Jump to content

Kuvia vm.89-92 takajarrujen putkista & känkkävaijerien kiinnityksestä?

Z-mo
 Share

Recommended Posts

Otsikko kertoo kaiken, nyt helpoittais jos jollain olis kuvia miten noi takajarruputket menee noissa alusatula-takajarruissa. Sekä sitten känkkävaijerien kiinnitys, perän koppaanhan tulee 2 "ohjuria", mutta millanen kiinnitys niissä on sitten sinne känkkäkahvan vaijerin ympäristöön... Kuvat selvittäis ja paljon...

Otsikko kertoo kaiken, nyt helpoittais jos jollain olis kuvia miten noi takajarruputket menee noissa alusatula-takajarruissa. Sekä sitten känkkävaijerien kiinnitys, perän koppaanhan tulee 2 "ohjuria", mutta millanen kiinnitys niissä on sitten sinne känkkäkahvan vaijerin ympäristöön... Kuvat selvittäis ja paljon...

tota en tiedä auttaako yhtää mut perästä katottuna vasemmalla perän takana vaihtuu letku putkeen ja menee peräkopan vasempaan ylänurkkaan jakoblokkiin joka on pultilla kiinni kopassa josta putki lähtee peräkopan päältä oikealle je kiinnittyy oikeaan yläkulmaan klipsilla pokkaukseen siitä akselia pitkin suoraan satulaan ja taas vasemmalle suoraan blokista mutta puolessa välissä peräputkea on pelti klipsi joka taittuu putken ympärille.. känkkä vaijerit mulla ainakin menee takavakaajan alta eikä ole kiinni millää perässä paitsi satulassa hyvin pysyy ja toimii.. kuvia voin laittaa ku saan kameran

Miten ne jarruletkut? Niitä on se lyhyt ja sitten se pikkasen pidempi, sitä pidempää oon koittanu taivutella vähän joka suuntaan, mutta mitään fiksua en oo saanu siitä kehiteltyä. Senhän kuuluisi kiinnittyä sinne taka-akselin takapuolelle, kun 82-88 levyissä se kiinnittyy taka-akselin etupuolelle. Ja kuskin puolelle luultavasti...?

Känkkävaijerit menee takavakaajan alta? Miks ne sulla sieltä menee, mä laitoin ne menemään satuloilta suoraan taka-akselin yli sinne känkkäkahvan vaijerille. Se kiinnitys siihen känkkäkahvan vaijeriin olis kiva nähdä...

Ja vielä tärkeä kysymys! Tietääkö kukaan näin äkkiseltään onko jarruletkujen pulteissa 10 milliset kierteet vai 7/16 tuumanen kierre? Ei pääse vähään aikaan tallille mittailee ja pitäis saada ne tilaukseen... Meinaa käydä vaikeeks prkele.

Guest Jukka

Mulla ainakin on siihen LCA:n akselinpäiseen pulttiin kiinni tulevat pienet pellin lipareet joihin nuo satuloille menevät putket tulee kiinni. Auttoko yhtään? Ja siis nuo pellin lipareet tuli punaiseeni siitä autosta josta purin jarruosat jotka siinä nyt on kiinni.

Nuo jarruputkien liittimet 3gennereissä oli ens alkuun tuumaisia ja sitten muuttivat millisiksi.

mulla vois olla kuvia ainakin takapäin. laitanko sähköpostiin.

Jos vaan viittit, niin hienoa olis! Kiitoksia jo etukäteen.

lähetin. toivottavasti saa jotain apua. m/

Asiallista  m/ Me kiitämme.

Elikkä 4geneissä on nähtävästi pelkästään ne känkkävaijerien "ohjurit" perän kopassa... Ja se lyhyempi jarruletku menee apparin puolelle ja pitempi kuskin puolelle, ei helvetti sentään... tuntuu että se ei taivu siihen millään, satula tulee muutenkin melkein kiinni taka-akseliin. Ilmaruuvi on käytännössä lähes kiinni taka-akselissa. Pitääpä ottaa kuvia kun seuraavaks pääsee tallille rentoutuu...

Känkkävaijerit kiinnittyy satuloihin, Paten kuvissa vaijereissa on vielä jouset. Jos vertaa LT1 4geneihin (käytännössä identtiset takajarrut), niin niissä ei jousia ole. Eli satulassa itsessään on ne pyöreät jouset, mutta kaapelin päällä olevaa jousta ei ole. Ei ole mullakaan... tuskin vaikuttaa mihinkään...

Tältä näyttää -87 käsijarruvivusto. Tuohon siis kiinnittyy kumpikin vaijeri satuloilta. Miltä mahtais näyttää 89-92 auton vastaava kikkare?

kankka.jpg}

Guest Jukka

Tältä näyttää -87 käsijarruvivusto. Tuohon siis kiinnittyy kumpikin vaijeri satuloilta. Miltä mahtais näyttää 89-92 auton vastaava kikkare?

Peräti saman näköinen oli ainaki mulla, mulla tosin oli rumpujarrut. Kun asensin ittelleni nuo ls1 takajarrut, niin tuota kliparetta joutui leventämään, että vaijerit yletti. ls1 jarruissa on lyhemmät vaijerit tai sitte olin muuten typerä etten saanu niitä meneen.

Edit- orotas, katton räjäytyskuvista/varaosakirjasta

Laitoitko ne LS-känkkävaijerit samaan kohtaan kiinni ku orkkiksetkin? Jos noi "lt-vaijerit" laittaa orkkisten paikkoihin, niin ei tuu kesää, jää varmaan 20cm vaijerit vajaiks.

Guest Jukka

Laitoitko ne LS-känkkävaijerit samaan kohtaan kiinni ku orkkiksetkin? Jos noi "lt-vaijerit" laittaa orkkisten paikkoihin, niin ei tuu kesää, jää varmaan 20cm vaijerit vajaiks.

Voi ku muistaas. Tais olla, että vaijerien linjoja joutu vähä oikomaan, ja se oli että tuota kiinnityspalikkaa piti leventää ja ruuvata se aiva taka-asentoon että vaijerit sai kiinni.

Vaijerit kilometrin liian lyhyet. Noita vaijereita sais pari senttiä pitempinä, mut ei auta asiaa. V*ttu vieköön, vaijerit on -89 autosta joten jotain erilaista noissa känkän kiinnityksissä on.  ???

Kankka2.jpg}

Kuskin puolen jarruletku... Tää on sitten taas kilometrin liian pitkä. X:n kohdalta pitäis lähteä kova jarruputki 89-92 autoissa...

Kuva029.jpg}

voi pe---le. mulla oli auto vielä eilen ylhäälä ja aattelin että pitäsköhän ottaa noista jarruista kuvia. vaan aattelin että homma oli selvä niin empäs sitte ottanut. >:(

Kiitoksia Pate!  m/

Olen oluen velkaa.

Elikkä se vaan täytyy survoo tolleen kasaan... kai siinä joku fiksu on miettiny syynkin miks se on noin pitkä...

• 3 weeks later...

Niin, tämä mysteeri on selvinnyt. Jos joku muukin meinaa vaihtaa 82-88 tyyliset levytakajarrut 89-97 jarruihin, niin se vaatii 90-91 tyyliset känkkävaijerit.