HFB Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2007 elikä eikös tää ole päivänselvä diagnoosi kun jäähytysnestettä kusee allensa, käydessä ihan kunnon tiputusta. ja näyttäs pientä höyryä tulevan kannen päästä... öljyä hävinny rutkasti sitten viime tarkastuksen, enkä ole talven aikana/jälkeen paljo ajellu, eli syy siihen myös edellinen? olen aika taukki näiden koneiden sielunelämästä, eli onko jo mahdollisesti isoakin damagea voinut syntyä?
Z-mo Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2007 Mulla kans lorotti vettä kannen takaa oikee urakalla. Ja kansipahvihan se... Loistava tilaisuus virittää konetta!
HFB Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2007 no sviddu kun en ollu suunnitellu mitää isoa ja kallista tähän hätään... melko varmasti jää iteltä vaihtamatta virityksiä ei uskalla edes ajatella... kandeisko ne nyt sit vaihtaa molempiin kansiin kerralla? tarviiko kansille tehä mitää kun ne on irti? vedänkö ranteet auki samalla?
Z-mo Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2007 Vaihat ite vaan. Ei oo mikään ylitsepääsemätön. Se onnistu jopa multa, niin satavarmasti onnistuu sultakin. Ja sulla on vielä kaasari, vielä helpompaa. Rahaa sulla menee ite tehtynä noin 300-400e? Kallein homma kansien plaanaaminen jollain koneistamolla. Ja kannattaa vaihtaa kumpikin kansipahvi samalla kertaa kun yläkerta kerran levällään on. Äläkä vedä ranteita auki, yhen viikonlopun saat viettää laatuaikaa auton kanssa ja kaljaa juoden, nauti siitä!
HFB Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2007 älä yllytä,alkaa vielä kierre eipä taida tähän on ed. omistajan toimesta tehty jo pieniä modauksia. putkisto menee uusiks heti ku mahdollista, se on vielä "tehonjarruna" alla... en toivo mitää muuta tästä rojektista nyt kun mukavia ja varmoja ajoja... ei onnistunu sekää , heh. meni ihan niiku pelkäsin. päällisin puolin on nyt kunnostettu, siihe uppos pitkä sentti, ja nyt sit alkaa tekniikka remppa...
HFB Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 kallista hommaa perkele, kun kyselin ainoasta paikallisesta korjaamosta jonka pitäjä on jenkkejä laitellu... tonnin hujakoille menis nyt pitäs olla taas jokin autoasennuskurssi käytynä
Mikko Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 Kyllä sinä varmasti osaat itsekkin sen kannen irrottaa. Ja täällä foorumilla varmasti moni osaa neuvoa miten sen saa takaisin. Siinähän sitä tulee kannenasennuskurssi käytyä.
HFB Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 Kyllä sinä varmasti osaat itsekkin sen kannen irrottaa. Ja täällä foorumilla varmasti moni osaa neuvoa miten sen saa takaisin. Siinähän sitä tulee kannenasennuskurssi käytyä. annettiin ymmärtää et pelkkä kannen irrotus ja takaslaitto ei riitä... työthän tossa toki maksaa eniten, peltisarja... sit se haluis käyttää koneistamolla molemmat kannet.... ja koko yläpään tiivistesarjan vaihtaa. mulla on itellä tiloina vaan avoin piha tuntuu muutenkin että jos menen tumpelona sen aukomaan ja heitän vaan uutta pahvia ineen ja takas nippuun niin jotain hajoaa lisää kun täräyttää startaten.... ja eikös se ole vaan jotain tekohengitystä jos sinne yhen tiivisteen ujuttelee? ohjurinkumitkin olis vaihdon tarpeessa perkele
Mikko Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 No joutuuhan siinä toki vähän muutakin roinaa purkaa samalla. Sitten venttiilien ja sytkän säädöt jne. Mutta kyllä tuo tonni kuulostaa aika paljolta vaikka meneehän siinä paljon aikaa.
HFB Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 No joutuuhan siinä toki vähän muutakin roinaa purkaa samalla. Sitten venttiilien ja sytkän säädöt jne. Mutta kyllä tuo tonni kuulostaa aika paljolta vaikka meneehän siinä paljon aikaa. nimenomaan, ainoo missä säästäsin olis työt, mutkun niitä en osaa ite tehdä, purkaa ehkä jotenkin, mut sit toi pitäs työntää johki trailerille ja kulettaa asiantuntijalle. kaikennäköset säädöt on just EI-mun juttu... tän harrastelun varjopuoli. Vähän ku lähtis näin äkkiseltää sydänleikkausta tekee, kun on vaan elukan lihaa leikelty...
Spertsa Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 Ei ole tosiaankaan niin paha homma miltä kuulostaa. Aikaahan siihen voi saada kulumaan ensikertalaisena, mutta harrastustahan se on ja seuraavat remontit sujuukin sitten nopeampaa. Merkkaa vaan kaikki letkut, johdot ja vaijerit ja ottaa vaikka ensin kuvia kokonaisesta koneesta nii saa osat takasin omille paikoilleen. Tuon remontin kun ite tekee niin oppii jo melko paljon konehuoneen sisuskaluista. Kansien ja imusarjan tiivisteet joutuu ainakin uusimaan ja ehkä myös venttiilikoppien. Kannattaa varmaan ostaa koko yläpään tiivistesarja, hinnassa ei taida juuri eroa olla. Voi olla jopa halvempi ku kaikki erikseen.
HFB Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 mietinpä just tossa et jos purkas ite sillee et veis vaan kannet muualle laittoon... vittu ku ois ees lämmin talli
Cowboy Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 jep. ite vaan kone paloiksi! kyllä se vähän jännitii kun ekan kerran starttailtiin tota mun rotiskoa yläkerta rempan jälkeen. mutta kummasti se vaan on 2 kesää sen jälkeen hörissy. ja todesta pidä kaikkki osat järjestykses vaan et esim: jokainen keinu löytää oman paikkansa kun kansia takaisin kasailet. pystymettästä mäkin tota aloin laittamaan!
Cowboy Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 **sviddu** ku ois ees lämmin talli täälä olis tallitilaa... pohjanmaallla...
HFB Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 no tässä on nyt niin sekavat tunteet ettei tiedä jännittäskö, vituttasko vai mitä tekis. mut elikäs jos nyt lähtisin tota ite purkaa niin kannattaskohan toho tilata yläpään tiivistesarja vai koko moottorin sarja? ja kun tää on joku perus 350 chevyn mylly niin tartteeko mitää ihme tyyppinummeroita tietää kun tilaa tiivisteitä ym. venttiilinvarren kumit vissiin yleiskamaa vanhempii 350:sii? tässä on suurinpana pelkona se että jos ja kun ite aukoo tuon systeemin niin siten kun tulee jotain odottamatonta, tai onkin jotain muutakin pielessään niin se hautautuu sitten sinne taas kun kasaa... lähe nyt sit työntämään sitä tuolta miun pressutallista kone levällää....
Cowboy Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 mun käsittääkseni ihan vaan perus 350 yläpään tiivistesarja. ja siinon mukana venttiilin varren kummit. ?? korjatkoon joku jos oon vääräs.
kj Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 jos oikeen vaikeeks tuntuu menenvän,roudaa autos meidän hallille.eiköhän se saada sopuhintaan radalle.
Z-mo Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 Mä vaihdoin kans kansipahvit ulkoilmassa. Kannet koneistamoon plaanaukseen, mitään muuta ulkopuolista työtä tossa ei tarvita. Jos venavarren kumit on finito, niin samallahan ne vaihtaa, kaks kärpästä yhellä iskulla!
maka Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 kallista hommaa prkl, kun kyselin ainoasta paikallisesta korjaamosta jonka pitäjä on jenkkejä laitellu... tonnin hujakoille menis nyt pitäs olla taas jokin autoasennuskurssi käytynä toihan on halpa jos tonnilla laittaa .vaihtovat rysleriin kannentiivisteen meni hinta aika lähelle tonnia vaikka pelkästään neloskone .olikohan 800e osineen.eikä se edes kuntoon tullu.maksa pimeenä se remontti ja lähtee alta tonnilla ni ei tarvii käsiä paskata ja miettiä miten puretaan ja kasataan .pajalla kunnon tilat ja työkalut kyllä lähtee
Z-mo Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 toihan on halpa jos tonnilla laittaa .vaihtovat rysleriin kannentiivisteen meni hinta aika lähelle tonnia vaikka pelkästään neloskone .olikohan 800e osineen.eikä se edes kuntoon tullu.maksa pimeenä se remontti ja lähtee alta tonnilla ni ei tarvii käsiä paskata ja miettiä miten puretaan ja kasataan .pajalla kunnon tilat ja työkalut kyllä lähtee Tommonen ei oo harrastamista!
balez Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 onpas.. ensin harrastetaan töissä rahat kasaan... ja kun ei itse ehdi ni toiset tekee sen rahasta pajalle vaan
forssi83 Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 kukin tyylillään, pers aukiset vannoo itse tekemiseen
Mopo305 Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 Neljän tunnin homma osat ja koneistus max 200e,mä voin tehdä kyllä reilusti alta tonnin.Jos ei ole saaste laitteita ja ilmastointia.Ne on p..tä
HFB Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 onpas.. ensin harrastetaan töissä rahat kasaan... ja kun ei itse ehdi ni toiset tekee sen rahasta pajalle vaan aika pitkälti mun osalta myös noin... aika fyysistä työtä tulee tehtyä, mut nyt suurimmat esteet on kyl henkinen laiskuus rehellisesti sanottuna, jonka aiheuttaa huonot tilat, työkalujakaan ei varmaan kaikkia entuudestaan ja tietty untuvikko jätkä jos leimaannun huonoksi harrastajaksi kun arastelen kaikkein pyhimmän itse ropeltamista niin olkoon niin. Harrasteltua tulee kyllä mutta ei joka mutteria ole tullut eikä tule itse väänneltyä. ehkä eri puitteissa ja tilanteessa. mopo305, taidat sijaita kaukana...vai? auto sijaitsee mikkelissä, uskaltaneeko tuolla ajella mihkään? niin ja saastelaitteita ei ole, mut ei käytössä oleva ilmastointi on.
balez Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2007 jep.. ei kannata koko kesää pilata sillä, että harjottelee tota... huonolla tuurilla kiireessä ja osaamattomuuttaan tehdessä tulee vielä kalliimpi lasku pienemmät huollot itse voi tehdä mutta isommat itsekkin jätän suosiolla asian osaaville
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään