Jump to content

LIIAN kuuma

Recommended Posts

Kirjoitettu

ongelma ois et miten sais flektin aiemmin päälle,nyt mittari kiipee n.230-240F enenku hyrähtää.maantiellä lämmöt jossain 195-200F.Termari 195F.onnistuuko flektin anturin vaihdolla vai sotkeeko ECU välissä.Hajos syylärin muovipääty kotvanen sitten juuri paluu letkun luota,ei varmaan ainakaan paranna tilannetta noin kovat kaupunki lämmöt.

Kirjoitettu

Kyselin samasta "vaivasta" overdrivella ja sanoivat että taitaa olla normaalilämpöjä koska näiden koneiden jäähdytysjärjestelmissä on aika kovat paineetkin. Lopetinpa siis huolehtimisen saman tien. Ja koskaan ei ole keittänyt.

Kirjoitettu

Maantiellä 200F? Aika paljon... onko sulla keulan alla oleva ilmanohjain paikallaan?

Kirjoitettu

Mulla maantiellä jopa 220-230F ja ei ole kans koskaan keittänyt... en tiedä pitäisikö noihin mittareihin luottaa?

Ilmanohjaimet ovat paikallaan. Ilman pakottamisella moottoriin lienee syynsä.

RamAirilla haetaan helpotusta hukkuneisiin tehoihin lämpimänä.

Kirjoitettu

Minulla pysyy maantiellä siinä termostaatin aukeamislämmöissä eli about 195f. Kaupungissa sitten nousee (harvemmin) sinne 230f asti jolloin flekti herää.

Kirjoitettu

Jenkki-inssit on vissiin ajatellut asian jotenkin niin että, korkeampi moottorin käyntilämpötila antaa paremman tuloksen mm. typen oksidien poistamisessa, ja siksi korkeahkot lämpötilat.

Jos autossa on kaksi flektiä (ainakin 3 gen.), niin toista ohjaa ECM ja ilmastoinnin painekytkin ja toista aparin puolella lohkon takaosassa pakosarjan olla oleva termari. Yksi keino on vaihtaa vaikka tämä termari hieman matalammalle lämmölle, esim: 180 F asteinen, jolloin toinen flekti lähtee käyntiin hieman aikaisemmin.

Itselläni maantieajossa lämpo n. 150-160 F. Kaupungissa n. 160-180 F.

Jos muuten puuhastelee jäähdytysjärjestelmän kanssa, kannattaa irroittaa syyläri ja pestä se syylärinpesuaineella sisältä ohjeiden mukaan ja puhdistaa varovasti päällisin puolin. Jäähdytysteho parani itselläni huomattavasti tämän operaation jäljiltä.

Kirjoitettu

Hmmmm ja minä kun käsitin että vaikka EGR juurikin laskee palotapahtuman lämpötilaa ja vähentää typen oksidien syntymistä. Sitäpaitsi eihän tuommonen +10c muutos (vrt. esim ooppelin käyntilämpö 105c) tunnu juuri missään kun ajatellaan itse palotapahtuman lämpöjä.

• 4 weeks later...
Kirjoitettu

ei jumalauta.. tässä nyt on pari päivää menny taas koneeseen hermot ihan totaalisesti.

eli helvetti kun mulla nousee ponussa asteet vähän yli 70 C asteen niin koneessa vetää joku helvetin käynnistyksen esto päälle ilmeisesti ja sitten saa odotella 30 minuutista kahteen tuntiin ennen kuin se helvetin kone jäähtyy ja suostuu taas käynnistyyn.

Kiroon koko helvetin paskan.. missä helvetin putkessa se termostaatti on? revin helvettiin koko helvetin termarin kun vaan paikallistan sen >:(

91 tbi vehje.. jos ette muuten pysty auttaan niin tulkaa edes potkiin mun kanssa tota helvetin hiki helmee >:(

sensuroikaa jos pystytte..

nimim. tämmöstä ei tapahtunu ritari ässässä >:(

Kirjoitettu

Eihän tuo 70c pitäis kuuma olla.. Itel lämmöt pyörii siel 220f:än paremmal puolella... Termari löytyy ylävesiletkun moottorin puoleisesta päästä..

Kirjoitettu

Eihän tuo 70c pitäis kuuma olla..

ei pitäis ei.. kärry vittuilee mulle. Jätän ostamatta bensat sille jos tämmönen jatkuu >:(

Kirjoitettu

Todennäköisesti ei johdu termostaateista yms. heebeleistä vaan sytytysmduulista. Sillä on lämmetessään tapana käyttäytyä juuri noin. Ja jonain päivänä pannu ei starttaa kylmänäkään.... :'(

Kirjoitettu

Todennäköisesti ei johdu termostaateista yms. heebeleistä vaan sytytysmduulista. Sillä on lämmetessään tapana käyttäytyä juuri noin. Ja jonain päivänä pannu ei starttaa kylmänäkään.... :'(

Senior osui naulan kantaan.. Itel oli viime vuonna sama ongelma. Sai startata todella pitkään, ja eräänä päivänä moduli sanoi itsensä irti... Lämmöillä ei asian kanssa ole mitään tekemistä.. Ovat aikas lailla normaalit.. Seuraavaksi ko tekee sen ni tutki et tuleeko kipinä. Jollei tule ni moduli suoraan vaihtoon. Maksaa noin 50€

Kirjoitettu

kysytääs nyt sitten jo suoraan että mitenkäs sen modulin saa vaihdettua, mistä sen autosta löytää ja että milläs nimikkeellä sitä tarttee mennä kysyyn kaupasta? olisko jotain sarja numeroo tai nimikettä että osais selittää siellä sitten etteivät duracell paristoja mulle myy :-\

vai kysynkö vaan sytytys modulia ponuun?

Kirjoitettu

Luultavasti tuo käy, sijainti jakajassa ; joku viisaampi voinee kertoa, miten vaihdetaan :

8 Pin Dyna-Mod

The 8 pin Dyna-Mod was designed for computer controlled GM vehicles using the external coil. It is designed like our 4 and 7 pin modules with the increased dwell time for better combustion. Improve the performance of your car or truck by replacing the stock module with the 8 pin Dyna-Mod.

Part #000444 (87-93 GM Cars w/ V8, 87 - 96 GM Trucks w/ V8) $59.95

8pinmod-3.jpg}

Kirjoitettu

Sytkämoduulin vaihdossa joutuu ottamaan jakajan pois. Vaihdoin tossa pari kesää sitten modulin ja hal-anturin (hal oli ehjä, mutta oli sen verran halpa etten viitsinyt jättää vaihtamatta. Mahdollisesti vastaisuudessa säästyy turhalta remontilta)

Jakajaa joutuu purkamaan, että saa hilut irti sisältä. Alapäästä putkisokka pois, että saa akselin pois rungolta. Kantsii kattoa kumminpäin rattaan alle tuleva holkki kuuluu, että koottaessa ei tarvi ihmetellä. Vanhan anturin aikaan joutui kanssa sahailemaan. Nyt lähtee heti hörisemään. Meitsin anturi lettas vajaassa kahdessa mummossa.

Kirjoitettu

Jos pelkän moduulin vaihtaa niin ei tartte jakajaa ottaa pois, kansi ja pyörijä vaan veks.

moduuli on kahdella ruuvilla kiinni, asennettaessa tahnaa moduulin pohjaan (pitäis tulla mukana) että johtaa lämpöjä pois.

Hinnat oli pari kuukautta sitten 40-60e paikasta riippuen, rp halvin mut olis pitänu odottaa muutaman päivän.

Kirjoitettu

Kysynkö mä nyt sitten tätä:

8 Pin Dyna-Mod

The 8 pin Dyna-Mod was designed for computer controlled GM vehicles using the external coil. It is designed like our 4 and 7 pin modules with the increased dwell time for better combustion. Improve the performance of your car or truck by replacing the stock module with the 8 pin Dyna-Mod.

Part #000444 (87-93 GM Cars w/ V8, 87 - 96 GM Trucks w/ V8) $59.95

mitä senior mainosti vai katsooko ne jostain listasta jos sanon ponanzan tiedot?

part cotneriin huomena soittelen sitten varmasti 8)

Kirjoitettu

Ponchon tiedotkin riittää; osa on todennäköisesti tuo mainostettu. Muitakin numeroita tietty on, riippuu valmistajasta.

Kirjoitettu

Saa vaihdettua pelkän jakajan kannen poistolla.. Ite en ainakaa enempää purkanut..

Kirjoitettu

Juu ei se enempää tartte ku ottaa jakajan kannen pois ni näkyy jo...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...