Jump to content

minkälaista öljyä manuaaliin??

Recommended Posts

Kirjoitettu

mulla on vähän pallo hukassa vaihteistoöljyjen suhteen.auto on 87 trans am viisvaihteinen ja pitäs tietää mitä öljyä sinne laittas.lueskelin että automaattilaatikon öljyä sinne voisi laittaa,dexron2 (taitaa nykyään olla dexron 3)  mutta myyjä mikä möi mulle kytkinlevyt,sanoi että ei sinne sellasta kuulu,sanoi että taka-akseli öljyä sinne pitäisi laittaa.yks toinen paikka mistä oon kyselly öljystä,sano että jotain synkroöljyä sinne kuuluisi, anto jonkun lapun missä lukee enganniks synchromesh transmission fluid. ite en tiedä yhtään että mitä sinne nyt oikein laittaisi.jos jollakin ois varmaa tietoa,niin olisi jees \m/

Kirjoitettu

Manuaaliin tulee nimen omaan automaattivaihteistoöljy näissä autoissa.

Kirjoitettu

myyjä mikä möi mulle kytkinlevyt,sanoi että blaa blaa....yks toinen paikka mistä oon kyselly öljystä,sano että pälä pälä

Niinhä se on että kannattaa aina ensisijaisesti luottaa muihin harrastajiin ja jenkkiosien myyjiin ja normi varaosaliikkeiden myyjien neuvot voi unohtaa, kun puhutaan jonkin verran erikoisemmasta autosta.

ja oikea vastaus on että dexron 2:ta. Siis näin väittää orkkis manuaali ja haynessin korjausopas ja moni muu tietolähde

Kirjoitettu

vaihdelaatikon pohjasta löyty pieni peltilevy missä oli gm 1052931  5w30 only. niin tuli sitten 5w30 öljy sinne laitettua.yks tuttu laitto ne sinne kun vaihto kytkinlevyt mun ponuun,sehän se huomas sen pikkulevynkin mihin oli toi öljy merkitty ::)  vanhat öljyt oli pikimustat ;D  ihan hyvin toimii laatikko uusilla 5w30 öljyillä,nyt menee kakkosvaihde hyvin päälle,ennen sai ajella joku 10minsaa ennenkun sai kakkosen menemään vaivatta päälle,monesti oon laittanu ykköseltä suoraan kolmoselle kun ei oo viittiny väkisin vääntää kakkosta silmään.

• 1 year later...
Kirjoitettu

joo,sinne manuaali t.5:seen ei kannata laittaa automaatti öljyä,koska sen pinta paineen sieto kyky on huono!redlinen vaihteisto öljyä..js siihen uudenmpaan malliseen laatikkoon taas pitää laittaa sitä automaatti öljyä!se ei kestä normaalilla öljyllä.justiinsa kysellyt asiasta.

• 1 year later...
Kirjoitettu

Lainataan aihetta.

Piti tänään vaihtaa T56 öljyt ja oli Dexron III varattuna. FILL proppu oli ihan sormikireydellä jäänyt amerikan peteltä ilmeisesti. DRAIN proppu olikin senkin edestä kiinni. Tosin oli vanha työkalu eikä sillä uskaltanut. Milläs noita proppuja on nykyään availtu? Oletettavasti voisi sopia joku räikkä ja jatkovarsi vai erikosavain?

-Mikko

Kirjoitettu

Homma selevä. Kaupasta hain 1/2 -> 3/8 adapterin, niin pääsi parilla eurolla kun ei tarvinnut räkkää ostaa. Muuten ensimmäinen kivuton huoltotoimenpide kesän aikana. =)

-Mikko

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

joo,sinne manuaali t.5:seen ei kannata laittaa automaatti öljyä,koska sen pinta paineen sieto kyky on huono!redlinen vaihteisto öljyä..js siihen uudenmpaan malliseen laatikkoon taas pitää laittaa sitä automaatti öljyä!se ei kestä normaalilla öljyllä.justiinsa kysellyt asiasta.

Ja missä vuosimallissa menee raja kumpaa laitetaan?Olis kaverilla just nyt ajankohtainen, sillä on 89 TA manuaalilla.
Kirjoitettu

Ainakin omassani 89 ponussa loodassa (bw T5) on tälläinen lätkä ja atf:ää oon sinne laittanut

Loota_latka.JPG}

Kirjoitettu

Jos haluaa hifistellä niin sitten tuota Redlinen vaihteistoöljyä, ainakin tuossa mun T5 vaihteistossa toimii.

Kirjoitettu

Ainakin omassani 89 ponussa loodassa (bw T5) on tälläinen lätkä ja atf:ää oon sinne laittanut

Silloin kun itellä oli 89 camaro tol T5 laatikolla niin kyl siihen suositeltiin ihan tota automaattiöljyy Dexron II/III  :D
Kirjoitettu

75/90 gear oil or ATF

75/90 has a lot of additives and cushions the gears and synchros well, but gets thick in cold temperatures.

ATF (10W) is used to give quicker shifting and gear engagement, and makes cold weather shifting easier. 

Kirjoitettu

haynesis näin 5-speed manual

1982 sae 5w30

1983 gl-5 80w tai 80w-90

1984 detron2 tai atf

1985 and later dextron 2 tai atf

EXCEPT 1987 sae5w-30 manual transaxle fluid. ::)

Kirjoitettu

T56 on tullut käytettyä Red Line MTL ja D4 ATF. D4 ATF on toiminut mulla paremmin, varsinkin kylmänä laatikko toimii huomattavasti jouheammin.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...