Jump to content

Muutoskatsastuksesta

Recommended Posts

Kirjoitettu

Moro

-83 Transam pitisi muutoskatsastaa 305-->350 koneelle. Konttorilla näyttivät vihreää -89 gta:n käyttämisestä vertailuun. Mistähän kannattaisi haeskella osien vaihtolistaa, jollakulla tiedossa hyvää korjausopasta tai "service manuaalia", josta erot selviäisivät. Itsellä on Haynesin opus, josta ei tarvittavia tietoja löydy.

Nykyään Pontiacilla ei kaiketi ole maahatuojaa Suomessa (vai enks mä vaan osaa), mahtaako Metroautosta olla apua? (Heittin apuun ajattelin turvatua viimeseksi).

Kaikki vinkit tervetulleita.

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Jarrut,vakaajat,edestä alatukivarret(en tiiä miks),jouset ,iskarit,jarrupää sylinteri .Jarrujen tasaus säädin.Tietenkin sit se tekniikka....

Mut Metrosta saat € vastaan liput jolla voit todentaa muutokset tai oikeastaan niiden tarpeen.Tän voi tehdä myös toisinkin.Vertaamalla varaosanumeroja jossa onkin sit hommaa.Soittaisin Metroautoon niin tein ainakin minä kun 91 vaihdoin tekniikkaa.

Kirjoitettu

Jarrut,vakaajat,edestä alatukivarret(en tiiä miks),jouset ,iskarit,jarrupää sylinteri .Jarrujen tasaus säädin.Tietenkin sit se tekniikka....

Mut Metrosta saat € vastaan liput jolla voit todentaa muutokset tai oikeastaan niiden tarpeen.Tän voi tehdä myös toisinkin.Vertaamalla varaosanumeroja jossa onkin sit hommaa.Soittaisin Metroautoon niin tein ainakin minä kun 91 vaihdoin tekniikkaa.

Tuskin noita kaikkia tarttee vaihtaa, jarrut(tostaki todennäkösesti riittää ku vaihtaa esim.levyt taakse) ja ehkä vakaajat on sellasia mitkä menee uusiks.

Rautakummulta(UsCenter) kannattaa kysellä noita papereita, varmasti saa paljon halvemmalla ku metrosta...

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Juu ihan vaan siltä pohjalta vastailin kun olen tehnyt muutoksen 91 Fifebirdissä.Vaihdoin 5.0 tilalle 5.7.

Kirjoitettu

Ja jos ottaa vertailukohteeksi ensimmäisiä 3-gen firebirdejä missä ollu rummut takana, ei tartte niitäkään alkaa vaihtamaan...  ;)

(ainaki 3-gen camaroja on ollu 350:llä joissa rummut takana)

Kirjoitettu

Etujarruthan on ollut ihan samat sekä -83 että -89 autoissa. Ja jousetkin on periaatteessa samat, jos kumpikin autoista on kasikoneella. Eihän 5.7 koneisissa ollut mitään omia jousia. Sama juttu iskareissa? Aika hassulta kuulostaa?

Ja jos ottaa vertailukohteeksi ensimmäisiä 3-gen firebirdejä missä ollu rummut takana, ei tartte niitäkään alkaa vaihtamaan...  ;)

(ainaki 3-gen camaroja on ollu 350:llä joissa rummut takana)

Ensimmäisissä 3gen birdeissä ei ollut vaan 350:stä nokalla  ;)

350 ja rumpujarrut takana... Kuka on nähnyt tälläsen auton? Väitän edelleenkin, että kun koneeksi on ruksittu 350, niin ne takalevyt on siinä samassa "pakkoruksittu".  :P

Kirjoitettu

350 ja rumpujarrut takana... Kuka on nähnyt tälläsen auton? Väitän edelleenkin, että kun koneeksi on ruksittu 350, niin ne takalevyt on siinä samassa "pakkoruksittu".  :P

Thirdgen.org väittää että: All TPI 350 IROC-Z's (1987-1990) and all TPI 350 Z28's (1991-1992) had automatic transmissions and most had rear disc brakes. (http://www.thirdgen.org/1987-chevy-camaro)

Eli kaipa niitä on sitten rumpujarruillakin tehty.

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

90-93 3gen mallit jotka oli 5.7 olivat kaikki todennäköisesti GTA versioita.Joten vertaavat tuota 90 niiden muutokseen.

Kannattaako arpoa mitä tehdä mite ei vaan menee kysymään Metrosta(ainut paikka mistä tiedän et saa riittävän todistuksen runkonumerolle yksilöitynä).Voihan sitä kysyä muualtakin jos se lippu on vaan konttorille riittävä ,muustahan siinä ei ole kysymys.

Kirjoitettu

Taisivat tulla vain osana G92 optiota joten jos kaipasi exriimiä elämäänsä niin ollut pakko hankkia  *clap*

G92 johdateltiini muuten skipad (pujottelu) -kokeen tuloksesta 0,92 G (joka saavutettiin jykevillä kallistuksenvaimentimilla ja Vetestä lainatuilla 245 50 16 renkailla). Oikeastaan RPO: G92 oli aika harvinnen, koska esim. -88 se lisättiin vain 5 252 Camaroon. Kiihdyttely kuskit suosivat rumpujarruja koska ne levyjarrut jäävät aina hiukan kiinni levyyn ja syövät täten tehoa. Hihnat saa säädettyä niin kauaksi että ne eivät ota rumpuihin  m/ .

G 92 optio sisälsi:

Kaikki 4 pyörää levyjarruilla (J65)

Lukko-perä (G80) (kartio-lukko)

Moottoriöljyn jäähdytin (KC4)

Ps. G92 oli saatavilla IROC-Z avomalleihin ja 350 cid/5,7 l (B2L) IROC-Z-malleihin

Kirjoitettu

Eli kaipa niitä on sitten rumpujarruillakin tehty.

On niitä muutamia tehty...  ;)

Kirjoitettu

90-93 3gen mallit jotka oli 5.7 olivat kaikki todennäköisesti GTA versioita.Joten vertaavat tuota 90 niiden muutokseen.

Kannattaako arpoa mitä tehdä mite ei vaan menee kysymään Metrosta(ainut paikka mistä tiedän et saa riittävän todistuksen runkonumerolle yksilöitynä).Voihan sitä kysyä muualtakin jos se lippu on vaan konttorille riittävä ,muustahan siinä ei ole kysymys.

Mulla ainaki riitti parit alustan paperit 305:sta ja 350:stä ja niissä rautakummun leima+allekirjoitus, ku vaihdoin ton LT1 nokalle.

Muutamia rumpujarrullisia 350 nähny, että kyl nää on ihan sekasikiöitä...

Kirjoitettu

On niitä muutamia tehty...  ;)

niinpä.. EI TARVII LEVYJÄ TAAKSE!

etujarrut samat kaikissa (paitsi 1LE-optio),

etuakselisto sama,

laatikko sama ja perä joko 10-bolt tai 9-bolt rummuilla tai levyillä! ja tämä on ihan omakohtaisesta kokemuksesta kirjoitettua....

Kirjoitettu

Itseltä löytyy 83- camaro 350 koneella ja takana rummut

Kirjoitettu

juu toi mun kosla oli mulle tullessaan 350 ja alusta oli berlinetan (v6 koneisen)... ja leimas ja katsastettu ja ookoo... Mutta ajettavuus on sitte asia erikseen.

Kirjoitettu

itte soitin gmlle että saiskos nimeä paperiin. Halusivat rpo listan ja tilalle sain toikkarin ja laskun kouraan. Mitää muutoksia ei koriin/alustaan tarvinu tehä. Kyseessä siis 305TPI/GTA/T5 - >350TPI. konttori vaatii lisäksi katin putkeen, jonka ei tarvi toimia (voi ja saa olla TYHJÄ, kunhan on vaan katin kuoret), eli päästörajat ei muutu ( mulla on ei-vähäpäästönen). mut se katti antaa viranomaisille hyvän mielen tms ;D

En oo vielä virallistanu muutosta, mut nyt keväällä se olis ajankohtanen. Lisäksi mun pitäs pystyä näyttämään toteen että mitkä on tehokkaimman 3G koneen hepat, vs toi originelli 305tpi. ajattelin koittaa vapaasti ostettavaa kirjallisuutta aiheesta. Paikallisessa lafkassa on aika myönteisesti suhtautuva "virkamies".

Kirjoitettu

itte soitin gmlle että saiskos nimeä paperiin. Halusivat rpo listan ja tilalle sain toikkarin ja laskun kouraan. Mitää muutoksia ei koriin/alustaan tarvinu tehä. Kyseessä siis 305TPI/GTA/T5 - >350TPI. konttori vaatii lisäksi katin putkeen, jonka ei tarvi toimia (voi ja saa olla TYHJÄ, kunhan on vaan katin kuoret), eli päästörajat ei muutu ( mulla on ei-vähäpäästönen). mut se katti antaa viranomaisille hyvän mielen tms ;D

En oo vielä virallistanu muutosta, mut nyt keväällä se olis ajankohtanen. Lisäksi mun pitäs pystyä näyttämään toteen että mitkä on tehokkaimman 3G koneen hepat, vs toi originelli 305tpi. ajattelin koittaa vapaasti ostettavaa kirjallisuutta aiheesta. Paikallisessa lafkassa on aika myönteisesti suhtautuva "virkamies".

eipä tossa 350>aut ja 305>man iso ero ollut, mulle ainakin katsari sanoi hyväksyvänsä teho todistukseksi (standart catalog of firebird kirjan) eli mitään todistusta metrosta ei tarvitse (ehkä). vaikkei noita levyjarruja tarvitse vaihtaa muutos katsastuksessa, kyllä itse vaihtaisin ne kuitenkin turvallisuuden vuoksi.

Kirjoitettu

juu ei tarvii myöskään mitään presidentin allekirjoittamaa teholappua!

Itellä oli mukana netistä printattu sivu,misä selvis -92 350tpi camaron tehot ja näky sivun osoite. muistaakseni thirdgenistä sen tulostin. ei varmaan kelpaa jos printtaa jostain "peräkylän jenkkilintta ry:n" sivuilta.....

Kirjoitettu

Juu ei tartte teholappuja, herra katsastaja kysy vaan, että muistakko noita tehoja mitä on mallisarjan tehokkaimmassa ja tossa sun uudessa... vastasin, että 200-300 välillä molemmissa... ja homma oli bueno.

Kirjoitettu

Taisivat tulla vain osana G92 optiota joten jos kaipasi exriimiä elämäänsä niin ollut pakko hankkia  *clap*

G92 johdateltiini muuten skipad (pujottelu) -kokeen tuloksesta 0,92 G (joka saavutettiin jykevillä kallistuksenvaimentimilla ja Vetestä lainatuilla 245 50 16 renkailla). Oikeastaan RPO: G92 oli aika harvinnen, koska esim. -88 se lisättiin vain 5 252 Camaroon. Kiihdyttely kuskit suosivat rumpujarruja koska ne levyjarrut jäävät aina hiukan kiinni levyyn ja syövät täten tehoa. Hihnat saa säädettyä niin kauaksi että ne eivät ota rumpuihin  m/ .

G 92 optio sisälsi:

Kaikki 4 pyörää levyjarruilla (J65)

Lukko-perä (G80) (kartio-lukko)

Moottoriöljyn jäähdytin (KC4)

Ps. G92 oli saatavilla IROC-Z avomalleihin ja 350 cid/5,7 l (B2L) IROC-Z-malleihin

Mulla on 89 iroc G92 optiolla ja takana ei ole levyjarruja.. eikä ole myöskään avo eikä 350cid

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...