smokeybandit Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2007 Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2007 mulla on vähän pallo hukassa vaihteistoöljyjen suhteen.auto on 87 trans am viisvaihteinen ja pitäs tietää mitä öljyä sinne laittas.lueskelin että automaattilaatikon öljyä sinne voisi laittaa,dexron2 (taitaa nykyään olla dexron 3) mutta myyjä mikä möi mulle kytkinlevyt,sanoi että ei sinne sellasta kuulu,sanoi että taka-akseli öljyä sinne pitäisi laittaa.yks toinen paikka mistä oon kyselly öljystä,sano että jotain synkroöljyä sinne kuuluisi, anto jonkun lapun missä lukee enganniks synchromesh transmission fluid. ite en tiedä yhtään että mitä sinne nyt oikein laittaisi.jos jollakin ois varmaa tietoa,niin olisi jees
JousiT Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2007 Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2007 Red Line. http://www.redlineoil.com/products_gearlubricants.asp?categoryID=6 RP:ssä on hyllyssä. Mulla on muistaakseni 75w90 Munchiessa.
juha Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2007 Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2007 Manuaaliin tulee nimen omaan automaattivaihteistoöljy näissä autoissa.
Jake Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2007 Kirjoitettu 7. Kesäkuuta, 2007 mulla T-56:ssa luistelee dexron3:sta.
Guest Jukka Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2007 Kirjoitettu 8. Kesäkuuta, 2007 myyjä mikä möi mulle kytkinlevyt,sanoi että blaa blaa....yks toinen paikka mistä oon kyselly öljystä,sano että pälä pälä Niinhä se on että kannattaa aina ensisijaisesti luottaa muihin harrastajiin ja jenkkiosien myyjiin ja normi varaosaliikkeiden myyjien neuvot voi unohtaa, kun puhutaan jonkin verran erikoisemmasta autosta. ja oikea vastaus on että dexron 2:ta. Siis näin väittää orkkis manuaali ja haynessin korjausopas ja moni muu tietolähde
smokeybandit Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2007 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2007 vaihdelaatikon pohjasta löyty pieni peltilevy missä oli gm 1052931 5w30 only. niin tuli sitten 5w30 öljy sinne laitettua.yks tuttu laitto ne sinne kun vaihto kytkinlevyt mun ponuun,sehän se huomas sen pikkulevynkin mihin oli toi öljy merkitty vanhat öljyt oli pikimustat ihan hyvin toimii laatikko uusilla 5w30 öljyillä,nyt menee kakkosvaihde hyvin päälle,ennen sai ajella joku 10minsaa ennenkun sai kakkosen menemään vaivatta päälle,monesti oon laittanu ykköseltä suoraan kolmoselle kun ei oo viittiny väkisin vääntää kakkosta silmään.
tournee Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2008 joo,sinne manuaali t.5:seen ei kannata laittaa automaatti öljyä,koska sen pinta paineen sieto kyky on huono!redlinen vaihteisto öljyä..js siihen uudenmpaan malliseen laatikkoon taas pitää laittaa sitä automaatti öljyä!se ei kestä normaalilla öljyllä.justiinsa kysellyt asiasta.
Aaltospoika Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2010 Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2010 Lainataan aihetta. Piti tänään vaihtaa T56 öljyt ja oli Dexron III varattuna. FILL proppu oli ihan sormikireydellä jäänyt amerikan peteltä ilmeisesti. DRAIN proppu olikin senkin edestä kiinni. Tosin oli vanha työkalu eikä sillä uskaltanut. Milläs noita proppuja on nykyään availtu? Oletettavasti voisi sopia joku räikkä ja jatkovarsi vai erikosavain? -Mikko
KimmoT Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2010 Kirjoitettu 24. Heinäkuuta, 2010 Eikös siihen proppuun sovi suoraan keskikoko räikkä.
mikke Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2010 Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2010 joo 3/8 räikällä noi viimeks avaolin
Aaltospoika Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2010 Kirjoitettu 2. Elokuuta, 2010 Homma selevä. Kaupasta hain 1/2 -> 3/8 adapterin, niin pääsi parilla eurolla kun ei tarvinnut räkkää ostaa. Muuten ensimmäinen kivuton huoltotoimenpide kesän aikana. =) -Mikko
F350 Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2010 Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2010 joo,sinne manuaali t.5:seen ei kannata laittaa automaatti öljyä,koska sen pinta paineen sieto kyky on huono!redlinen vaihteisto öljyä..js siihen uudenmpaan malliseen laatikkoon taas pitää laittaa sitä automaatti öljyä!se ei kestä normaalilla öljyllä.justiinsa kysellyt asiasta. Ja missä vuosimallissa menee raja kumpaa laitetaan?Olis kaverilla just nyt ajankohtainen, sillä on 89 TA manuaalilla.
Cujo Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2010 Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2010 Ainakin omassani 89 ponussa loodassa (bw T5) on tälläinen lätkä ja atf:ää oon sinne laittanut
cam95 Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2010 Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2010 Jos haluaa hifistellä niin sitten tuota Redlinen vaihteistoöljyä, ainakin tuossa mun T5 vaihteistossa toimii.
gmc63 Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2010 Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2010 Ainakin omassani 89 ponussa loodassa (bw T5) on tälläinen lätkä ja atf:ää oon sinne laittanut Silloin kun itellä oli 89 camaro tol T5 laatikolla niin kyl siihen suositeltiin ihan tota automaattiöljyy Dexron II/III
Chevy Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2010 Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2010 75/90 gear oil or ATF 75/90 has a lot of additives and cushions the gears and synchros well, but gets thick in cold temperatures. ATF (10W) is used to give quicker shifting and gear engagement, and makes cold weather shifting easier.
rokzetä Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2010 Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2010 haynesis näin 5-speed manual 1982 sae 5w30 1983 gl-5 80w tai 80w-90 1984 detron2 tai atf 1985 and later dextron 2 tai atf EXCEPT 1987 sae5w-30 manual transaxle fluid.
KimmoT Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2010 Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2010 T56 on tullut käytettyä Red Line MTL ja D4 ATF. D4 ATF on toiminut mulla paremmin, varsinkin kylmänä laatikko toimii huomattavasti jouheammin.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään