tarkotettu.

Kirjoitettu

Kokemus on matkustajana tosta Novan lockerista sen Novasta.

Etten sanoisi  m/

Kirjoitettu

Sinänsä jos on peräremontti kuitenkin tulossa eli säätöhommia tiedossa niin silloin lienee sama vaikka vaihtais koko murikan. Valinnanvara lisäntyy reilusti.

Ei taida tommonen raakalukko olla kovin herkullinen "normaalissa" kaupunkiajossa... kuminpolttoon ja suoraanajoon kylläkin. Ilmankos Powertraxikin on offroad...

Taitaa olla lukkojen hinnat euroissa puolen tonnin molemmin puolin.

Kirjoitettu

Auttakee! Oonko sokee vai mitä kun en tuolle powertrax:ille löytäny hintaa :(

Ja mites, meneekö katsastuksesta läpi? Vois kenties tuollaisen täs asennella ennen ajokautta

Kirjoitettu

Auttakee! Oonko sokee vai mitä kun en tuolle powertrax:ille löytäny hintaa :(

Summitille hakusanat, Powertrax Lock-Right Lockers chevy,ja sieltä sitten valkkaat mikä perä sulla on 7.5" ,7.5/8".

Kirjoitettu

Summitille hakusanat, Powertrax Lock-Right Lockers chevy,ja sieltä sitten valkkaat mikä perä sulla on 7.5" ,7.5/8".

Tattis. Mikäs perä tuo 10-pulttinen sit on?
Kirjoitettu

Onko kyse nimimerkkisi mukaisesta autosta? (-82 camaro),jos on, niin perä on todennäköisesti 7.5" (viisaammat saa varmistaa) ja akselin rihla määrä (Axle Shaft Spline Quantity) on 26.

Kirjoitettu

mulla kans pitää perä vitunmoista meteliä, varsinkin kun laittaa pakin päälle, lukkoa ei ole lainkaan ja sellanen tarttee kyl hankkia! aavikkoperä mut välityksii en meinaa vaihtaa mut se lukko.

Kirjoitettu

Onko kyse nimimerkkisi mukaisesta autosta? (-82 camaro),jos on, niin perä on todennäköisesti 7.5" (viisaammat saa varmistaa) ja akselin rihla määrä (Axle Shaft Spline Quantity) on 26.

Auto on kyllä -82 mutta perä on jostain muusta Camarosta. Pitää selvittää tuo perän tyyppi tarkkaan

Kiitoksia kaikille vastauksista  m/

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...