Hessu Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2007 m/minkälaiset homiovalot saa laittaa 91 f-birdiin, kun mahtuis vielä jotkin parkkien ja vilkkujen viereen syvennykseen. kesällä olis välillä kiva ajaa ilman luukkuja ettei jotkut vilkuttele valoja. esim.89 oranssit ,kirkkaat ja pienet, onko lain voimaiset?
TransNAM Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2007 Saa laittaa semmoset mis on merkintä E tai e ja RL (huomiovalo). Saa olla keltaiset tai kirkkaat. Ite oon hyvällä menestyksellä ajanu sumareilla. Just sopivan kokoiset pilipalilamput paikallisessa tarvikepuljussa 14€/pari. Tein toisesta parista vilkut/parkit ja kahesti jo katsastanu niillä. http://pp.kpnet.fi/haydee/pics/siisti/images/DSC00019.jpg
Chevy Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2007 nyt on tullut Hellalta,led huomiovalot
Hessu Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2007 m/kaunis kiitos vastanneille Tämä selvä
Lady Firebird Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2007 Ei mulle vilautella valoja ku sillon tällön. Ja mulle ihan sama jos vilauttavat. Pelkillä parkeilla saa kuiteski ajella jos ei oo pimeetä. Kertaakaan ei oo kytät vilauttanu valoja kun on tullu vastaan eikä ne oo sanonu valoista mitään kun ovat pysäyttäneet. Että ei sen takia välttämättä kannata alkaa tekemään ylimääräsiä kikostuksia.
camaro82 Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2007 Pelkillä parkeilla saa kuiteski ajella jos ei oo pimeetä. Ei nykypäivänä. Joskus oli lain kirjaimessa että taajamassa valoisaan aikaan ei ajovaloja tarvitse käyttää, nykyään tarvii
Lady Firebird Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2007 Ei nykypäivänä. Joskus oli lain kirjaimessa että taajamassa valoisaan aikaan ei ajovaloja tarvitse käyttää, nykyään tarvii Eipä tuo kuitenkaan tunnu poliiseja häiritsevän kun eivät oo ko. asiaan ikinä puuttunu
camaro82 Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 23. Huhtikuuta, 2007 Eipä tuo kuitenkaan tunnu poliiseja häiritsevän kun eivät oo ko. asiaan ikinä puuttunu Ei ne poliisitkaan kaikkee aina tajua
88IROC Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2007 Eipä tuo kuitenkaan tunnu poliiseja häiritsevän kun eivät oo ko. asiaan ikinä puuttunu Joo tuntuu ettei nykyään ole tarkkaa millä valoilla ajelee, ainaski tunari-pojat ajelee ympäri vuorokauden ja kesät-tavet sumuvalot päällä. Ennen oli jepet tosi kovalla asenteella sakottamassa/nuhtelemassa jos ajeli sumussa tai sateessa sumuvaloilla katuvalojen alueella...
forssi83 Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2007 kesällä olis välillä kiva ajaa ilman luukkuja ettei jotkut vilkuttele valoja. aina kesäsin luukut alhaalla ja jos joku vilauttaa valoja niin sitte vilautetaan takas keskaria!
Lady Firebird Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2007 aina kesäsin luukut alhaalla ja jos joku vilauttaa valoja niin sitte vilautetaan takas keskaria! Juuri näin
pantera Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2007 Jos asenteet jenkkiautoilijoita kohtaan halutaan muuttaa harrasteystavallisempaan suuntaan ei keskisormen nayttely ainakaan edesauta sita, siita voi kylla paatella auton omistajan asenteet, jos joku on idiootti valovalayttelija, tarviiko sita olla itse yhta nuija keskisormineen
TexFinn Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2007 Jos asenteet jenkkiautoilijoita kohtaan halutaan muuttaa harrasteystavallisempaan suuntaan ei keskisormen nayttely ainakaan edesauta sita, siita voi kylla paatella auton omistajan asenteet, jos joku on idiootti valovalayttelija, tarviiko sita olla itse yhta nuija keskisormineen
88IROC Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2007 Eikös se jenkeissä ole niin että keskaria ei kannata näyttää pikkareille joissa on kivääri teline katolla tai tarra jossa lukee (vapaasti suomennettu) : Aseet eivät tapa ihmisiä, minä tapan...
Chevy Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2007 jos joku vilauttaa valoja niin sitte vilautetaan takas keskaria!
Guest pile Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2007 aina kesäsin luukut alhaalla ja jos joku vilauttaa valoja niin sitte vilautetaan takas keskaria! niin ihmisethän ajelee myös muilla kuin jenkeillä mutta silti ja siitä huolimatta ihmiset on niin itsekeskeisiä kun ovat niin persettähän niille pitäis näyttää mutta kun se on ajossa vähän hankalaa niin keskaria on helpompi näyttää. ja saa luvan piisata sillä hetkellä. .
TransNAM Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 24. Huhtikuuta, 2007 Itellä pari kertaa isolla autolla tuluu ahaa-elämys kun valoton maaston värinen auto pölähtää jostain nokan eteen. Eihän mulla mitään kun 20-35t ei h-auto paljoa tunnu mut toista voi alkaa ahdistaa. Varsinkin talvisin tuntuu riittävän valkoisia pimeitä autoja (mersuja) ja kaatosateella harmaita. Jotta ihan itteni kannalta pidän h-autossa edes jotkut näkyvät valot päällä. Vaikka ois ite kuin hyvä kuski niin kaikki ei pakosta ole keli huomioiden. Varsinkin nouseva/laskeva aurinko on paha. Kokemuksen mukaan kun 124 mersu ajaa kaupungissa ittensä lunastukseen eturenkaaseen niin joutuu peilistä kattomaan et mikä kolahti kun kuului tyyt-päks En tiedä oliko sil valoja vai ei mut ei siinä mesessä eturattaat enää pyöriny. Mun pirssistä lohkes hieman lasikuituinen lokasuoja. Eli pieni halkeama. Tunnustan, virallisesti mun syy kun huoltsikan pihasta tulin mut ois se eukko voinu kyllä jarruttaa... Sanoi vain et: Mie kahtoin et tuuks sää eteen vai pysähdyks sä..."
gmc63 Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2007 Itellä pari kertaa isolla autolla tuluu ahaa-elämys kun valoton maaston värinen auto pölähtää jostain nokan eteen. Eihän mulla mitään kun 20-35t ei h-auto paljoa tunnu mut toista voi alkaa ahdistaa. Varsinkin talvisin tuntuu riittävän valkoisia pimeitä autoja (mersuja) ja kaatosateella harmaita. Jotta ihan itteni kannalta pidän h-autossa edes jotkut näkyvät valot päällä. Vaikka ois ite kuin hyvä kuski niin kaikki ei pakosta ole keli huomioiden. Varsinkin nouseva/laskeva aurinko on paha. Kokemuksen mukaan kun 124 mersu ajaa kaupungissa ittensä lunastukseen eturenkaaseen niin joutuu peilistä kattomaan et mikä kolahti kun kuului tyyt-päks En tiedä oliko sil valoja vai ei mut ei siinä mesessä eturattaat enää pyöriny. Mun pirssistä lohkes hieman lasikuituinen lokasuoja. Eli pieni halkeama. Tunnustan, virallisesti mun syy kun huoltsikan pihasta tulin mut ois se eukko voinu kyllä jarruttaa... Sanoi vain et: Mie kahtoin et tuuks sää eteen vai pysähdyks sä..." Samaa mieltä AINA ajovalot päällä vaikka olis ponu alla
forssi83 Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2007 Jos asenteet jenkkiautoilijoita kohtaan halutaan muuttaa harrasteystavallisempaan suuntaan ei keskisormen nayttely ainakaan edesauta sita, siita voi kylla paatella auton omistajan asenteet, jos joku on idiootti valovalayttelija, tarviiko sita olla itse yhta nuija keskisormineen jos joku onneton luulee että valoja vilauttamalla on vaikutusta luukkujen ylösnousuun tai että en ole huomannut laittaa valoja päälle niin en voi muuta todeta kuin PITÄKÖÖN huolen omista asioistaan! Asenteet jenkkiautoilijoista on mulle yks sama hailee sillä sormi nousee pystyyn on mulla alla ponu, ooppeli tai rekka tosin rekalla ajaessani valojen vilauttaja saa vastaansa vakio pitkät+ täyslaidan lisäpitkii sekä sormen. ai niin ja en sitte mitää henk koht tarkot kettää kohtaan
Z4FUN Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2007 Ihan vaa mielenkiinnosta, paljon mahtaa ikää olla nimimerkeiillä: forssi83, Lady Firebird, Chevy Pilot? Ku ollaa nii hanakasti sitä keskaria heiluttelemassa. Jospa ne väläytteliät koittaa vaan muistuttaa valoista, tarkottamatta sitä henkilökohtasena loukkauksena. Ollaan sitä teiniajatuksella nii vitun kovia amerikanautoilioita! Asenteet kohillaan Panteran kanssa samoilla linjoilla. Jos Toijjotasta näytetään keskaria, siihen tuskin kukkaan kiinnittää huomiota. Amerikan "raggari" autosta näytetty keskari muistetaan paljo kauemmin, eikä varmaan asenteella, olipas siinä mukava tienkäyttäjä.. -Mika-
macmax Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2007 Ihan samaa mieltä! ja mikä siinä on niin vaikeeta niitä valoja laittaa päälle? ei luukut ylä asennossa ainakaan minun näkökenttääni häiritsevästi tuki! Ja jos ne luukkujen ylhäällä oleminen pilaa jonkun mielestä pontiacin ulkonäköä niin kannattaa varmaankin suunnitella auton vaihtoa. Ihan vaa mielenkiinnosta, paljon mahtaa ikää olla nimimerkeiillä: forssi83, Lady Firebird, Chevy Pilot? Ku ollaa nii hanakasti sitä keskaria heiluttelemassa. Jospa ne väläytteliät koittaa vaan muistuttaa valoista, tarkottamatta sitä henkilökohtasena loukkauksena. Ollaan sitä teiniajatuksella nii vitun kovia amerikanautoilioita! Asenteet kohillaan Panteran kanssa samoilla linjoilla. Jos Toijjotasta näytetään keskaria, siihen tuskin kukkaan kiinnittää huomiota. Amerikan "raggari" autosta näytetty keskari muistetaan paljo kauemmin, eikä varmaan asenteella, olipas siinä mukava tienkäyttäjä.. -Mika-
forssi83 Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2007 Ihan vaa mielenkiinnosta, paljon mahtaa ikää olla nimimerkeiillä: forssi83, Lady Firebird, Chevy Pilot? Ku ollaa nii hanakasti sitä keskaria heiluttelemassa. Jospa ne väläytteliät koittaa vaan muistuttaa valoista, tarkottamatta sitä henkilökohtasena loukkauksena. Ollaan sitä teiniajatuksella nii vitun kovia amerikanautoilioita! Asenteet kohillaan Panteran kanssa samoilla linjoilla. Jos Toijjotasta näytetään keskaria, siihen tuskin kukkaan kiinnittää huomiota. Amerikan "raggari" autosta näytetty keskari muistetaan paljo kauemmin, eikä varmaan asenteella, olipas siinä mukava tienkäyttäjä.. -Mika- 24 sitä ikää on. mikä hinku on ajovaloja käyttää keskellä päivää keskellä kesää? kait ne mut näkee ilman valojakin ku kerta osaavat vilkuttaa?!? minä se oon joka sen sakon saa jos saa. mikä halvatun hinku näillä amerikan "raggari" kuskeilla on jumaloida tätä amerikan "autokulttuuria" että pitäs olla yksii hiton herrasmies kuskei? tuntuu vaan poijjaat ja tytöt että ainoot ketkä kiinnittävät huomiota näihin autoihin on pikku pojat, greenpeace sekä itte tuuttitukat. nyt men koko topicci OFFtopiciksi eli modet poistakoot tän. PS. sen sormen saa myös toiset jenkkiautot. ja tot halvatussa sateella ja pimeellä valot on päällä! jopa ponussa
juha Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2007 Ja jos ponulla ajelee "huomiovaloilla" eli oranssit parkit+sumarit niin siltikin vilkutellaan valoja. Jos ajelaa pelkillä oransseilla parkeilla niin paikalliset poliisit vilauttaa valoja mutta jos on lisäksi sumarit niin silloin vaan morjestetaan.
Soppa Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2007 24 sitä ikää on. mikä hinku on ajovaloja käyttää keskellä päivää keskellä kesää? kait ne mut näkee ilman valojakin ku kerta osaavat vilkuttaa?!? minä se oon joka sen sakon saa jos saa. Maantiellä ainaki oon huomannu, että ei ne valottomat autot vaan päiväsaikaankaan näy niin hyvin ku ne jossa on valot päällä ja mulla ei oo ees huono näkö, ei laseja eikä mitään. Ja jos käy niin, että joku ei huomaa sun autoas ja ajaa alle, ei oo enää kysymys siitä, kuka sen sakon saa ja kuka ei.
forssi83 Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2007 Maantiellä ainaki oon huomannu, että ei ne valottomat autot vaan päiväsaikaankaan näy niin hyvin ku ne jossa on valot päällä ja mulla ei oo ees huono näkö, ei laseja eikä mitään. Ja jos käy niin, että joku ei huomaa sun autoas ja ajaa alle, ei oo enää kysymys siitä, kuka sen sakon saa ja kuka ei. totta toi on. täs itte puhunut nyt kaupunkialueella ajosta mitä en ilmeisesti ol selventänyt noniin eli sateella, lumella, aavikolla, metsässä ja järvessä ajovalot päällä. pikatiellä en käytä ku ei ol tarkotus nukkuu ratissa eli PITÄIS nähdä jos joku on tulossa risteävältä tiältä pikatielle eteesi? ;D tää menee jo vänkäämiseksi ja uskokaa nyt että mä en aio muuttaa mieltäni ja sormenkäyttöä. eli mtä tästä opeimme? tämäkin on MIELIPIDE kysymys, kuten pauttia rallaa vuas sitten oli se huippujen kokeilu motarilla.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään