Jump to content

JET Powr-Flo Mass Air Sensor yms..

Kaapo
 Share

Recommended Posts

JET Performance Products tuotteita ajattelin tilailla -- Powr-Flo Mass Air Sensor, Skip shift eliminator ja Performance GM Module kiinnostaisi. 

Oletteko tilanneet näitä tai vastaavia tuotteita suoraan USA:sta vai jonkun kotimaan liikkeen kautta?

• 2 weeks later...
  • 2 years later...

onko tollasesta hyötyä pistää "ns.vakiokoneeseen", aika paljon mainoksissa kehuu virtaavansa paremmin, mutta kai alkuperäinenkin virtaa hyvin kun ottaan sen typerän verkon pojs.  ???

En kuitenkaan ottaisi sitä verkkoa pois

mikäs hyöty sillä verkolla on, tai miks sitä ei ottas pois? ku ei kait putsarin läpi mene mitään mikä siihen verkkoon voi jäädä kiinni?

onko tollasesta hyötyä pistää "ns.vakiokoneeseen"

Saasta rahasi johonkin muuhun.

Ja mita tulee tuohon verkon poistamiseen, niin sen mahdolliset edut ovat aika pienet ja ongelmiakin mahdollisesti voi tulla.

Itse ajelin 95 Z28:lla ilman MAFfin verkkoa lahes 3 vuotta ilman mitaan ongelmia.

Maffien vaihtamisesta ja verkkojen poistamisesta oli LS1GTO foorumilla kans miljoona tarinaa. Toisilla kaikki on ok mutta osa joutuu kalibroimaan maffin uuusiks ettei seokset mee ihan ihmeellisiksi.

Verkko toimii samalla ilmavirran tasottajana, laminarisoi sitä kait? Pointti on että mittari antaa tasasemtia tuloksia. Siitä oli jopa ihan mittakäppyröitäkin. CFM lisäänytt jokusen prosentin mutta noin 30% jotka poisti verkon joutu calibroimaan maffia uusiksi että sai lineaarisia tulosksia. Paljon vaikuttaa myös ilmuputkisto yms siihen mitä maffi näkee ja asitii.

ok verkko saa jäädä, kiitos opastuksesta. mites sitten oikea viri maffi? kun virtauksia on nyt parannettu CAIlla, airfoililla, kohta peltisarjoilla ja jos sitten laittas säädettävän fuel regun ja nostais paineita niin olisko sitten "power! maffilla hyötyä? täytyy olla Vähän tarkka mihin rahansa sijoittaa kun sillä PTM boxilla ei ollu mun autossa muuta kuin haittaa..

ok verkko saa jäädä, kiitos opastuksesta. mites sitten oikea viri maffi? kun virtauksia on nyt parannettu CAIlla, airfoililla, kohta peltisarjoilla ja jos sitten laittas säädettävän fuel regun ja nostais paineita niin olisko sitten "power! maffilla hyötyä? täytyy olla Vähän tarkka mihin rahansa sijoittaa kun sillä PTM boxilla ei ollu mun autossa muuta kuin haittaa..

miks haluut nostaa bensanpaineita ??? mun mielestä sulla ei ole tarvetta noilla muutoksilla koskee reguun jos ei se ole viallinen.

miks haluut nostaa bensanpaineita ??? mun mielestä sulla ei ole tarvetta noilla muutoksilla koskee reguun jos ei se ole viallinen.

no ajattelin että kun ilma virtaa koneen läpi vakiota paremmin niin että samassa suhteessa sais bensaakin enemmän että air/fuel ratio olis näin ammattikielellä balanssissa .. ;D

vai onko tuo ecm ruisku mukautuva..

onko tuo ecm ruisku mukautuva..

Joo, siksihän siinä on mm. MAF-sensori että ecm tietää minkä verran ilmaa virtaa ja osaa siitä laskea sopivan määrän bensaa ruiskuteltavaksi.

Olipa viriosa mikä tahansa niin ainahan ne tuo 5-20 heppaa lisää.  ;D

Niinpä... ::) Kunhan minäkin avarran tuota hengityspuolta TA:ssa, niin varmasti sitten tehot nouseen ainakin tuon verran... :W

::) ::) ::) niin ei tässä mitä nitro turbo boostia odotetakaan :P se vaan on niin että kun tarpeeksi montaa pikkujuttua parantelee ja ei ole täysin puukenkä, niin kyllähän ne pikku erot huomaa. ws6 dynö käyrän mukaan bensa regusta on hyötyä koko kierros alueella, en tiedä pitääkö se paikkaansa mutta siks mua se kiiinnostaa..

ws6 dynö käyrän mukaan bensa regusta on hyötyä koko kierros alueella, en tiedä pitääkö se paikkaansa mutta siks mua se kiiinnostaa..

Myös noitten säädettävien bensaregujen valmistajat sanovat että tuosta on hyötyä ;)

BTW. Silloin kun kone ajaa antureilla (ei siis WOT-modessa) PCM säätää bensaa antureiden mukaan (lambdat, maf ym..). Jos lisäät bensan painetta, korjaa PCM bensansyöttöä hidastamalla pulsseja. lopputuloksena sama määrä polttoainetta. WOT on sitten erikseen, mutta silloinkin pitäisi tehon maksimoimiseksi osata myös säätää boxia.

Paras modaus olisi nyt peltisarjat, vapaavirtaussuodatin ja boxiin vähän parempi ohjelma, vaikka mail order tune :)

ok, tulihan perustelujakin m/  perjataina pitäs olla pitkät sarjat racekatilla paikallaan. parempaa ohjelmaa tähän hätään en taida saada, mutta kun tuo PTM boxi kuintenkin vielä löytyy niin täytyy kokeilla että toimisko se peltisarjojen kanssa, aikaisemmin sen on täytynyt säätää aivan liian rikkaalle

Mikäs muuten tämä driv3r:n auto on kuin ei tuosta nicin tiedoista selviä ::)

Mulla olis hyvä jenkeissä tehty PCM ohjelma sellaiseen 94-95 LT1 koneeseen jossa on peltisarjat ja vapaavirtaussuodatin ;)

Mikäs muuten tämä driv3r:n auto on kuin ei tuosta nicin tiedoista selviä ::)

Mulla olis hyvä jenkeissä tehty PCM ohjelma sellaiseen 94-95 LT1 koneeseen jossa on peltisarjat ja vapaavirtaussuodatin ;)

Kuinka paljon "iloa" tulisi tommosella ohjelman päivityksellä lisää? Cold air kitti löytyy ja Pacesetterin pitkät + Magnaflow katti + cat back odottaa asennusta, joten voisin olla kiinnostunut ohjelmasta.  :D Niin ja auto on 95 LT1 Camaro (sillä mystisellä katin jälkeisellä anturilla varustettuna).

• 4 years later...

nostetaas Vanhaa ketjua. Eli onko järkeä laittaa tällasta viri maffia lt1.seen jossa on jo muuta viriä ( nokka, kannet, imusarja, kaasuläppä,peltisarjat, cai jne.) tai poistaa verkko vakiosta? Vai meneekö rahat hukkaan/ vakio maf rikki ilman verkkoa?

nois viri maffeissa on tuntunu olevan jotain toimivuus ongelmaa mitä tääl on aihetta sivuttu vaatisko suurentuneen virtaus alan kaliproimisen ohjelmaan mene ja tiedä.

vaikio maffista on verkko ollu pois noin 6 vuotta ja edelleen pelittää ja autol ajettiinki alkuaikoina viel enempi ku nykysin, virittämisen varjopuolia :o