BlackZ Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 Voi se olla kasikin, mutta dieseli pitää olla. Mulla oli vissiin vähän harvinaisempi kampe se buick, kun siinä oli alunperinkin dieselikasi ja alle kympillä kulki aina. Joo, menee ne tosiaan sillä 5.7DX:llä ja 6.2D:lläkin kympin seutuun ja allekin ja saa nauttia kasin mylvinnästä ja kolinasta..!! Siis tuollaset linttaliiterit menee, sellaset isorenkaiset 4x4 blaazerit jne ei mee kympillä edes matkaaa vaikka olisiki tuollanen diesel kasi, mut menevät kuitenki kohtuu kulutuksilla!
Z-mo Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 Mä ajoin Impalalla 2 talvea, eikä kyllä kulutus talvellakaan ollu lähelläkään 20 litraa. Oli duuniin 20km moottoritietä per suunta, ei lohkolämppäriä joten aina kylmällä koneella liikenteeseen. Olis sen varmaan saanu viemään 20 litraa jos olis menny seisomaan Mannerheimintien valoihin ruuhka-aikana, mutta kun ei tarvinnu. Normaali ajossa vois jopa puhua taloudellisesta autosta, vei vähemmän ku kaverin -79 240 Volvo samalla matkalla
BlackZ Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 Mä ajoin Impalalla 2 talvea, eikä kyllä kulutus talvellakaan ollu lähelläkään 20 litraa. Oli duuniin 20km moottoritietä per suunta, ei lohkolämppäriä joten aina kylmällä koneella liikenteeseen. Olis sen varmaan saanu viemään 20 litraa jos olis menny seisomaan Mannerheimintien valoihin ruuhka-aikana, mutta kun ei tarvinnu. Normaali ajossa vois jopa puhua taloudellisesta autosta, vei vähemmän ku kaverin -79 240 Volvo samalla matkalla Sulla onki ollu se pienikulutuksisin säästökasi siin omassa... Ja toisekseen silläkin on jo merkittävä ero ajatko 20km kerralla vai alle 10km. Useampi litra tulee varmasti jo tuosta erosta..
Z-mo Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 Sulla onki ollu se pienikulutuksisin säästökasi siin omassa... Ja toisekseen silläkin on jo merkittävä ero ajatko 20km kerralla vai alle 10km. Useampi litra tulee varmasti jo tuosta erosta.. Totta. Oli varsinainen säästökasi... 120 heppanen voimapatti! Voitte kuvitella kuinka rivakka oli liikkumaan... varsinkin kun kickdown ei toiminu ihan joka kerta kun paino kaasun pohjaan. Voi jessus se oli laiska nyt kun muistelee.
BlackZ Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 Totta. Oli varsinainen säästökasi... 120 heppanen voimapatti! Voitte kuvitella kuinka rivakka oli liikkumaan... varsinkin kun kickdown ei toiminu ihan joka kerta kun paino kaasun pohjaan. Voi jessus se oli laiska nyt kun muistelee. Hehheh, joo ei se varmaan ainakaan kesällä motarinopeuksissa lähteny liian helposti hanskasta jos varomattomasti käytti voimavaroja!!! ;D
Soppa Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 Niinno mulla on tuossa 140hv, että ei sekään mikään tykki ole Gtechillä mitattuna muistaakseni 19,5 vartille ja 0-60mph 13,5... Pätkä-ajoa se on ja lusikka on kieltämättä melko usein pohjassa. Vaan siltikin siinä on liikaa syöntiä, uskallan näin väittää. Pitää remppailla tuota kaasaria hieman ja kattoa mites äijän käy...
KimmoT Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 Mun entinen Camaro -83, vei matka-ajossa hieman alle 11-12L
BlackZ Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 Niinno mulla on tuossa 140hv, että ei sekään mikään tykki ole Gtechillä mitattuna muistaakseni 19,5 vartille ja 0-60mph 13,5... Pätkä-ajoa se on ja lusikka on kieltämättä melko usein pohjassa. Vaan siltikin siinä on liikaa syöntiä, uskallan näin väittää. Pitää remppailla tuota kaasaria hieman ja kattoa mites äijän käy... Voi olla litran pari ylimääräistä, mutta en usko että ajotapoja muuttamatta pääset alle 20l/100km talvella siltikään.. ;D
Jäsen F Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 92 Ponu 305 TBI, tarkkaa kulutusta en ole laskenut, mutta on tullut 10 vuotta ajeltua kyseisellä vehkeellä. Moottoritiellä laitan cruisen noin 100 kmh ja sitten vaan mennään, tällä tavoin pääsee noin 10 l/100 km. Kaupungissa kuluukin sitten ties mitä, täällä meillä kun kaikki liikennevalot on aina punaisena ja vaihtumista pitää aina odotella auto pysähdyksissä, eli ajo on kokoajan sellaista tökkimistä.
Chevy Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 Niinno mulla on tuossa 140hv, että ei sekään mikään tykki ole saman verran oli mulla -85 Pontiac Parisiennessä, 175 kmh sain kerran mittariin
JUX Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 Pitkässä matka-ajossa päässyt 9-10l. Oikeen kun on tosissaan on mennyt 45l /100km:kin. <= 40km isoa kovaa kahteen suuntaan ja loput ajanottolaite testiä Pe iltana ennen kisoja 400m pätkissä
Markus Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 Sen verran haluan ny sanoo tähän asiaan, et jos 20l tai yli menee, talvellakin, ni jotain hämminkiä on tai sitte ajaa niin et on lusikka kokoajan konehuoneessa... isäukon farmari buikki vei n.13l seka-ajossa(307) ja työmatkaa ku se ajo(n.1,5km suuntaansa)talvella ni n.18l meni, sen vanha scottsdale(305)vei n.17l seka-ajossa, sen vani(350efi) n.16l nurkka-ajossa, porukoiden sämpyläcaprice vei n.11l, naapurikunnan jenkkiharrastaja kertoili, et sen farmari buikki(403) vie n.13l ja cadillakki n.15l ja sano et ei oikeen o eroo, oli sitte talvi tai kesä...
pantera Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 Vaimoni kayttis (Jeep Grand Cherokee Limited LX, 5,9 Magnum) on ajotietokoneella varustettu, nayttaa keskikulutusta talvella 22L ja kesalla 17-18L sadalla, tama siis MPFI ruiskulla ja kevyella jalalla Joskus kun itte ajan ko kamppeella keskikulutus tuppaa oleen n 40L /100
BlackZ Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 Esim overdriveä tai nettiautoa ku lukee, niin siellä menee blazerit 9 litralla satasella matkaa ja 11l kaupungissa.. Piilofarkut kaasarikoneella matkaa kympillä ja kaupungissa 13l/100km... Saahan sitä puhua, mutta ei ne tuollasilla kulutuksilla mee, varsinkaan talvella!!! Mulla ainaki tässä pätkäajossa noussu esim tuo 350EFi sportsiden kulutus melkeen viidellä litralla sataselle ku on kovat pakkaset ja pelkästään kaupunkiajoa. Ja varmasti on kone kunnossa!! Yks hyvä esimerkki on se mun entinen viritetty 350cid 4x4 Jimmy, se vei varovaisella jalalla uudella kaasarilla ja säädettynä (35" Mud terrainit ja maksimikorotukset) matka-ajossa 19.3l/100km ja tääkin oli mitattu 300km yhtämittaisella ajamisella mittarivirhe huomioiden ja KESÄLLÄ. Kaupungissa meni n. 25-30l/100km takaveto päällä kesällä normiajolla. No, seuraava omistaja ku sitä kaupitteli niin ihmeestipä oli kulutukset tippunu, vei enää 12l/100km matka-ajossa ja kaupungissaki meni vaan 14l/100km... :o Tuollaisiin kulutuksiin ku ei edes 6.2 dieselillä pääse jos kyseessä tuollaset renkaat ja korotukset Että saahan sitä puhua paskaa niin paljo ku haluaa, silti se ei muuta sitä TOTUUTTA että nuo vanhat kaasarijenkit vie pätkäajossa melkosesti soppaa varsinkin talvella. Jos jollaki menee sellanen farkkulintta kaasarilla pätkäajossa reilusti alle 20l/100km talvella, niin oon halukas vaihtamaan pariksi viikoksi autoja, se hemmo saa mun sportsiden 350EFi koneella pariksi viikkoa ja mä ajelen sitte sillä farkkulintalla pari viikkoa. KATSOTAAN pitäneekö ne puheet matalista kulutuksista paikkansa vai onko kyseessä raaka laskuvirhe kulutuksien osalta... PS. Itellä oli myös tikissä oleva uuden mallinen sämpylä caprice 305 EFi:llä, vei syksyllä kaupungissa n. 17-18l/100km ja matkassa 11l/100km.... Mutta toki tollaset vanhat farkkulintat kaasarilla menee vähemmällä vaikka ajas talvella...
Mopo305 Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 Mun ent Camaro vei kaupunki +30,maantie n.25(454)no ei kuulu tähän tpikkiin,mutta kummiskin
gmc63 Posted January 28, 2007 Posted January 28, 2007 Mulla on kulutus talvella ollu työmatkalla tosin auton saa tolppaan molemmis päissä niin joku 15l ja matkaa töihin n.25km suunta kehäI pitkin
vesku Posted February 2, 2007 Posted February 2, 2007 aivan sama mitä vie ei pitäs narista jos on jenkin ostanu itelläni 305 kaasari kone camarossa tosin nyt on ollu kannet siistittävinä venttiilit ja seetit kunnostettu noka menee vaihtoon + siihen nostimet ,jouset rulla jakopää, peltisarjat tulossa ja putket perään asti tuplana,kaasari vaihtuu ja jakaja ja kansista vielä otetaan 0.5mm pois ja rahaa palaa töineen +osat n1500e no harrastus maksaa eikä noi mitään mutta ku auton saa liikenteeseen niin voi sitä nautintoo taas vähäks aikaa mutta voihan se olla ettei tuokaan riitä eli mikään ei voita kuutiotuumia (isolohko kummittelee jossain joskus mutta tuskin tossa camarossa onhan se 87 z-28
Mopo305 Posted February 2, 2007 Posted February 2, 2007 aivan sama mitä vie ei pitäs narista jos on jenkin ostanu itelläni 305 kaasari kone camarossa tosin nyt on ollu kannet siistittävinä venttiilit ja seetit kunnostettu noka menee vaihtoon + siihen nostimet ,jouset rulla jakopää, peltisarjat tulossa ja putket perään asti tuplana,kaasari vaihtuu ja jakaja ja kansista vielä otetaan 0.5mm pois ja rahaa palaa töineen +osat n1500e no harrastus maksaa eikä noi mitään mutta ku auton saa liikenteeseen niin voi sitä nautintoo taas vähäks aikaa mutta voihan se olla ettei tuokaan riitä eli mikään ei voita kuutiotuumia (isolohko kummittelee jossain joskus mutta tuskin tossa camarossa onhan se 87 z-28 Mitäs tää tähän kulutukseen liitty,eikä 305:ssa noita tuumia niin hirveesti ole,mutta jonkin verran.No toivotaan että homma onnistuu.
Z-mo Posted February 2, 2007 Posted February 2, 2007 aivan sama mitä vie ei pitäs narista jos on jenkin ostanu Ei tässä kuitenkaan ihan miljönäärejä olla, niin kyllä sillä pikkasen on väliä viekö Camino bensaa 15l vai 25l... Camaron kanssa ei niin väliä, siinä on ne muut ominaisuudet ku taloudellisuus etusijalla, mutta kun tuo Camino toimittaa tietynlaista käyttöauton virkaa...
JTY Posted February 15, 2007 Posted February 15, 2007 305 kaasari camaro motarilla menny 10-12l/100km, kaupunkissa enempi kuin laki sallii Ennen kaasari remppaa meni yli 15l/100km maantiellä.
gt302 Posted December 29, 2011 Posted December 29, 2011 oli pakko ruveta kommentoimaan tähän hienoon keskusteluun. itsellä on ollut b-bodyja 307 olssilla ja 305chevyllä käyttiksenä.ja täytyy sanoa että nuo teidän 20ltr kulutukset ovat tuulesta temmattuja.ainakin normi seka ajossa jossa n70% matkaa oln päässyt matka ajossa tonne 10 kieppeille aivan helposti!kohtuu helppo on laskea jos ajaa 600 km ja tankkaa 63ltr. ja monta kertaa!tietysti tankin täyteen. nuo ovat sellaasia että oltava tehtaan viritelmät viimestä piirtoa myöten kunnossa jotta kulurus ei karkaa. kattelin tossa 70-luvun lopun testejä isoilla jenkkifarkuilla.kulutuksissa pesivät volvot jne. mennen tullen siis söivät vähemmän.pääsivät jopa matka ajolla 90km\h.9ltr ja voi sitä muuten kokeilla laittaa 2000kg jenkkiin 2ltr 140hv koneen. voi sen laittaa.mutta ei taida lossi huilata paljon mihinkään. itse ajelen mersulla bemulla tai cadilakilla normiajot. että tämä nyt ei ole mitään b-bodien kehumista.mutta asiaa oikaistaakseni halusin avautua. ja hyvää uutta vuotta. kaikille.
slickjones Posted June 17, 2012 Posted June 17, 2012 Itellä on 302 ford ranchero joka on AIKAS ISO niin ei sekään vie 100 vauhdis kun sen 10-11litr. Tosiasia jenkeistä on se että jos kone säädöissä se ei maltillisella ajolla vie sen enempää ku 2001vm v70 volvo... Mun entinen lintu 350 vei sen 17litr/100 maantiellä mutta kun sen ajelin pajalle säädettäväks niin johan tipahti 10 tontille... En nyt viitti moittia ihmisiä mutta jos kuvittelee entisen calibrakuskin joka vetäny ooppelia tallapohjassa ikänsä niin tod näk sen kulutus jenkissä on ainakin se 20litr satkulla ja sitten itketään palstoilla...
TNo Posted July 2, 2012 Posted July 2, 2012 81vm:nen vakio camino 350:sellä askilla ja 2.73 perällä sekalaisessa ajossa 14-15l/100km.Maantie ajolla pääsin vähän alle 12l mut kaasarina joku muu kuin väsähtänyt sähkö rochester niin ehkä vähän vois vielä pienentyä.Netistä löytyy usa:n ympäristöministeriön sivustoilta haulla "Fuel Economy:Find A Car" mittauksia vm 1985 eteenpäin eri merkeiltä ja malleista.Näyttävät pitävän aikalailla paikkaansa verrattuna omiin vehkeisiin, mut tuonti autoissa kulutukset aika koholla (kotiin päin vetoa vai vaikuttaako matalat oktaanit ja puristussuhteet niin paljon?)
Recommended Posts