Jump to content

Bensanpaineet TPI / MPFI ?

Sport Truck

Recommended Posts

Kirjoitettu

Minkälaisilla bensanpaineilla arvon TPI miehet ajatte ?

Asentelin tuossa 350 TBI koneeseen Edelin #3502 TBI -> MPFI muutossarjan ja paineet on nyt ajossa 38 - 40 PSI ja tyhjäkäynnillä n.36PSI...kaasupohjassa 45 PSI ->

Paineet on mitattu Autometerin sähkösellä mittarilla...konehuoneessa oleva MOON:n sellanen mekaaninen suoraan Fuel Rails:ssa oleva näyttää 1-2 PSI vähemmän...tosin luotan enempi tohon Autometeriin...

Suuttimet pienet eli tollaset vakiot sarjan mukana tulleet 19 lbs/hr ja paineen säädin on tollanen säädettävä Aeromotive #13107 joka on tarkotettu LT-1 koneeseen.

Kone vetää nyt todella hyvin ja vastaa kaasuun nopeasti ilman TBI koneelle ominaisia yskimisiä ja köhimisiä...ero on huomattava positiiviseen suuntaan  8)

Sytytyksen perusennakko on se mikä koneessa ollut aiemminkin eli 8 deg BTDC...tiedä onko hyvä,mutta tolla ainakin toimii hyvin.

Kirjoitettu

Tyhjäkäynnillä taitaa mulla olla noin 45-46psi. Vakio arvo tais olla 42psi.

Kirjoitettu

mulla tyhjäkäynnillä 38psi.. soitin ja varmistin.. sanoivat ettei yhtään isompia .. max 40...

Kirjoitettu

mulla tyhjäkäynnillä 38psi.. soitin ja varmistin.. sanoivat ettei yhtään isompia .. max 40...

Siis aikalailla saman verran kun mulla nyt...nopeatyhjäkäynti kylmänä 40psi ja lämpösenä tuo 38psi...ajossa sitten taas 40psi tai enempi riippuu tietysti kaasupolkimen asennosta.

Kiitoksia vastanneille  :)

Kirjoitettu

Virallisesti bensapaine mitataan kone sammuksissa tai jos käydessä niin alipaineletku irti jolloin paine pysyy vakiona.

Koneen käydessä ja alipaineet mukana on paineita aika turha mitata (paitsi täyskaasulla) koska siihen vaikuttaa kaikki nokasta lähtien. Pointti on se että paine-ero on suuttimen molemmilla puolilla sama jotta virtaus pysyy vakiona. Eli alipaineelle bensapainetta pienennetään ja ylipaineella (ahdettu) taas nostetaan ja kaikkea siltä väliltä.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...