Jump to content

Alumiinivanteiden maalaus ja kunnostus

Recommended Posts

Kirjoitettu

riippu mitä niille on tehty? Jos esim hiekkapuhallettu kvartsilla ( melko sileä pinta) niin vedät ohuen kerroksen epoksi-pohjamaalaia ja märkää märälle pintamaalin  m/

jos taas puhallettu karkealla hiekalla,niin reilu kerros epoksia ja hionta.

tai sitte vaan vedät kili-kili pullosta niihin mattamustat ja ajelet hymyssä suin!

Kirjoitettu

Polttomaalaus on eräs vaihtoehto. Maksaa n. 80 euroa kierros. Jos halutaan ns. kiillotettu reuna niin se ei sitten onnistu toimivasti mitenkään. Ei kestä yhtään talvea kunnolla.

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Tietäiskö kukaan edukasta puhallusmestaa pk-seudulla tai lähialueella?

Saisin yhdessä mestassa halvalla mut menee 2 viikon päähän ja pitäis saada heti vanteet alle (ns. asap) :(

Epoksimaalit jos sais samassa mestassa, niin olis tietty luxus. 25 vuotta vanhojen vanteiden maalipinta kun ei o enää paras mahdollinen ni pitäis kunnostella.

Kirjoitettu

m/hessu moi.  mulla on f-birdissä alkup. alum vanteet, enkä ole kuullut muuta kuin ainoa vaihtoehto , muovi tai lasikuulapuhallus. en uskonut käytännön miehenä vaan otin vanhat lakat pois maalinpoistoaineella h.6.90 euroa. sen jälkeen kiillotin rälläkällä bilteman nailon laikalla ja pari kertaa lakka päälle.laikka maksoi 5.90  ja lakka jotain saman verran .  aikaa meni koko hommaan jotain n, 4 tuntia. siinäkin oli osa harjottelua. ei kaikkea kannata tehdä vaikeimman kautta ja nämä minun vanteeni näätte hotrodshowssa t:reella.  ]

Kirjoitettu

m/hessu moi.  mulla on f-birdissä alkup. alum vanteet, enkä ole kuullut muuta kuin ainoa vaihtoehto , muovi tai lasikuulapuhallus. en uskonut käytännön miehenä vaan otin vanhat lakat pois maalinpoistoaineella h.6.90 euroa. sen jälkeen kiillotin rälläkällä bilteman nailon laikalla ja pari kertaa lakka päälle.laikka maksoi 5.90  ja lakka jotain saman verran .  aikaa meni koko hommaan jotain n, 4 tuntia. siinäkin oli osa harjottelua. ei kaikkea kannata tehdä vaikeimman kautta ja nämä minun vanteeni näätte hotrodshowssa t:reella.  ]

Tjoo no mulla ei riitä hermot (eikä tosin o paikkaakaan) näyden myrkyttämiseen, siksi etsin ammattilaista (tai lähinnä halpaa):

http://hiredcam.com/misc/turbocasts.jpg

Kirjoitettu

mie vetäsin kans maalinpoisto aineella vanhat lakat pois...... kaveri sit ruikkaa lakan pintaan, jotain työkone lakkaa kuulemma pysyy hyvin  ;)........ mut noi ezzyn vanteet kyllä tarttee kunnon puhallukset, ei maha maalinpoisto aine enää auttaa  ;) :)

Kirjoitettu

eipä ne taida uutenakaan olla sileät? noista sais vallan komiat kun kiikuttaa ne johonkin lasikuulapuhallukseen. onko siellä ammattikouluilla puhalluskaappeja? yleensä noilla ei ole ruuhkaa ja hinta harrastajaystävällinen...

Kirjoitettu

joo, ei o sileet uutenakaan. Yritän niitä happokylpyyn saada ku vaan asiat sutviintus eteenpäin...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...