Jump to content

Uuta kaasaria koneeseen..

lumitus

Recommended Posts

Kirjoitettu

Eli nyt kaivattatas asiantuntijoitten apua ja vinkkiä mimmosta Holleytä(?) pistetään lohkon päälle kiilteleen.

Autohan oli se '71 Firebird 400 lohkolla. Alukannet yms löytyy, Projektit-osiosta saa tarkemman kuvauksen motista...

Itse katselin esim RP:n sivuilta seuraavia:

Road Demon Jr. 725cfm

http://www.demoncarbs.com/demon/default.aspx?page=6

tai

Remanufactured Carburators Edelbrock:

EDE9907 - 750cfm manual choke

Ilmeisesti Demonit ovat tunnetusti hyviä kaasareita(?), mutta onko moiselle oikeasti tarvetta... Kaikki vinkit otetaan vastaan

8)

Kirjoitettu

mikä turbiini.välitys.imusarja sulla on?

mikä on ajotyylisi?

Kirjoitettu

tässä uudessa 406 koneessani käytin ekaksi carter 600 kaasaria kun ei muuta ollut ja kone oli varsin herkän tuntunen.sitten vaihdoin tilalle 650 dp holleyn,joka teki moottorista alhaalta vähemmän herkän.mutta sitten taas kierroksilla pläikää.

sinuna laittaisin 750 vacuumi holleyn tai saman kokosen demonin.vacuumi kaasutin toimii kadulla paljon juohevammin,ja eihän varmaan ole kyseessä kilpa-auto.

tuplapumppu holleyt ovat ensisijaisesti tarkoitettu kilpakäyttöön.

mulla on käytössä rpm imusarja ja ainakin chevyn tapauksessa se toimii paremmin ilman kaasarin korotuspalaa.

Kirjoitettu

Tuplapumput on tosi persoja pensalle,vakuumi holley on kiva kadulla,demoneista ei ole kokemuksia,mutta kaverit kehunut,että saa tarkemmin säätöihin.Noista korotuspaloista.Mulle pitäs kesän mittaan tulla erilaisia(protoja on jo);eli nelireikäisiä,isolla aukolla olevia ja sokerina pohjalla aluksi neljäreikää,joka muuttuu matkalla jouheesti yhdeksi.kaikista erikorkuisia variaatioita.

Kirjoitettu

Kiitos vinkeistä, turbiini on vakio, myöhemmin saattaa tulla 2000 stallerilla, saa nähdä... Imusarja on Performer Plus, joka myöhemmin saattaa vaihtua Performer RPM imusarjaan.

Vehje on kuitenkin katuvehkeeksi tarkoitettu ja itse ainakin tykkään, et vääntöä irtoaa jo alakierroksilta kivasti.

Kirjoitettu

vakioturbiinin kanssa ei missään tapauksessa tuplapummppua eikä yhtään isompaa kuin 750cfm

Kirjoitettu

Ite laittaisin tommosen Holleyn Spread Bore ja quadrajet tyyppisen kaasarin. Se toimii kadulla todella nätisti ja vie tarvittaessa vähän bensaa. Just viime viikolla kyselin Laakkoselta semmosen hintaa ni se oli 450 egua.

Tuntuu et noi Holleyt ja Demonit on enempi kisakaasareita, jotka toimii hyvin läpät levällään....

PS. Mikäs soppa tykki siinä oli vakiona? Voisin tarvita firebirdiin jonkin soppatykin 8)

Kirjoitettu

paljonkas voi kaasarinvaihdolla tiputtaa kulutusta? ja mits kaikkea kannattaisi vaihtaa ettei tehot tipu mutta kulutus tippuu ???

Kirjoitettu

Mitäs mieltä ihmiset on tuosta Carterin 750cfm kaasarista? US-Parts myy moista mukavaan 345e hintaan ja suoraan sais hyllystäkin... pitäs olla vakuumivehje, mutta jotenkin tuossa on saatu mekaanistakin sekaan, ei ihan kaikkea ymmärtänyt myyjäb puheista :o

Kellään Cartereista kokemuksia?

Kirjoitettu

Mulla on tossa 355:n päällä tuollainen perus carter (600cfm), eikä kyllä ole pahaa sanottavaa, suoraan laatikosta asennettunakin toimii aivan hyvin, käyttövarma ja yksinkertainen vempele. Tiedä sitten miten soveltuu enemmän piristettyihin koneisiin, omani on lähes vakio.

tuolla muuten lisää juttua kaasareista.

http://www.usacarclub.net/keskustelu/viewtopic.php?topic=27461&forum=8&9

Kirjoitettu

Lueskelin tuolta projektipuolelta tota sun kokoonpanoa ja vaikuttaa aika lähelle samalta, mitä mulla on GTO:n 400 koneessa, joka on rakennettu vuosi sitten Specialty Engineeringillä. Toi sun on ehkä pykälän tai pari rajumpi tosin. Aika paljon surffailin sillon noita jenkkisivuja, lähinnä http://www.performanceyears.com ja ainakin siellä noi jenkkiukot tuntuu vannovan orkkis Rochesterin nimeen. Pikku muutoksilla ne on saanut sen kanssa revittyä 400 koneesta mun combolla 419 hp. Samaan pakettiin ne on koittanut Holleyta ja ties mitä, mutta oikein "tuunatulla" orkkis Q-jetillä on kuitenkin löytynyt paras lopputulos ja myös ajettavuus on pysynyt hyvänä. Ainut ongelma mulla on tällä hetkellä alkup. Q-jetin kanssa se, että sitä ei ole muutettu millään tavalla alkuperäisestä -72 mallista. Eli säädöt ovat siis 250 nettoheppaiselle 8.2:1 puristeiselle padalle. Suurin ongelma tuntuu olevan pieni uimurikammio ja ahdistava orkkis suodatin kaasarin kyljessä koska täysin hana auki kiihdyttäessä tuntuu soppa loppuvan kesken. Paremmin virtaavan suodattimen vaihto saattaa auttaa, mutta en ole vielä kerinnyt sitä kokeilemaan, koska ogelma esiintyy vaan pidemmän aikaa hana pohjassa ajaessa. Em. nettisivuilta löytyy kuitenkin tosi paljon tietoa ja jannut tuntuvat auttavan mielellään niin kuin tälläkin foorumilla. Toivottavasti saat auton nopeasti baanalle!

Kirjoitettu

Eikös kaasarin valintaan ollu joku peruskaava?En tiedä,käytetäänkö nykyjään mut ennen laskivat näin:koneen koko(cid)kertaa max.rpm jaettuna 3456=kaasarin koko.

Demoni oli ehkä hieman raju kadulle mut dp holley on toiminu ihan hyvin.Isompi bensalinja ja sähköpumppu,ni ei lopu kakku kesken kiihdytyksen.Eikä kulutus suurempi kuin vacuumissakaan norm.ajossa.

Kirjoitettu

pitäs olla vakuumivehje, mutta jotenkin tuossa on saatu mekaanistakin sekaan, ei ihan kaikkea ymmärtänyt myyjäb puheista :o

En muistanut miten homma oli ratkaistu kun eilen soittelit... mutta tarkistin asian ja kaasarissa on mekaanisesti aukeavat toisiot joiden päällä on läpät vastapainoineen, jotka aukeavat alipaineen mukana. Eli noi läpät annostelee sen mukaan mitä kone ottaa vastaan. Jotenkin näin se oli... joku voi korjata jos meni pieleen. Niin ja Carterista/Edelbrockista puhuin.

Kirjoitettu

Näyttää vähän siltä, et pitänee toi Carteri poimia mukaan US-partsista, säädöt olivat helpossa paikassa ja monella toiminut moitteetta ko peli. Sitten onkin about kaikki uutta motis 8)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...