Jump to content

minkälaista öljyä olette käyttäneet pontiac firebird 5.0TBI vm-88

Recommended Posts

Kirjoitettu

Kertkokaa millaisilla öljyillä kukanenkin ajelee ja mikä öljy olisi hyvä tuollaiseen autoon ja paljonko on täyttömäärä uuden suodattimen kans?Entä onko öljynsuodatin hankalassa paikassa että onko helppo itse kotona vaihtaa öljyt ja suodatin?

Kirjoitettu

Kertkokaa millaisilla öljyillä kukanenkin ajelee ja mikä öljy olisi hyvä tuollaiseen autoon ja paljonko on täyttömäärä uuden suodattimen kans?Entä onko öljynsuodatin hankalassa paikassa että onko helppo itse kotona vaihtaa öljyt ja suodatin?

valvoline maxlife on ainaki hyvä perus öljy... tais olla 4,5 litraa... öljynsuodatin helpossa paikassa... saa vaihdettua helposti missä vaan  m/ öljynsuodatin näkyy kun kurkkaat auton alle kuskin puolelta  m/

Kirjoitettu

TB täysynteettisillä on tullut ajeltua jo yli kymmenen vuotta, käypänen öljy ollut, pysyy sisällä ja pitää paineet.  Biltema-tyyppisillä rampeilla on öljyt vaihdettu ja tulipa viimeksi rasvattuakin ne 9 nippaa mitkä ohjauksessa on. Suodatinavaimena olen käyttänyt sellaista, jossa metallivanne kiristetään käsin ruuvilla suodattimen ympärille.  Lähtee varmasti, kun avain on kiristyksen jälkeen "yhtä puuta" suodattimen kanssa.  Kuten Balez kertoi noin 4,5 litraa menee vaihdossa.

Kirjoitettu

suodattimen saa pois myös kun iskee ronskisti vaan ruuvarin läpi...siis jos ei löydy suodatin avainta  m/

Kirjoitettu

suodattimen saa pois myös kun iskee ronskisti vaan ruuvarin läpi...siis jos ei löydy suodatin avainta  m/

Meinasin just sanoa samaa. Itte tosin en oo käyttäny suodattimen avainta tai ruuvaria vaan VOIMAA. Emmä tiedä onko siitä apua vai ei, mutta kovat jätkät sanoo, että tuo suodattimen tiiviste kannattaa öljytä, niin lähtee helpommin irti. Joo ja suodattimen tapaan täytellä ennenkö laitan sitä kiinni

Kirjoitettu

Meinasin just sanoa samaa. Itte tosin en oo käyttäny suodattimen avainta tai ruuvaria vaan VOIMAA. Emmä tiedä onko siitä apua vai ei, mutta kovat jätkät sanoo, että tuo suodattimen tiiviste kannattaa öljytä, niin lähtee helpommin irti. Joo ja suodattimen tapaan täytellä ennenkö laitan sitä kiinni

joo itsekkin tulee aina vähän täyteltyä suodatinta ja öljyttyä se tiiviste..  m/ ja kun sen öljyy ni saa ehkä paremmin sen kiristettyä ilman pelkoa että tiiviste ottaa itteensä... tiedä sitten  ::) ja vArmista, että vanhan suodattimen mukana tulee se vanha tiiviste pois sieltä  m/  ja jos autolla ajeleee myös talvisin ni sekin vaikuttaa mitä öljyä kannattaa laittaa sinne... ajeleekos korbimotors talvisin?

Kirjoitettu

Entisessä kärryssä jouduin tekemään noin.  Filtteri vaan jurotti paíkallaan eikä suostunut kääntymään, oli kuin sardiinipurkkia olisi avannut. Saatiinhan se lopulta kuitenkin pois.  Sen jälkeen tuli hankittua toi vannevekotin.  Ja tosiaan:  filtteriin valmiiksi öljyä ja tiivisteeseen myös, kierretään käsin kiinni noin puolikierrosta siitä kun tiiviste osuu suodattimen alustaan.  Frammin suodattimessa on karhennus ja merkkinuolet kiristämistä varten  Katso myös, että vanhan suodattimen tiiviste tulee pois, kerran oli lähellä, ettei tullut kaksoistiivistettä.  :-[

Kirjoitettu

Itse olen todennut että 1/2" vääntiöllä varustettu ketjumallinen ö-suodattimen "avain" on tehokkain.Ei luista vaikka filsu olisi rasvainen.

Kirjoitettu

Näitä öljykeskustelujakin on ainakin jo miljoona täällä, käyttäkääs sitä hakua edes joskus...  ;)

Kirjoitettu

Itte olen kokeillut nuo ketjumalliset ja hihnamalliset suodattimen avaajat ja parhaimmaksi todennut "puristajamallisen" avaajan.

Työkalu löytyy ainakin biltemalta hintaan 7.90e. http://www.biltema.fi/ tuotenumero 12976.

Kirjoitettu

Itte olen kokeillut nuo ketjumalliset ja hihnamalliset suodattimen avaajat ja parhaimmaksi todennut "puristajamallisen" avaajan.

Työkalu löytyy ainakin biltemalta hintaan 7.90e. http://www.biltema.fi/ tuotenumero 12976.

Mullaki tuollainen vaikkei Biltema olekaan ja tuo on ehdottomasti paras mitä oon käyttäny  m/ Toki joka paikkaan tuolla ei välttämättä pääse..

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Mä laitoin sillon siihen mun viislitraseen teebeeiihin Bilteman täyssynteettistä. Oli itseasiassa ihan hyvä. Öljynpaineet oli hyvät koko ajan jne. Ei ollu mitään vikaa. Nykysessä 5,7:ssa TPI:ssä on jotkut Valvolinet ja öljynpaineet on tosi huonot  m-

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...