Cobra Posted May 14, 2004 Posted May 14, 2004 Nyt rupee kyllä jo meikäläisen käpy palamaan!! Tän nopeusmittarianturin kanssa on pelleilty jo kaks kuukautta eikä vieläkään mittari pelitä. Aina tulee väärä osa tai jotain. US-CENTER laittoi ensin mulle väärän anturin...lähetin sen takasin ja lupasivat sitten laittaa mulle uuden anturin tulemaan. Vartuin kolme viikkoa ja kysyin miksei ole anturi vielä tullut... sanoivat vaan että ei me saada sulle semmosta anturia hommattua, sori. Eivät sitten voineet itse soittaa ja ilmoittaa asiasta. no nyt on US-CENTERILLÄ ainakin yksi asiakas vähemmän. No sain reilu pari viikkoa sitte US-PARTSilta oikean anturin,mut siitä puuttui se ratas joka tulee siihen anturin päähän kiinni. Ja sieltä us-partsilta ei kuulemma ratasta siihen saa. Sitte ei auttanut kuin soittaa metro autolle ja ne sitten lähetti mulle rattaan (kävin sen tänään hakemassa)... ja yllätys yllätys sieltä tulikin ihan eri ratas mikä olisi pitänyt. Eli jos teillä jollain sattuu olemaan ratas joka käy th-700 laatikossa olevaan nopeusmittarianturiin niin olisin siitä kovasti kiinnostunut. Ja auto on camaro 5.7 tpi 1991 Sen takia toi on aika paska homma kun auto saattaa aina välillä sammua johonkin risteykseen, kun se ei saa nopeustietoa (automaatti laatikko)... et sen takia olis kiva saada se nopeumittari nopeesti kuntoon.
Samppa383 Posted May 14, 2004 Posted May 14, 2004 Us centeris on joo se tyyli. Jos esimerkix viet sinne autos, ni lupaavat soittaa sit ko on valmis.. Ja paskat mitään ei kuulu.. Kaikki on muutenki siellä sikahintaista...
Senior Posted May 14, 2004 Posted May 14, 2004 Kokeile Racers Placea tahi Part Corneria ; heillä on yhteydet myös Ruåtsiin, josta osat tulee huomattavasti nopeammin.
Salkki Posted May 14, 2004 Posted May 14, 2004 Tuosta rattaasta sen verran että täytyisi tietää perävälitys että saat nopeusmittarin näyttämään oikeita arvoja Jos se on 2.71 niin kysele esim. Crisikseltä yv:llä
Salkki Posted May 14, 2004 Posted May 14, 2004 Miksi ei vanha ratas kelpaa? Vai onko hampaat kadonneet jo johonkin matkan varrelle?
Cobra Posted May 14, 2004 Author Posted May 14, 2004 No sieltä ei löytynyt vanhaa ratasta ollenkaan... en tiedä sitte että onko se unohtunu laittaa sinne vaihteisto rempan jälkeen viime syksynä...
Salkki Posted May 15, 2004 Posted May 15, 2004 että tälläinen tapaus sitten Mekaanisessa(vaijeri) sekä sähköisessä anturissa on muistaakseni samanlainen ratas eli kumpi tahansa käy.
Cobra Posted May 16, 2004 Author Posted May 16, 2004 En kyllä osaa tosta perävälityksestä sanoa... onkos camaroissa paljonkin eroja niissä? Ja onko vuosiluvulla merkitystä asiaan.. osaatteko kertoa?
Z-mo Posted May 16, 2004 Posted May 16, 2004 Vuoden 91 5.7tpi Z28 ainoa perä on kirjojen mukaan 3.23... Vähän nippelitietoa tähän hätään tosta '91 5.7 Z28:sta, niitä ei kauhean montaa tehty. Tarkalleen ottaen 6 080 kpl. Vuoden '90 5.7 Iroc-Z on vielä harvinaisempi, niitä tehtiin vain 2 415 kpl! Eikös Arskalla oo '90? Lucky Bastard! Vertailuna vuosina 87-89 5.7 Irokkeja tehtiin n. 12 000 kpl vuodessa. Ja esim. '89 RS 5.0tbi autoja tehtiin 46 715 kpl! Tämmöinen su-ma yön tilasto-oppitunti tällä kertaa
GTATL Posted May 16, 2004 Posted May 16, 2004 veikkaisin 3.23 jos sulla on vm-91 5.7 ja automaatti. perän välitys pitäis selvitä RPO koodeista. esim. mulla on koodi GW6=3.27 koodit pitäis löytyä keskikonsolin luukun alta olevasta lokerosta.
Cobra Posted July 11, 2004 Author Posted July 11, 2004 Ei toimi mittari vieläkään. Tilasin metroauton kautta anturin rattaan ja asensin sen mutta ei vaan näytä nopeuksia. Mistään sähköviasta se ei johdu, koska porakoneella kun anturin akselia pyörittää niin mittari toimii. Voiskohan olla että se ratas on halkaisijaltaan liian pieni eikä ylety vastarattaalle asti?? Sanoin kyllä metroauton miehelle että perävälitys on 3.23.... ainakin RPO koodin mukaan.. mut oliskohan se kuitenkin laittanu väärän rattaan mulle. Tai sitten mun autossa ei olekaan 3.23 välitys. Mitenkäs se nyt menee... jos perävälitys on esim. 2.73 niin onko silloin anturin ratas suurempi vai pienempi kuin 3.23 välityksessä?
Salkki Posted July 12, 2004 Posted July 12, 2004 Itse ratas on saman kokoinen ainoastaan hammasmäärä muuttuu. Eli jos ei vieläkään näytä nopeuksia niin koitapa katsella onko laatikon sisällä oleva ratas missä kunnossa (jos sen vain näkee jostain kolosta)
Crisis Posted July 12, 2004 Posted July 12, 2004 Siellä on voiman ulostuovassa akselissa ratas myös korkkiruuvin mallinen.. Ottaa ko nylonit varmasti toisiinsa kiinni? Mä sain tuurilla tehtyy ekalla kerralla silleen että pyörii. Sitä jouduin vähä kääntelee ja kikkailee.
Cobra Posted July 14, 2004 Author Posted July 14, 2004 Ainakin se anturin vastaratas näytti ihan hyväkuntoiselta siellä laatikossa. No täytyy viedä auto syksymmällä tohon lähikorjaamolle ni saavat katsoa mikä siellä on vialla. Olis kyllä hyvä jos olisi öljymonttu kotona... helpottais hommaa melkoisesti. Tunkin kanssa on ahistavaa kömpiä auton alle.
eekoo Posted August 20, 2004 Posted August 20, 2004 -89 camaro th 700, perä 3.23, viisarinäyttömittari toimii mutta näyttää n.20% liikaa. kyselin Hämeenlinnasta , joku west.. heille asia ihan outo , olisivat tarvinneet rattaan hammasluvun, ja mulla ei ole tietoa oikeasta rataskoosta. linkkisivulta yhteys Part Corneriin sähköpostitse ei ole antanut vastausta, lienevätkö kesälomalla.. Mutta rattaan metsästys jatkuu. :'(
Guest Ezzy Posted August 22, 2004 Posted August 22, 2004 itsellä vaihtu perä 2.73 -> 3.27 ja nopeusmittarin 2kmh virhe satasessa hyppäs 20kmh:hon. pientä säätöä vaatii
eekoo Posted August 22, 2004 Posted August 22, 2004 jos EZZY saat selville mikä on 3,27;n tai 3,73;n rataskoko niin ilmoittele, oikean rataskoon sais laskettua %;na kun olis joku perusluku..säästyis yx työvaihe kun ei tarvitsisi purkaa ja laskea hampaita.. mullakin on näytössä - 20% ja se on vähän liikaa..
Crisis Posted August 26, 2004 Posted August 26, 2004 soitin itte aikoinaan us-partsiin ja tilasin heiltä suoraan. Pojat laski rengaskoon ja perävälityksen mukaan rattaan ja tilasivat. Siihen maailman aikaan hintaa rattaalle tais olla 50e (usassa 10$ ) mutta tulipa oikea ratas. Tosin rattaan mukana tuli jostain syystä vaijerivetoiseen ulkokoppa. Vaikka sanoin että mulla on sähkönen. Ihme sählinkiä mutta lopputulos on hyvä.
eekoo Posted August 30, 2004 Posted August 30, 2004 Th 700 r4 , perä 3,27, hammaskoot, Akselille 17ham 11€ ja vaijerille 45ham 65€. hinnat suomessa...
Guest Ezzy Posted August 30, 2004 Posted August 30, 2004 voi jeesus miten naurettavia hintoja rattaista
Guest DARK FIREBIRD Posted August 31, 2004 Posted August 31, 2004 Jos rattaat ovat saman väriset (anturissa ja laatikossa), niin kyllä ne silloin ovat sopivat. Nolona :-[ Ei ne rattaat olekkaan saman värisiä keskenään.Pyydän anteeksi jos olen kerennyt aiheuttaa harmia. Nyt kun sain Juhan kanssa oman mittarini toimimaan ,niin huomasimme että laatikossa on punainen ja anturinpäähän tulee sellainen rusehtava ratas ja nyt toimii.
eekoo Posted September 1, 2004 Posted September 1, 2004 Myyjän mukaan tuo 17 hampainen on punainen ja vaijeriin tuleva 45 on vaal. sininen .. nämä siis 3,27 perään, tilasin nuo, vaikka hinta on kova, katsotaan mitä tulee..
eekoo Posted September 2, 2004 Posted September 2, 2004 ja lisää numeroita... jos joku tarttis..-88:ssa 3.23 välityksellä on käytetty rataskombinaatiota 15h/39h ja suomessa hintaan 11.30€ ja 43.40€.
Teppo Posted April 12, 2005 Posted April 12, 2005 Homma jatkuu uusin voimin... Eli anturia pyörittämällä nopeusmittari toimii, mutta kun anturin laittaa paikalleen ja ajaa korttelin ympäri niin ei viisari värähdäkkään. Anturin ratas on ruskea ja 39 hammasta, laatikossa punainen ratas. (yritän liittää tähän kuvia, katotaan onnistuuko) Voiko anturin laittaa laatikkoon jotenkin väärin, ettei hampaat osu toisiinsa? Vai onko jompikumpi ratas väärä?anturi.jpg_thumb
Recommended Posts