Jump to content

paska laturi

Ilku

Recommended Posts

Kirjoitettu

No niin... laturi sanoi eilen siis työsopimuksen irti. Käytin sen autosähköliikkeessä ja rikkihän se on.

Soitin Part Corneriin ja sanoivat, että tuolla laturilla on vain puolen vuoden takuu (kumma juttu). Eivätkä korvaa sitä, vaikka autolla ei ole juuri ajettu uudella laturilla.

No laturi tuli sitten ostettua väärään aikaan, eli syksyllä. Ajoin auton talvisäilöön ja nyt keväällä kun autolla on ajettu n. 400km, niin laturi sanoi poks.

Yhteenveto: Älkää ostako varaosia syksyllä, ellette ole varmoja, että osat toimivat tai takuuta riittää.

Paskoja vehkeitä... :o

Kirjoitettu

paska säkä. onko sulla akku kunnossa kun laturi paloi? kuulemma huono akku tuhoaa laturin nopesti.

Kirjoitettu

Sorruin samaan mokaan pari kertaa,, saas nähdä koska taas menee

Kirjoitettu

Ilku, eikös sitä voi ite korjata?

Mulla kans rupes viime syksynä hiipumaan ja tilasin ja vaihdoin hiilet. Sillä selvisin. Mutta ei ne muutkaan hippelit kovin kalliiks olis tullu, halvemmaks ainaki ku uus laturi.

Hiilet makso alta 10 + rahti.

Lisäks oli saatavilla jännitteensäädin 40, päädiodi 80 ja laakerit 10.

Ja uus laturi makso 250.

Kirjoitettu

Ainakin vakio latureihin on saatavilla korjaussarja US-Centeriltä. Sisälsi hiilet, diodit ja oliko vielä jännitteen säädin ja etupäänlaakeri. Maksoi vaan noin 40e .

Kirjoitettu

Mulla toi päätös kesti elokuusta 2003 toukokuu 2004 :(Mutta myönteinen tuli :)

Kirjoitettu

Kyllä mulla on akku ja johdot olleet aina kunnossa.

Ostin laturin Part Cornerista ja sanoivat, että laturilla on "vain" 1/2 v takuu.

Ostin laturin syksyllä ja ruuvasin kiinni autooni. Vein auton seisontaan ja nyt keväällä se sit hajosi heti. Eli laturi oli autossa kiinni yli puoli vuotta, mutta ajossa vain n. 2kk.

En jaksanut alkaa tekemään selitystä ja vaatimaan uutta tilalle. Tarkistutin laturin autosähköliikkeessä ja se oli aivan pimeänä->diodisilta palanut. Kävelin Seinäjoella Matalamäen autosähköön ja ostin uuden hintaan 38€. Nyt laturi on täydessä kunnossa. Ei uusikaan 105amp laturi maksa edes 100€ tietääkseni. Kannattaa vanha korjata.

Törkeintä oli kun mulle tarjottiin eräässä paikassa käytettyä "muka" tehdaskorjattua samanlaista laturia hintaan 120€ ja edellytyksenä oli että annan uuden laturini vaihdossa.

Huomasin, miten myyjä oikein himoitsi tuota mun uutta kiiltelevää laturia itselleen, kun tiesi että siinä on vain pieni vika ja että sen saa helposti korjattua myyntiin. Myyjä kauppasi mulle vaihtolaturiksi vannehopealla ruosteen päälle maalattua laturia (olisi muuten ollut tosi hieno, kun laakeritkin oli spreiattu jne). >:(

Kyseiseen paikkaan en enää ikinä mene. piste.

• 3 months later...
Kirjoitettu

Multakin hajos tänään laturi jo toisen kerran. Onnevaanpaskojanämänäittenlaturit >:(

Kirjoitettu

Just vaihdoin ite laturin perjantaina, ja ulinaa piti jo saman tien. Pitäisi olla ihan tuliterä...no, jos tuo taas vuoden kestäis...

Kirjoitettu

joo,paskin kokemus oli kun uusi n.1000 km ajettu,metro autosta ostettu laturi hajosi... takalaakeri leikkas kinnni ja se porautui irti

laturin kuoresta ja leikkautui vielä laturin takana n.1 cm päässä

menevän virtajohdon läpi. edellinen laturi kesti n15000 km.sitä edellinen peräti 20000 km.

nyt mulla on varalaturi kokoajan mukana-vuosi sitten maksoi .100e...

Kirjoitettu

Laturin korjaukset loppuu kylla kun vaihdatte sen CS-130 laturin uudempaan malliin CS130D ja amppeereita on 120

Kay paikailleen heittamalla.

Iceberg valistaa muutos sarjaa CS130 laturiin jossa tulee uusi koko laturin paaty jossa jaahytys rivat rectifierin jaahdyttamiseen ja isompi takalaakeri.

Tama auttaa myos rempparumbaan

Kirjoitettu

Tästä tulikin mieleeni, että kaverillani olisi myynnissä tällainen sähkön tuottaja:

laturi: Perfect Power model 9100 (135amp) ja erillinen jänniteregulator/säädin Lester-merkiltään.

Koko paketti 120,00€

Ollut kiinni hetken aikaa Camarossa, jossa oli "hirveet" poppivehkeet. Ei pitäisi sähkön ainakaan tällä laturilla loppua.

Kirjoitettu

Ellen ihan väärin muista ... niin ei tuo konepellin alta löytyvä, 135A laturi maksanu kuin alle satasen Puksun Essolla. Ja säädin oli kyllä sisäinen.

Mutta ottaen huomioon että laturit yleensä maksaa sen, euron per amppeeri, niin ei tuo mitenkään ylihintainen ole. : )

Kirjoitettu

Ei varmaan ollu kyllä jenkkilaturi sielä Essolla... :-X

Perfect Power / Lester (huom! erillinen kunnollinen säädin) 8)

Kirjoitettu

Hö, keväällä kun kyselin Pukinmäen Essolta tuota laturia, niin hintaa oli kyllä lähemmäs 200...en ostanut.

Kirjoitettu

Siitä on kylläkin kohta pari vuotta aikaa, kun tuon laturin ostin.

Ihme että kestäny näinkin pitkään.

Tavallisesti onnistuin aina vaihtamaan takuuseen uuden laturin, kun ei nuo näyttäny vuottakaan kestävän.

Leikillään, tai tosissaan, myyjä väitti minun olevan yksi syy, että niillä Esson latureilla on nykyisin vain puolen vuoden takuu. :'(

Kirjoitettu

Edelleen viittaan Kuluttajansuojalakiin, jolloin Puksun Esson "takuupaperilla" voi pyyhkäistä vaikka hanurinsa...

;)

• 1 month later...
Kirjoitettu

Olen aika onneton autonkorjaushommissa, mutta ac-pelko laturi on tullut purettua ja kasattua side silmillä. :D

Oli kaverin kanssa pikku veto päällä...

Huomaatte myös että olen ajellut f-bodyllä muutaman vuoden kun homma oli näin hyvin hanskassa.

Mikä tässä hommassa mättää? En ole törmännyt muun merkkisissä autoissa vastaavaan.

Itsellänikin oli varalaturi ennen aina mukana.

Ja jokunen vuosi tuli parilla mustangilla pörräiltyä eikä tarvinnut koskea laturiin.

Kirjoitettu

mielenkiintoista tuo laturi ongelmat, mulla on orkkis laturi paikallaan, eikä siihen ole tarvinnu koskea.

kaverilla taas on -88 gmc vani ja siinä menee noin laturi/ vuosi.

Kirjoitettu

Hö, keväällä kun kyselin Pukinmäen Essolta tuota laturia, niin hintaa oli kyllä lähemmäs 200...en ostanut.

Mun sisko oli siellä vissin töissä kesällä.

ai tää on joku "Sähköt"-palsta. no sattuuhan sitä, olisimpa taas selvä

Kirjoitettu

Jukasta huolimatta skeidoja latureita. Viime syksynä hajosi yksi, ostin uuden, tämä hajosi 1 kk:n kuluttua, sain takuutavarana uuden ja tämä levähti viime viikolla. Lopetti vaan lataamisen muina miehinä. Ja akkukin on uudenkarhea, ei voi johtua siitä. Maadoitukset takuuvarmasti kondiksessa. Ja vielä : laturi on 105-amppeerinen, siis riittävä. Olisikohan syytä hommata vaikkapa 130 ampeerin härpätin ?

Kirjoitettu

Jukasta huolimatta skeidoja latureita. Viime syksynä hajosi yksi, ostin uuden, tämä hajosi 1 kk:n kuluttua, sain takuutavarana uuden ja tämä levähti viime viikolla. Lopetti vaan lataamisen muina miehinä. Ja akkukin on uudenkarhea, ei voi johtua siitä. Maadoitukset takuuvarmasti kondiksessa. Ja vielä : laturi on 105-amppeerinen, siis riittävä. Olisikohan syytä hommata vaikkapa 130 ampeerin härpätin ?

aika outo homma ja harmittava

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...