Jump to content

Jotain paukahti vesipumpun suunnalla

Recommended Posts

Kirjoitettu

Yhtäkkiä alkoi kuulua hirveätä kirskuntaa konepellin alta. Sitten kuului pamaus ja kirskunta muuttui kopinaksi. Vesipumpun nokassa oleva hihnapyörä pomppii hermostuttavan näköisesti. Mikähän siitä oikein meni rikki, kun vesikin kiertää edelleen (luullakseni)? Ei voi ruveta purkamaan ja kurkistamaan juuri nyt, kun auto jäi sinne korjaamon pihalle (Kerrankin kävi niin, että auto hajoaa korjaamolle... muttei se ole jenkkiautoihin erikoistunut, valitettavasti), niin että mitäköhän osia pitäisi hankkia, että saisivat korjausmiehet masiinan kerralla kuntoon?

Autohan on siis -85 Camaro, 5.0 kaasarikoneella, kaikki perhanan saastelaitteet (ja TH350 lootalla, perhanan automaatti kun ei uskalla hinata kotiin edes)

Ehdotuksia?

Kirjoitettu

Pitänee sitten. Liekö noissa erehtymisen vaaraa, eli erilaisia pumppuja? On ollut tuo auto minulla alle kolme viikkoa, joten kyselen tässä tyhmät pois alta.

Kirjoitettu

siinä on ns. vanhan mallin pumppu. sano vaan vuosimalli ja kone tyyppi kun tilaat pumpun niin tulee oikea. jos tarvit sen pumpun heti niin usparts on varma paikka mutta jos kerkeet vähän odotella ja hinta on tärkeä elementti niin rp:sitten

Kirjoitettu

... muttei se ole jenkkiautoihin erikoistunut, valitettavasti...

Jos tuo kommentti tuli korjaamolta niin lienee aika mielenkiintoinen korjaamo... jos eivät kerta tunnista vesipumppua vaikka näkisivät...

Kirjoitettu

Ei ollut korjaamon kommentti, ja tyytyväinen olen ollut tähän firmaan silloin kun bemaria (R.I.P.) siellä pariinkin otteeseen hitsailtiin. Tuli vaan käyttöjapsin viime rempassa (eri korjaamokin tosin) henkisiä arpia varaosien hintojen suhteen. Voi tietty olla, ettei mahtanut mitään.

Kunhan sekoilen. :-\

Kirjoitettu

Kyllähän nyt jokaisesta hinausliikkeestä löytyy joka käyttöön omat vehkeet. Lavetille vaan ja nokka kohti kotia jos eivät muuten saa korjattua.

Kirjoitettu

No siitähän tässä on kyse, että ropaamolla on kalenteri täysi viikon verran eteenpäin, eivätkä ennen ensi keskiviikkoa ehtine tekemään autolle mitään. Ei sillä kyllä mikään kiire olekaan niin kauan kun ei tämä riisikippokin hajoa alta. :P Olkoon siellä missä on ja tulkoon kuntoon sitten kun tulee. Piis.

Kirjoitettu

En tiedä Sedän kokemuksesta autonkorjuussa, mutta vesipumpun vaihto olis oivallinen tapa aloittaa, Ihan looginen juttu ja helppo toteuttaa .

Kirjoitettu

samaa mieltä.. vähemmälläkin autonkorjaus kokemuksella tuon voi vaihtaa itse!! jostainhan se on aloitettava? kunhan vaan huolehtii,etta tiivisteet oikean kokoiset ja MALLISET  >:( ehkä helpoimpia remontteja/huoltoja öljynvaihdon jälkeen. (Jos kukaan ei ole sovitellu esim. ahdinta vaikeuttamaan ko. hommaa..  ::) )

Kirjoitettu

Voe mahoton miten herättää voimakasta paheksuntaa jos ihmistä vähän laiskottaa... Hyvä on sitten, saitte ylipuhutuksi; laitan itse.

Kirjoitettu

Ja neuvojahan saa täältä,joskus hyviä ja joskus vähemmän hyviä.

Kirjoitettu

Ohjaustehostimen pumppu nauraa minulle ihan päin naamaa! Ei siis lähde irti. Lienen vammainen. Jos tämä on helppo homma niin niitä vaikeampia kokeillessa pitää varata tarvikkeiksi viskipullo, revolveri ja yksi panos.  :-\

Kirjoitettu

Voe mahoton miten herättää voimakasta paheksuntaa jos ihmistä vähän laiskottaa... Hyvä on sitten, saitte ylipuhutuksi; laitan itse.

noi nuorukaiset on intoa täynnä. harrastuksen pääpaino lienee monella se että saa sanoa että olen ihan ite tehnyt.ja tunnen olevani aika haka jo kun sain tulpatkin vaihdettua pirssiini ja vielä se käy. ;D ;D

totuushan on että joillain ihmisillä on oikea elämäkin (ehkä sullakin on ) ja silloin asiat pistetään tärkeysjärjestykseen. 8)

Kirjoitettu

Ohjaustehostimen pumppu nauraa minulle ihan päin naamaa! Ei siis lähde irti. Lienen vammainen. Jos tämä on helppo homma niin niitä vaikeampia kokeillessa pitää varata tarvikkeiksi viskipullo, revolveri ja yksi panos.  :-\

Löysitkö kaikki mutskut? Yks tais olla siellä pumpun alapuolella...

Kirjoitettu

Yhden irroitin alapuoleltakin. No, töiden (ja nokosten) jälkeen taas uudestaan. Luultavasti tulee lyötyä kättä otsaan niin että paukahtaa kun oivaltaa, mika piru siinä vielä jumittaa. Ei ole saksalaisissa autoissa näin vaikeaa...

Kirjoitettu

Kiilahihna version pumppu-asema pyörii eri suuntaan kun serpentiini remmi.

On yksin hiukka hankala laitaa paikalleen se pumppu, mutta silti f-bodyyn vielä lasten leikkiä verrattuna samaan remppaan Vanin konetilassa. Laita ensin ne tiivisteet silikoonilla kiinni siihen pumppuun ja anna jäsähtää etteivat putoa/siirry paikaltaan, sitten silikoonia myös tiivisteen toiselle puolelle, pumppu paikalleen ja apumies laittamaan ekat pultit kierteille. Pultteja on vain 4 (kaksi per puoli)

Kirjoitettu

Sen verran pitää olla ruista ranteessa että jaksaa toisella kädellä pitää pumppua paikoillaan ja toisella kädellä pyöritellä pultteja  \m/

Ei tartte auttaa.

Kirjoitettu

Ja taas pumpun kimppuun. Persaus kun on tuota muutakin elämää...

Kirjoitettu

Valmista tuli. Taas kasvoi luonne... voi nivussilsa että oli se yksi tehostimen pumpun mutteri v-mäisesti, mutta onpahan ohi ja taas käy & kukkuu normaalin oloisesti.  ;D

Kirjoitettu

dodii...

Se on vähän siitä kiinni mihin autoon sekaantuu. Jossain Micrakerhossa olis vain todettu "eihän näitä nykyautoja (85+) voi ite korjata" mutta taas näitten kanssa on melkein itsestäänselvyys et ne ruuvataan ite.  ;D

Eipä Micraporukka toisaalta tiedäkään edes mihin pissinestettä laitetaan tai mistä pelti avataan ;D

Kaikkea voi korjata mikä on rikki! Hyvillä neuvoilla ainakin.

mot

PS. Saa sitä tomaattiakin hinata hissukseen jonkun matkaa, riippuu autosta. Muutama kilsa ainakin ok.

Kirjoitettu

Tiedetään. Mutta yli 20 km matka ja vielä ilman tehostimia ei houkutellut.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...