Jump to content

Mistä tunnistaa catbackin?

Lady Firebird

Recommended Posts

Kirjoitettu

Mitä mä tunnistan catbackin?  :-[ Ei mitään tietoo minkälainen pömpeli se on.

Täällä palstalla oon törmänny kyseiseen termiin ensimmäistä kertaa.

Mulle sanottiin että mun autossa saattas olla catback niin mistä mä tiedän onko vai ei? Kyllä mä siellä tänään alle kävelin ja kattelin  ???

Kirjoitettu

Mulle sanottiin että mun autossa saattas olla catback niin mistä mä tiedän onko vai ei? Kyllä mä siellä tänään alle kävelin ja kattelin  ???

Catbackiksi sanotaan katalysaattorista taaksepäin olevaa pakoputkistoa.

Kirjoitettu

Ok, mutta onko niissä catbackeissa jotakin auton tehokkuuteen vaikuttavia eroja?

Kirjoitettu

lähinnä väliputken koon ja virtaavan vaimentimen takia noita viri catbadkejä vaihdellaan kun orkkis alkaa

ahdistaan tai mätänee alle. orkkis väliputki on 2,75" ja supistuu akselinylityksessä jo 2":n,sen tunnistaa

kurtuista mutkissa.

esim. edel catbackin väliputki on 3" eli n.80mm ulkomitoiltaan ja jatkuu tasapaksuna vaimentimelle

asti.viri vaimentimessa on myös usein firman logo tms.noilla eväillä lupaavat 12-15 hp ;D

samoin eväin itse tehty catback on ihan yhtä kelpo.

Kirjoitettu

Just, ja vielä lyhyt selostus wikistä....http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_pipe

Cat-back

Cat-back (also cat back and catback, and more recently axle back) refers to the portion of the exhaust system from the outlet of the catalytic converter to the final vent to open air. This generally includes the pipe from the converter to the muffler, the muffler, and the final length of pipe to open air.

Cat-back exhaust systems are a very popular aftermarket performance enhancement. They generally use larger diameter pipe than the stock system. Good systems will have mandrel-bent turns that letow the exhaust gas exit with as little back pressure as possible. The mufflers included in these kits are often glasspacks, again to reduce back pressure. If the system is engineered more for show than functionality, it may be tuned to enhance the lower sounds that are lacking from high-RPM low-displacement engines.

Kirjoitettu

Joku Edelbrockin pömpeli siellä oli. Äänenvaimentimen näkönen. Siellä luki se Edelbrock ja RPM ja TRU-FLO. Luki jotain muutakin mut en nyt muista että mitä

Kirjoitettu

Joku Edelbrockin pömpeli siellä oli. Äänenvaimentimen näkönen. Siellä luki se Edelbrock ja RPM ja TRU-FLO. Luki jotain muutakin mut en nyt muista että mitä

Kovasti vaikuttaa siltä että sun autoon on jo vaihdettu paremmin virtaava katalysaattorin jälkeinen pakoputkisto vaimentinen kera m/

Tai ehkä pelkkä vaimennin joka sekin auttaa himpun verran :)

Kirjoitettu

Edelbrock RPM m/ laatutavaraa, pitää myös hyvää ääntä 8)

Kirjoitettu

Joo kyllä siinä mun autossa ainakin komeet höpinät on  \m/ verrattuna tuohon mun toiseen autoon.

Kirjoitettu

Tuo on Edelin RPM cat-back sarjaa, yleensä myydään koko sarja katilta taaksepäin. Ja tuo TRU-FLO tarkoittaa että vaimentimen läpi menee suora putki m/ ( "vaimentimesta" näkyy läpi.....) äänet on sen mukaiset
Kirjoitettu

Tossa Edelbrockin RPM-putkistossa on kyllä törkeen asialliset saundit. Omassa sama, kaverikin hommas saman. Enkä ihmettele miks, nyt kun ulkopuolisena kuulee ku kaveri vetää kylillä, niin voi jeesus kun on hyvän kuulonen  :-P

Kirjoitettu

TRU-FLO tarkoittaa että vaimentimen läpi menee suora putki m/ ( "vaimentimesta" näkyy läpi.....) äänet on sen mukaiset

suora reikäputki ja vähän villaa ympärilläkö  ???

Kirjoitettu

Kummassa on paremmat...?  ::)

Mitäpä lüüület  ::) Oliskohan tuossa 5,7 Transussa

Kirjoitettu

velipojan autossa oli 2" putki... jumalauta mitä pilliä, tein sinne 3" putken ja laitettiin marteliuksen pönttö, katotaa miten pöhinät muuttuu ::)

Kirjoitettu

velipojan autossa oli 2" putki... jumalauta mitä pilliä, tein sinne 3" putken ja laitettiin marteliuksen pönttö, katotaa miten pöhinät muuttuu ::)

Kulkuun tuskin vaikuttaa mitenkään mutta äänet paranoo m/
  • 4 years later...
Kirjoitettu

:D

catback.jpg}

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...