Jump to content

laturin V-hihna ei pysy paikoillaan

Recommended Posts

Kirjoitettu

Onko kellään tapahtunut vastaavaa ettei saa laturinhihnaa pysymään paikoillaan! ?

Kirjoitettu

Siis ymmärsinkö mä nyt mitään vai onko siellä edes oikeanlainen remmi?

Kyllä kyseisille hihnapyörille tarkoitettu ja sopivan kireä remmi pysyy vaikka olis pitkäkin väli jos vain rattaat on linjassa.

Kirjoitettu

Onko tuo oire hiljattain alkanu vai oletko tehny jotain muutoksia? On kait se muuten tähänkin asti pysyny... ainakin vakiopannuissa tuntuu pysyvän ;D Toki jos se remmi on jostain syystä todella pitkä niin silloin alkaa vääntymään kierteelle, venymään, väpättämään yms.

Ettei olis vain huonolaatuinen remmi.

Tarkista nyt vielä et se laturi on myös suorassa. Pelkkä linjassa oleminen ei riitä.

Serpenttiinivaihto taitaa vaatia muitakin muutoksia kuin vaan hihnapyörät. Ainakin jos on ennestään monella remmillä niin apulaitteethan ei ole kaikki samassa linjassa.

Kirjoitettu

heh...  pieniä muutoksia tullut koneeseen!  Heppoja sen 250 lisää...  :-P

Juu kyllä olen kattonut monesti jo linjat ja laturin suoruuden. Kaikki pyörät ovat 1mm sisällä linjassa.

Olen kokeillut kahdenlaista hihnaa. Sitä palahihnaa ja suora selkäistä.

Mikä sitten on Hyvä laatuinen hihna?

juu.. ajattelin että pitänee ostaa se march:n valmis sarja missä tulee kaikki pyörät ja serpettini hihna.

Eiköhän rupee pysyyn.. hintansa puolesta ainakin luulis pysyvän......

Mutta ennen sitä jos jollain ois ollut hyviä vinkkejä tai oma kohtaisia kokemuksia..

Kirjoitettu

Halpa ja kohtuu helppo konsti kokeilla on laittaa joku kiristinpyörä remmin puoleenväliin. Esim. saab9000 löytyy ilmastoinnista v-hihnan kiristinpyörä ja on niitä muissakin autoissa eikä ole kallis.

Kannakkeen vain joutuu rakentamaan.

Vois auttaa kun eliminoi liian pitkän välin.

Kirjoitettu

hihnan profiililla kans merkitystä.liaan levee profiili ja hammastus tuotti mulle kerra nvähän vastaavanlaisia onkelmia.sit kun löyty tarpeeks kapee ni toimi hyvin.

Kirjoitettu

Mikä on remmin oikea leveys. Kaupassa on epäsopivia mun mielestä. Toinen pohjaa ja toinen ei mahdu kunnolla uraan. olisko ne ollu 9 ja 13 mm.

Kirjoitettu

En tiedä mittaa mut silloin on yleensä sopiva kun ulkosyrjä on hihnapyörän tasalla eli ei pullota eikä ole upoksissa. Ei toki saa myöskään pohjata.

Onko kuin vanhat hihnapyörät jos siks se kapeampi pohjaa?

Onkohan remmejä milli/tuuma/jonkun muun mittaisia...

Kirjoitettu

Laita sinne tuumamittainen remmi. Millikoot ei sovi kunnolla jenkkikoneisiin.

Kirjoitettu

Joo itä-auto varaosalikkeet väittävät että milliset toimii mutta ei pelitä kuin tuuma-kokoset jenkissä (niimimerkillä kokeiltu on). Vaihdoin viime talvella remmit oikein kahteen kertaan tohon siniseen Vaniin  :'(

Kirjoitettu

Yksi vaintoehto on vaihtaa sellainen Nascar tyyppinen hihnapyörä laturiin. Siinä on extra syvä ura.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...