sami Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2007 Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2007 mites teillä näyttää toi mittari.... mulla näyttää 60psi oikeestaan kokoajan sillon tällön heilahtaa vähä onko joku anturi viallinen vai mikä........ voiko olla täydet paineet kokoajan.... on ollu jo jonkin aikaa kyllä öljy ainakii kiertää
Mikko Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2007 Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2007 Mulla näyttää kylmänä 40-60psi ja lämpimänä suunnilleen 30psi koko ajan. Joskus saattaa mennä jonkun verran alle 30psi jos on oikein kuuma kone. Nämä siis tyhjäkäynnillä. Ajossa nousee jonkin verran. Mitä öljyä käytät? Öljyn laatu vaikuttaa aika paljon paineisiin. Kannataa mitata jollain "oikealla" mittarilla todelliset paineet. Nuo omat mittarit tahtoo olla vaan suuntaa antavia.
sami Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2007 valvoline 10w40 maxlife siellä kiertää mut missäs kohtaa siinä on mittarille anturi
Mikko Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2007 Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2007 Kaasarikoneessa mittarin anturi on jossain virranjakajan takana. Onkohan tpi koneessa samassa paikassa. Varmaan joku muu tietää paremmin.
sami Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 9. Tammikuuta, 2007 juupsss.. niimpäs taitaapi ollakkii pitää tossa viikonloppuna kattella vähä tarkemmin ja tarvittaessa vaihtaa.... ei varmaan oo kovin arvokas
balez Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2007 Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2007 valvoline 10w40 maxlife siellä kiertää mut missäs kohtaa siinä on mittarille anturi samat öljyt mulla koneessa... 5000 km välein oon vaihtanu... paineet kuumalla koneella puolen välin ja sen yläpuolelle (riippuu paljon antaa happea koneelle ) kylmenpämä lähes tapissa koko aika
F-Body Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2007 Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2007 ... mut missäs kohtaa siinä on mittarille anturi Vm. -91 anturi on öljynsuodattimen jalassa ( yhdistetty katkaisija pensapumpulle ), muta -89 näyttäis olevan erillään. Eli siellä vasemman venttiilikopan ja virranjakajan takana / välissä kuten MikkoS kirjoittelikin edellä. Mulla öljynpaineet lähes tapissa kylmällä koneella ( tyhjäkäynti ) ja moottoritienopeuksissa lämpimänä. Kesällä kone kuumana ja tyhjäkäynnillä n. 30 psi.
TransNAM Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2007 Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2007 Joku tuhat km sitten laakeroitu ja uusitulla öljypumpulla oleva kone näyttää lähes täysiä koko ajan. En muista lukemia ku on euro-kPa-mittarikin vielä mutta jokseenkin samassa kesät talvet ja edellinen v6 teki samaa. Kyllähän ne paineet onkin jokseenkin samoissa (rajoitinta vasten) jos ei paineet karkaa ja pumpun tuotto ja paine riittää. Vanhimmiten pumppu ja laakerit kuluu joten pumpussa ei enää välttämättä riitä kykyä pitää pienillä kierroksilla ja vetelillä öljyillä paineita rajoitinventtiilillä (kuula ja jousi) asti. Eihän tuo vaarallista ole kunhan paineet ei milloinkaan laske ainakaan alle ½bar mieluummin ois yli 1bar. Jos huolestuttaa voi laittaa kankeammat öljyt varsinkin jos on kesäauto.
sami Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 10. Tammikuuta, 2007 mun vehkeellä ei oo ajettu vasta ku 57tml...... nii pumppukii on varmaan vielä aika hyvä..... voihan se tietty pitää sen 60psi kokoajan ......maxlifeä käytän vain sen aikaa että saan vaihettua venttiilinvarrenkumet..... seissy aina talvisin joskus vähä pitempään, mulla auto käytössä kesät talvet
Teac Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2007 Kirjoitettu 11. Tammikuuta, 2007 Mulla on 15W-40 ja painemittari on tapissa normaaliajossa (1500rpm) . Tyhjäkäynnillä laskee aavistuksen verran asteikon puolelle.
sami Kirjoitettu 4. Helmikuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 4. Helmikuuta, 2007 joo ei se taida toimiakkaan..... ku virrat kääntää päällä mittari menee jo sillon tappiin
F-Body Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2007 Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2007 joo ei se taida toimiakkaan..... ku virrat kääntää päällä mittari menee jo sillon tappiin Oliko kyseessä varmasti öljynpainemittari, ettet katsonut vahingossa lämpömittaria? Sillä mulla toimii lämpömittari aina näin: kun käännän virrat päälle niin mittarit näyttävät realiaikaista tietoa, mutta startatessa lämpömittari hypähtää pohjaan (punaiselle) ja kun kone käynnistyy tai lopetat starttauksen niin se palautuu heti alas sen hetkiseen lämpötasoon. Näinhän sen pitäisikin 3 genissä toimia, ja kyse on siis tällöin lämpömittarista!
TransNAM Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2007 Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2007 Sillä mulla toimii lämpömittari aina näin: kun käännän virrat päälle niin mittarit näyttävät realiaikaista tietoa, mutta startatessa lämpömittari hypähtää pohjaan (punaiselle) ja kun kone käynnistyy tai lopetat starttauksen niin se palautuu heti alas sen hetkiseen lämpötasoon. Näinhän sen pitäisikin 3 genissä toimia, ja kyse on siis tällöin lämpömittarista! Kyseessä on virtalukon "bulb check" asento jossa syttyy merkkivalot ja mittarit menee pohjaan. Asento löytyy juuri ennen starttia ja on ihan "virallinen".
sami Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 5. Helmikuuta, 2007 Oliko kyseessä varmasti öljynpainemittari, ettet katsonut vahingossa lämpömittaria? oli oikea mittari
Kake Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2007 Kirjoitettu 28. Maaliskuuta, 2007 Miulla 5.7 TPI ja kylmänä on siinä 50-55 kohdilla ja kun on pari tuntia kruisaillut niin tyhjäkäynnillä putoavat johkin ~15 tuntumaan, eikä mitään ongelmia tunnu olevan
KKOSKINEN Kirjoitettu 29. Maaliskuuta, 2007 Kirjoitettu 29. Maaliskuuta, 2007 Tuoreessa koneessa (valkoinen, Ajettu veneessä 260 h ja autossa alle 10 000 km) on mullakin lähes tapissa aina. Mustasssa noin puolessa välissä.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään