Jump to content

Kansien vesiteiden tarkastus ja laitteet

Recommended Posts

Kirjoitettu

Löytyykös tästä läheltä (Nova, mikke, dark, 68vette, muu?) keneltäkään laitteita, millä vois tarkastaa vesiteitten pitävyyden?

Vai  pitääkö tehdä testilaitteet itse?

Ja vielä asiaan liittyen, kannenpulteissahan (ARP) on momentit mihin ne vedetään. Onko nuo nyyttonit jotenkin tarkotettu vain peruspuristuksille, eli tarviiko niitä kirrata tiukempaan puristusten kasvaessa?

Jos tarvii, niin miten sellanen lasketaan?

Kirjoitettu

Eip oo ks. laitteita. Hyvinkään kansityöllä on joskus ainakin ollut jos en väärin muista.

Kannen pulttien kiristys momenttiin vaikuttaa ainoastaan haluttu venymä ja se on taas riippuvainen itse materiaalista. Jos haluaa lisää esijännitystä niin pitää valita parempi materiaali.  Kiristysmomenttii käyttää muistaaksi noin 75 % myötörajasta. Laita studit jos pultit ei tunnu riittävän. Ne saadaan paremmin oikeeseen momenttiin ja voimat jakautuu oikeemmin. :D

Kirjoitettu

R-koneistuksessa koeponnistus 120€/pari parin päivän kestolla. Elämä on...

Kirjoitettu

Eikös sulla ollut Felpron sininen kansi tiiviste?

ne on kyllä pitäneet ihan hyvin.

Eihän kone ole päässyt keittämään?

Pelkkien kansien koeponnistus oli vimeksi GT motorissa 50€

Olihan sulla joku liukaste (silikoni) pultteja kiristettäessä ja pulttien alla prikat?

noi vaikuttaa aika paljon momenttiin.

Se on kyllä aika hyvä kokeilukeino että jos paisuntasäilöön pulputtaa kuplia koneen käydessä / kaasuteltaessa ja sitten vesiletkut tulee ihan kivikoviksi kun paine tulee vesitilaan.

Kuin paljon se vie vettä?

Kun öljyt on kirkkaat ja veden seassakaan ei ole öljyä, niin tilannen ei ole ihan toivoton.. epäilisin ettei vika ole silloin lohkossa. Todennäköisimmin kansipahvissa, mutta myös kansi voi olla haljennut tjsp.

Riskinä on ehkä se että kun kuuman moottorin sammuttaa, niin jos mäntä jää sopivasti ja vuotoa on riittävästi niin vesitilan paine voi painaa palotilaan vettä.

"pika korjaus" voisi olla se että jos termari on alle 100 asteinen niin jätät termarin korkin pois jolloin järjestelmä ei paineistu (keittää herkemmin jos ylikuumenee).. näin olen itse mazdaa ja tojotaa ajanut rikkinäisellä syylärillä =)

edit: tossa soittelinkin, mutta tuli vielä lisättävää sen verran että kannattaa käydä tulpat läpi ja tarkistaa ettei joku tulppa ole huomattavasti kirkkaampi kuin muut.

Kirjoitettu

On.

Ei.

On ja on.

Ei sanottavasti, vaan täytyy nyt vielä ajaa jonkuverran ja mittailla mitä vie.

Toivotaan pelkkää pahvivikaa...

Kirjoitettu

FelProlla on kahden tasosia pahveja. Sealed Powerin sarjassa tulee ne "huonommat". En tiedä onko noissa mitää eroa käytännössä? Vellulle tuli ne paremmat siniset pahvit. Numero en muista....

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...