Nova Posted March 2, 2007 Share Posted March 2, 2007 Katselin tuossa että Hawk:n HP Plus palat voisi olla ensi kesän tuleva palat. Pitäisi toimia kuitenkin tuolla mutka-ajossa hyvin. Viime kesänä oli oli Hawk:n HPS palat ja ei nekään olleet huonot missään nimessä. Jotenkin niihin ei vielä uskaltanut luottaa kunnolla vaikkei ne hävinneetkään kertaakaan. Eli mitäs kokemuksia olisi muiden valmistajien eri paloista ja lähinnä toi performance puoli kiinnostaa. Täällä HPS:n speksit ja täällä sitten HP PLus Täältä löytyvät mustat ovat kanssa kuulemma hyvät mutta niitä ei saa ainakaan 4 gen jarruihin. Toisaalta nämä on sitten todella sotkevat ja se pöly liimaantuu kuin tauti. PS. 3 kuukautta kerhon ratapäiviin enään. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jukka Posted March 2, 2007 Share Posted March 2, 2007 Mulla oli punaisessa hawkin hp vai olikohan hps, no tarkistan ku kerkiän, mutta kuitenkaan ei mitään merkkiä häipymisestä botniaringillä. nii ja mullahan on 12" ls1 jarrut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nova Posted March 3, 2007 Author Share Posted March 3, 2007 Mites sitten noi EBC:n palat? Noi aikaisemmin mainitsemani palat eivät kestä kuumaa yli 500 °C ja häipyvät sen jälkeen rajusti = ei hyvä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jukka Posted March 3, 2007 Share Posted March 3, 2007 Noi aikaisemmin mainitsemani palat eivät kestä kuumaa yli 500 °C ja häipyvät sen jälkeen rajusti = ei hyvä. [/quote En tiedä onko tuolla niin väliä. Mun tuli ajettua jotain 8-10 kierroksen eriä tuolla botniaringillä, eikä tuo jarrutuntuma siinä aikana muuttunut mitenkään, ei ainakaan huonontunut. Ja kadullahan harvemmin tulee rääkättyä autoa tuota vastaavaa määrää Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nova Posted March 3, 2007 Author Share Posted March 3, 2007 Itseä ainakin hieman hirvettäisi tulla Botnia ringin pitkää suoraa 180 km/h ja sitten polkaiset ja ei tapahdukkaan mitään. Toisaalta jarruja ei tule käyttää että ne lämpiävät reilusti, silloinhan on yleensä käyttäjässä vikaa. Mutta jos sattuukin että käyttäjä on jarrupolkimella makaaja ja ylitetään palan maksimi lämpötila ja pito romahtaa. Taitaa metsähallitus kutsua tällöin. Jarrujen häviäminen ei ole mitään hauskaa. On tullut kokeiltua muutaman kerran. Vauhtia joku 160 km/h josta jarrutus 80 km/h jonka jälkeen jarrut olivat vain muisto vaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jukka Posted March 3, 2007 Share Posted March 3, 2007 Itseä ainakin hieman hirvettäisi tulla Botnia ringin pitkää suoraa 180 km/h ja sitten polkaiset ja ei tapahdukkaan mitään. On koettu, tosin vauhtia ei ollut kuin ~160 tai jotai sinne päin. Alla oli vielä vakiojarrut. Otti päähän tuo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jukka Posted March 3, 2007 Share Posted March 3, 2007 Ne palat mitkä mulla oli/on on nuo Hawkin HPS-palat. Eli siis ihan perus hi perf palat eikä vielä mitkään kisapalat Link to comment Share on other sites More sharing options...
-vellu Posted March 3, 2007 Share Posted March 3, 2007 Mulla on tulossa C5 Corveten levyjen seuraksi tällaiset: http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=PWR%2D26%2D731&N=700+0&autoview=sku Onkohan noista radalla mihinkään? Onko kokemuksia merkistä? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Posted March 3, 2007 Share Posted March 3, 2007 hawk hps palat riitti viimekesä hyvin jarrunesteet rupes enste kiehumaan, minkään laista häipymistä en havainnu mutta kumipallomaista poljin tuntumaa kyllä nesteistä johtuen. jarruina ls1 versiot edessä ja lt1versiot takana. jarruja rääkättiin puoles välis päivää oikeen urakalla ku rata-ajo ei meinannu sujua, tuloksena kiehuneet nesteet ja mustat vanteet Link to comment Share on other sites More sharing options...
cam95 Posted March 4, 2007 Share Posted March 4, 2007 Mulla Camarossa EBC:n vihreät palat ollu kaksi kesää vakiojarruissa, en havainnut häipymistä jurvassa viime kesänä enkä kolmella muulla kerralla Kemoran radalla. Seuraaviksi paloiksi laitan luultavasti EBC:n punaset palat. Katukäytössa pölyn muodostus on vähäistä ja pölyt lähtee normaali pesulla helposti pois. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nova Posted March 7, 2007 Author Share Posted March 7, 2007 Mites noiden eri jarrunesteiden käyttö sitten. On Atella Blue Racing, Motul, Castrol jne.... Mitäs suositellaan niistä? Jarrupaloissa ollaan vielä vaiheessa että ottaako punaset vai keltaiset. Saas nähdä nyt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimmoT Posted March 7, 2007 Share Posted March 7, 2007 Toi Aten blue on ainakin todella hyvää. Mutta on vaan poistettava kaikki vanhat jarrunesteet ennen sen käyttöä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimmoT Posted March 8, 2007 Share Posted March 8, 2007 Jarrupaloista sen verran että itse ainakin pysyn ebc:n paloista kaukana. Kaverin roadsport kadetissa punaiset kestivät kemorassa 50-kierrosta ja olivat raudoilla. Kyseisessä autossa oli kumminkin brembon nelimäntäiset satulat ja 296mm levyt 28mm paksuina. Ferodon paloista on taas hyviä kokemuksia. Testattua on tullut premier, target, ds2000, ds3000 ja ds3000 endurance seokset. Hinta/laatusuhteeltaan Aten blue racing on ylivoimaista ja käy siviilikäyttöönkin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nova Posted March 9, 2007 Author Share Posted March 9, 2007 Saakos Ferodon paloja näihin 4 gen autoihin vai pitääkö sitten ruveta sovittelemaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jukka Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Saakos Ferodon paloja näihin 4 gen autoihin vai pitääkö sitten ruveta sovittelemaan? c5 Vetessä on ainakin mitoiltaan sama pala edessä kuin 98- f-bodyissä. Takanakin epäilen olevan samanlainen satula kuin vetessä takana ja uskoisin että myös 93-97 f-bodyihin käy veten palat. Tämän tiedon varassa uskoisin että paloja löytyy Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimmoT Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Täytyypäs katsoa ferodon kirjasta tallilla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimmoT Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Noniin tutkailin ferodo kirjaa. 4gen camaroa se ei tunne ollenkaan mutta C5 corveten kyllä. Tuossa kuva jossa mitat corveten palasta ja alla mallina LS1 camaron pala. Näyttäisi olevan saatavana DS2500 ja DS3000 seoksilla joista DS3000 ei sovellu kadulle koska tarvii vähintään 200-astetta lämpöä toimiakseen. Muitakin seoksia saattaa saada tehdastilauksena. Tuolla tietoa eri seoksista: http://www.sarlinraceteam.fi/service/tuotteet/ferodo/ferodopinnat.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jukka Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 Ls1 ja c5 etusatulat ovat keskenään vaihtokelpoiset, mutta eivät 100% identtiset (vetessä isommat jäähdytysrivat ja parempi valu) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nova Posted March 12, 2007 Author Share Posted March 12, 2007 Ls1 ja c5 etusatulat ovat keskenään vaihtokelpoiset, mutta eivät 100% identtiset (vetessä isommat jäähdytysrivat ja parempi valu) Mikäs olisi sitten takapalojen kohtalo? Samat kuin Vetessä? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nova Posted March 14, 2007 Author Share Posted March 14, 2007 Tilasin toissa päivänä noi EBC keltaset palat. Sitten nähdään toimiiko noi kadulla tai radalla olleenkaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
-vellu Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Meinasin laittaa jarrunesteeksi DOT 5.1 Kommentteja? Onko merkillä väliä? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nova Posted May 11, 2007 Author Share Posted May 11, 2007 Ate Blue Racing ehdottomasti tai joku vastaava Race litku. Tilasin juuri tommosen litran purkin. Tilataanko toinen? Tulee maanantai iltapäivällä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimmoT Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Täältäkin edelleen suositukset Ate Blue Racing nesteelle. Huomenna pitää vaihtaa kilpuriin talven jäljiltä uudet atet. Hinta/laatu/määrä suhde todella kohdallaan. Ei ole kiehunut radalla vaikka välillä ei ole ollut enää palojakaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Mitäs tommonen Aten reislitku maksaa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nova Posted May 12, 2007 Author Share Posted May 12, 2007 Mitäs tommonen Aten reislitku maksaa? Muutamia kymppejä? EN tiedä mutta Maanataina tiedän tarkemmin. Ei tullut kysyttyä hintaa kun ei se ollut oleellista. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now