Jump to content

4 gen B&M Shiftkitti, kumpi?

Recommended Posts

Kirjoitettu

B&M Shift Improver Kitistä seuravaa:

"Improve shifting in a snap.

GM: 1993 and up 4L60E, shift improver kit.

Installing this B&M Shift Improver Kit is simple. You just drop the transmission pan and take out the valve body and stock separator plate, put the B&M shift improver kit's separator plate in its place, replace the valve body, and bolt up the pan. If your kit requires some other modifications, they'll be just as easy. Each kit has two stages: RV/Towing and Street/Strip."

Ja vaihtoehtoisesti B&M ShiftPlus Electronic Shift Improvers

"Upgrade the performance of your electronic automatic transmission in minutes.

GM: 1993-98 rear wheel drive, 4WD, 4L60E, 4L80E transmission, ShiftPlus electronic shift improver.

B&M's ShiftPlus shift improver electronically improves the characteristics of your transmission and lets you change settings as you drive. Great for performance, towing, and RV use, the ShiftPlus simply recalibrates your transmission's hydraulic system electronically to give you a firmer, quicker shift for better performance and longer transmission life. It installs in minutes with a few simple hand tools. A flip of the switch allows the transmission to operate in the original factory mode, level 1 (firmer than factory), or level 2 (much firmer than factory)."

Mitäköhän eroa? Ja kumpi parempi? Hinnat $31 ja $40, joten sen puolesta voisi harkitakin.

Toiseksi, jos päädyn ensimmäiseen, löytyisikö asennuspaikkaa/asennusapua? Ei viitsi pihalla hommaan ryhtyä...

Varmaan uudet öljyt kannattaa samalla "asentaa" :o

Kirjoitettu

Ne on molemmat huonot, itse olen käyttänyt ensimmäistä. Osta Trans-Go, se on kallimpi, mutta laatikon remontt tulee vielä kallimaksi.

Kirjoitettu

Ne on molemmat huonot, itse olen käyttänyt ensimmäistä. Osta Trans-Go, se on kallimpi, mutta laatikon remontt tulee vielä kallimaksi.

Onko noin? Mikä sulla meni? Trans-Gota en mielestäni löytänyt sopivaa... oliko näköharha se taas?

Kirjoitettu

Vaikuttikohan nuo sun muut viritykset asiaan? Itellä kun kone on kovin "normaali", ainaski vielä ;)

Kirjoitettu

halvin ei ole aina paras vaihtoehto... tullut huomattua liian monta kertaa >:(

Kirjoitettu

Kyllä nuo B&M kitit on kirosanoja. Trans-Go:ta pidetään yleisesti ainoana oikeana Lx-1 maailmassa.

Kirjoitettu

Yksi vaihtoehto on tietenkin hommata Hypertechin Power Programmeri, josta lataa muiden ohella "shift firmness"-option.

K.o. programmerin tuloksistahan kiistellaan jatkuvasti, mutta ainakin minun suht' koht' vakiokuntoisessa LT1:sessa ero oli persedynolla mitattuna aika huomattava.

Vaihdot sujuivat sutjakkaasti ja "power tuning" varmaankin antoi jokusen hepan lisaa.

Ja tuota programmeriahan voi kayttaa sitten myos eri rengas/vannekokojen ja peravalitysten ohjemoimiseen.

8)

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Jees ite kyllä suosittelen tollasta Trans-go kittiä.Vaikka auto ei olekkaan sama.Mutta uskoisin toimivan monessakin käytössä.Tossa mun kitissä oli erivaihtoehtoja mitä ite haluut lootalta.Minä laitoin Competition osilla kasaan ja se myös tuntuu competitionilta persuuksissa ku täyskaasulla kiihyttää :) Normi ajossa on tosi nätti vaihto.Ja varaa enemmän öljyä ku mitä siinä ohjeessa sanotaa.Itellä luki paketissa että 4litraa riittää...mutta eihän se voi riittää ku sieltä valvebodystä otetaan ne kuulat pois jolloin tulee turbiinista asti öljyt pois.Ite olen vieläkin hakenut sopivaa öljyn määrää.Tänää viimeks otin pari desiä pois lootasta.Mutta kyllä se alkaa tuntumaan oikeelta.Varaa tohon projektiin sitten kakspäivää aikaa jos meinaat sen auton alla tehdä.Alla tehdessä ekana päivänä avaat pohjan ja otat suotimen pois.Annat valua rauhassa öljyt pois.Toisena päivänä ite avastin sitten ton valvebofyn ja siinäkin sai ootella aikalailla jos meinas suht kuivana selvitä auton alla.Homma ei ole vaikea jos meisselit pysyy vähänkin kädessä.Tosin iso töinen se on auton alla tehdä.Paljon ruuveja ja nippeleitä.Mutta ohjeet oli kiitettävän hyvät tuossa mun sarjassa.Niin ja mun sarja makso 130e suotimineen öljyineen (importilta)

Kirjoitettu

Oolrait. Kiitoksia kaikille hyvistä neuvoista ja mielipiteistä :)

Kyllä se on sitten tuo TransGo, mikä catherinen alapään keskiväliin ::) laitetaan (/pannaan/asetetaan... :P) kun tämä ajankohtaiseksi tuleepi. Ja uudet liukasteet kans...

Hymiöitä taas tässäkin niin että ??? ???

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...