Guest korbimotors Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2007 Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2007 Kertkokaa millaisilla öljyillä kukanenkin ajelee ja mikä öljy olisi hyvä tuollaiseen autoon ja paljonko on täyttömäärä uuden suodattimen kans?Entä onko öljynsuodatin hankalassa paikassa että onko helppo itse kotona vaihtaa öljyt ja suodatin?
balez Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2007 Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2007 Kertkokaa millaisilla öljyillä kukanenkin ajelee ja mikä öljy olisi hyvä tuollaiseen autoon ja paljonko on täyttömäärä uuden suodattimen kans?Entä onko öljynsuodatin hankalassa paikassa että onko helppo itse kotona vaihtaa öljyt ja suodatin? valvoline maxlife on ainaki hyvä perus öljy... tais olla 4,5 litraa... öljynsuodatin helpossa paikassa... saa vaihdettua helposti missä vaan öljynsuodatin näkyy kun kurkkaat auton alle kuskin puolelta
Jäsen F Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2007 Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2007 TB täysynteettisillä on tullut ajeltua jo yli kymmenen vuotta, käypänen öljy ollut, pysyy sisällä ja pitää paineet. Biltema-tyyppisillä rampeilla on öljyt vaihdettu ja tulipa viimeksi rasvattuakin ne 9 nippaa mitkä ohjauksessa on. Suodatinavaimena olen käyttänyt sellaista, jossa metallivanne kiristetään käsin ruuvilla suodattimen ympärille. Lähtee varmasti, kun avain on kiristyksen jälkeen "yhtä puuta" suodattimen kanssa. Kuten Balez kertoi noin 4,5 litraa menee vaihdossa.
balez Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2007 Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2007 suodattimen saa pois myös kun iskee ronskisti vaan ruuvarin läpi...siis jos ei löydy suodatin avainta
Guest Jukka Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2007 Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2007 suodattimen saa pois myös kun iskee ronskisti vaan ruuvarin läpi...siis jos ei löydy suodatin avainta Meinasin just sanoa samaa. Itte tosin en oo käyttäny suodattimen avainta tai ruuvaria vaan VOIMAA. Emmä tiedä onko siitä apua vai ei, mutta kovat jätkät sanoo, että tuo suodattimen tiiviste kannattaa öljytä, niin lähtee helpommin irti. Joo ja suodattimen tapaan täytellä ennenkö laitan sitä kiinni
balez Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2007 Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2007 Meinasin just sanoa samaa. Itte tosin en oo käyttäny suodattimen avainta tai ruuvaria vaan VOIMAA. Emmä tiedä onko siitä apua vai ei, mutta kovat jätkät sanoo, että tuo suodattimen tiiviste kannattaa öljytä, niin lähtee helpommin irti. Joo ja suodattimen tapaan täytellä ennenkö laitan sitä kiinni joo itsekkin tulee aina vähän täyteltyä suodatinta ja öljyttyä se tiiviste.. ja kun sen öljyy ni saa ehkä paremmin sen kiristettyä ilman pelkoa että tiiviste ottaa itteensä... tiedä sitten ja vArmista, että vanhan suodattimen mukana tulee se vanha tiiviste pois sieltä ja jos autolla ajeleee myös talvisin ni sekin vaikuttaa mitä öljyä kannattaa laittaa sinne... ajeleekos korbimotors talvisin?
Jäsen F Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2007 Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2007 suodattimen saa pois myös kun iskee ronskisti vaan ruuvarin läpi...siis jos ei löydy suodatin avainta Entisessä kärryssä jouduin tekemään noin. Filtteri vaan jurotti paíkallaan eikä suostunut kääntymään, oli kuin sardiinipurkkia olisi avannut. Saatiinhan se lopulta kuitenkin pois. Sen jälkeen tuli hankittua toi vannevekotin. Ja tosiaan: filtteriin valmiiksi öljyä ja tiivisteeseen myös, kierretään käsin kiinni noin puolikierrosta siitä kun tiiviste osuu suodattimen alustaan. Frammin suodattimessa on karhennus ja merkkinuolet kiristämistä varten Katso myös, että vanhan suodattimen tiiviste tulee pois, kerran oli lähellä, ettei tullut kaksoistiivistettä.
z 28 jari Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2007 Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2007 Itse olen todennut että 1/2" vääntiöllä varustettu ketjumallinen ö-suodattimen "avain" on tehokkain.Ei luista vaikka filsu olisi rasvainen.
BlackZ Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2007 Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2007 Näitä öljykeskustelujakin on ainakin jo miljoona täällä, käyttäkääs sitä hakua edes joskus...
Haapis Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2007 Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2007 Itte olen kokeillut nuo ketjumalliset ja hihnamalliset suodattimen avaajat ja parhaimmaksi todennut "puristajamallisen" avaajan. Työkalu löytyy ainakin biltemalta hintaan 7.90e. http://www.biltema.fi/ tuotenumero 12976.
BlackZ Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2007 Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2007 Itte olen kokeillut nuo ketjumalliset ja hihnamalliset suodattimen avaajat ja parhaimmaksi todennut "puristajamallisen" avaajan. Työkalu löytyy ainakin biltemalta hintaan 7.90e. http://www.biltema.fi/ tuotenumero 12976. Mullaki tuollainen vaikkei Biltema olekaan ja tuo on ehdottomasti paras mitä oon käyttäny Toki joka paikkaan tuolla ei välttämättä pääse..
Lady Firebird Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2007 Kirjoitettu 9. Elokuuta, 2007 Mä laitoin sillon siihen mun viislitraseen teebeeiihin Bilteman täyssynteettistä. Oli itseasiassa ihan hyvä. Öljynpaineet oli hyvät koko ajan jne. Ei ollu mitään vikaa. Nykysessä 5,7:ssa TPI:ssä on jotkut Valvolinet ja öljynpaineet on tosi huonot
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään