Jump to content

Putken halkaisian suurennus...

Recommended Posts

Kirjoitettu

Amerikasta tuli -95 Z28:n vakiomalliset pakoputkenpäät. Asennettuani Catbackin ne perkuleet ei mahukkaan putkiin. Catbackin ulostulot on 2,5 tuumaa ja hianoissa rosterisissa 2,25 tuumaa sisäänmenot. Amerikassa asuessa näin pakoputkivirmassa mielenkiintoisen työkälun jolla sai levitettyä putkia. Se oli semmone kartio, joka levitti tasasesti räikällä kiertämällä. Milläs sais putkee kotikonstein levitettyä 0,25tuumaa särkemättä mitään?

-Mika-

Kirjoitettu

Rosteri ei noin paljon veny repeamatta, olkoon tyokalu kuinka hyva vaan, rosteri putkistoissa on putken laatu erillaista ja helpommin  muokattavaa kubn tollaset kiillotetut paat ,

nova350 vois varmaan valaista asiaa enemman kun on toi raaka-aine oppi tuoreemmassa muistissa kun mulla

Kirjoitettu

Mun mielestä taas tommonen pitäisi onnistu jos materiaalin muokkausaste ei ole hirveän suuri levitettävässä kohdassa. Syvävedetäänhän tommoisia rosteripäitä. Ensiksi voisi kokeilla onko materiaali austeniittinen vai ferriittinen. Ihan magneetilla kokeilla ottaako kiinni. Jos ottaa niin kyseessä on todennäköisesti ferriittinen. Tuohon venytykseen voisi auttaa pieni lämmitys esim. 100-150 astetta. Työkaluja oon nähnyt kanssa jossain myytävän. Oisko ollut esim Mobitive??

Normaalisti rst pakoputkena käytetään yleisesti 18/8 eli aisi 304 ja sarjat tehdään ferriittisestä aisi 409 laadusta, josta myös katalysaattoreita valmistellaan.

Jos ei päitä halua muokata, muokkaa tulevaa päätä sen 6 mm pienemmäksi tai laittaa putket ns. eripäin liitoksessa.

Kirjoitettu

No tulihan sita rai-oppia

Oon leikkiny huth'in pakoputkikoneella jossa on hydraulinen levitin, normaali jaron 60mm rst putki, 1,5mm seinamalla josta pakoputkia oon hitsaillu ei levia edes sen vertaa etta sais tehtya muhvin vaan repee saumasta

Kirjoitettu

Halkeaminen johtui varmaan tuosta ns. hitsatusta putkesta kun niissä saattaa olla aika voimakas muokkaus kun se lujittaa materiaalia aika tehokkaasti.

Kerros hieman tarkemmin tuosta jaron putkesta? Aisi??? Raamattu ei kertonut siitä mitään?

Kirjoitettu

Halkeaminen johtui varmaan tuosta ns. hitsatusta putkesta kun niissä saattaa olla aika voimakas muokkaus kun se lujittaa materiaalia aika tehokkaasti.

Kerros hieman tarkemmin tuosta jaron putkesta? Aisi??? Raamattu ei kertonut siitä mitään?

taytyy kattoo leimat jonkun patkan kyljesta

http://www.ja-ro.com/

Kirjoitettu

Alkuviikosta levitettiin 90mm halkasijaltaa ja 2mm vahvaa rosteriputkea n. 11mm, ei revenny

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Niin tekee pellistä kartio päkän,niin tullu joskus tehtyä.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...