Jump to content

Kattoverhoilun korjaus

molopaa

Recommended Posts

Kirjoitettu

Kävin läpi topicit missä tätä on käsitelty, mutta ei löytynyt oikein yksiselitteistä vastausta.

Eli alkaa katto roikkua jo aika pahasti ja kohta on ajokausi ovella. Kolme kysymystä:

1. Miten saan kattopalan irti väkivallatta ja ehjänä. Käsittääkseni kattopala on kiinni edestä lippojen alta (yllättäen) ja mistä muualta? Mitä/miten se pitää irrottaa?

2. Miten kannattaa korjata? Laitanko liimalla vanhan kankaan kiinni vai kannattaako laittaa samantien uusi kangas? Mites on porukalla omat kokemukset työläisyydestä/lopputuloksesta?

3. Ostanko vaan uuden kattopalan, joka maksaa 200+ USD ja pirusti veroa ja rahtia päälle? (En, olen köyhä opiskelija)

4. Pitäiskö piruuttaan hitsata kattoon joitain vahvikkeita, kun kerran kattopalan poistaa? Kun kerta on riski, että rev...siis katto saattaa revetä kulmista?

Kiitän jo etukäteen!

Kirjoitettu

1. 4genissä ainakin pitää irrotella lippojen lisäks sivumuoveja ja kattovalo, sit pitäs lähtee.

2. Jos kangas on ehjä, niin se on helpoin ja edullisin liimata. Kestopren verhoiluliimaa (saa mm. Bauhausista). Pysyy.

Kirjoitettu

Mites ne katon rajassa olevat sivumuovit saa irti? Pari kertaa olen niitä tutkinut ja mitään kiinnikkeitä ei ole löytynyt.

Kirjoitettu

Itse korjasin kattoverhoilun pohja"pahvin" hartsilla. Oli melkoisen monesta kohtaa taittunut rikki jo valmiiksi ja irroitusvaihe vain pahensi asiaa. Eli hartsia voidella vain päälle kunnes jäyjistyy (lasikuitua taakse jos on pahoja halkeamia). Tietysti tuon päälle kannattaa liimata nukkakangas tms. tasoittava kangas, mikäli haluaa täysin sileän pintakankaan, jää rosot näkyviin sileän kankaan alta muuten. Itselleni tuli pinnaksi musta velcro-kangas ja kiinnitys suoraan verhoilupahvin päälle Kiillon mattoliimalla. Kuivuu kohtuu hitaasti ja pysyy varmasti. Lisäksi ei ole vetistä eli ei vahingossa pursua kankaan läpi liimattaessa.