Guest Jukka Posted August 1, 2007 Posted August 1, 2007 Mikäs piru kun tuossa 3gen ohjaustehostimen ja simpukan välillä on noin metri turhaa putkea? Tekee sellaisen kiepin kuskinpuolelta aapparin puolelle. Onko tämän tarkoitus toimia jonkinlaisena "lauhduttimena"? Tarviiko tehostin lauhdutinta? Kerjäänkö ongelmia jos korvaan tuon pätkän suoralla putkella pumpusta simpukkaan? Kannattaisko tuo korvata jollain pienellä oikealla lauhduttimella?
jontte Posted August 1, 2007 Posted August 1, 2007 Öljynjäähdytintä se esittää.saattaa olla että öljyt kuumenee liikaa kun kuumana kesäpäivänä radalla joudut ohittelemaan hitaampia autoja kuin pujottelukeppejä.
Soppa Posted August 1, 2007 Posted August 1, 2007 Z-28:lla vissiin nelosgenneristä ratapäivillä keitti ohjaustehostin, että kyllä se lauhdutin tarpeellinen on.
cam95 Posted August 1, 2007 Posted August 1, 2007 Mulla ollu camarossa jo kaksi kesää lauhdutin paikalla, ehdottomasti tarpeellinen jos ajaa radalla. Ennen lauhduttimen asennusta pumppu alkoi huutamaan ja säiliö oli tosi kuuma. Laita Jukka oikea lauhdutin heti kerralla paikalle niin ei tule ongelmia sen suhteen.
Guest Jukka Posted August 1, 2007 Posted August 1, 2007 Juu, tästä olikin töissä hieman vääntöä. Työkaveri oli sitä mieltä että ei se mitään lauhdutinta tarttte, itte olin taas epäilevä sen suhteen. Ford thunderbird super coupessa ainakin oli ihan aito ja oikea lauhdutin ohjaustehostimelle. Jaa mistä mä tiedän? meni kerran kyseinen pirssi ojaan omia aikojaan (jäi hallin pihaan ilman käsijarrua ja vaihde vapaalle) niin kaveri laitto hinausköyden mielestään sille sopivaan lenkkiin, vaan lauhduttimen päätyhän se sieltä lähti köyden mukana
pantera Posted August 1, 2007 Posted August 1, 2007 tonnisissa chevyn truckeissa on vakiona cuuleri tehostimelle, jos ei sita tarttis niin eikohan ne olis jattanny sen pois
5,7 Posted August 1, 2007 Posted August 1, 2007 tommonen löytyiskö jostain romikselta? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Power-Steering-Oil-Cooler-Honda-Ridgeline-New-in-BoxNR_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33588QQihZ004QQitemZ140143124809QQrdZ1QQsspagenameZWDVWQQtcZphoto tos olis uus.. http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=PRM%2D1002&N=700+115&autoview=sku mulla on toi putki kans särki/korjattu kun otti talvella vähän hittiä
TransNAM Posted August 12, 2007 Posted August 12, 2007 On aika monessakin "nopeammassa" autossa joko cooleri tai ainakin ylimääräistä putkea. Joku reilu 1L tippa öljyä lämpiää kyllä äkkiä kierroksilla kun vielä käännellään rattia eli pidetään painetta päällä eli juuri radalla esim. Hydraulivehkeet lämpiää muutenkin aika hyvin. Betonipumpussa on saatu yli 200L öljyä kiehumaan vaikka on lauhdutinkin. Hieman piti rääkätä reilummin...
Z-mo Posted August 13, 2007 Posted August 13, 2007 Kyllä sä Jukka semmosen lauhduttimen tarviit myös ohjaustehostimelle. Kaikissa oikeissa urheiluautoissahan kuuluu olla oikea cooleri ohjaustehostimen litkuille. Esim. 80-luvun Suprissakin sellanen on...
Mopo305 Posted August 13, 2007 Posted August 13, 2007 Ainakin -66 käkkyläs vakiona tommonen cooleri,eikä oo nopea.
Fenix Posted June 4, 2013 Posted June 4, 2013 Vanha topic, mutta tuli todettua kuinka kovilla tehostin on radalla ja cooleri lisätty ostoslistalle. Harvoin auto joutuu moiseen rääkkiin, mutta kuitenkin joutuessaan hyvä olla ja varsinkin kun ei ajeta talvella.
GTATL Posted June 7, 2013 Posted June 7, 2013 Vanha topic, mutta tuli todettua kuinka kovilla tehostin on radalla ja cooleri lisätty ostoslistalle. Harvoin auto joutuu moiseen rääkkiin, mutta kuitenkin joutuessaan hyvä olla ja varsinkin kun ei ajeta talvella. Jaa eikos kaikissa birdi formuloissa ja trans ameissa ole jo "cooleri" vakiona
Fenix Posted June 7, 2013 Posted June 7, 2013 Jaa eikos kaikissa birdi formuloissa ja trans ameissa ole jo "cooleri" vakiona "Perinteinen letku lenkki" muttei cooleria.
GTATL Posted June 7, 2013 Posted June 7, 2013 "Perinteinen letku lenkki" muttei cooleria. Havisko sulla tehostus vai tuliko litkut ulos vai miten kuumenemis ongelma ilmeni? Mulla muistaakseni Botnialla ei ollut mitaan ongelmaa tehostinlitkujen kanssa, tosin meika ei ajanut kun 7 kierrosta kerrallaan ja tulin varikolle huilaa
Fenix Posted June 7, 2013 Posted June 7, 2013 Tuntuma ohjaukseen kärsi, kun litkut kävi kuumana ja desi tai pari tuli ulos. Ajettua tuli vain15 kierrosta 1h45min aikana. Taisi jarrut ja ohjaus litkut olla lähellä kiehumista.
GTATL Posted June 7, 2013 Posted June 7, 2013 Tuntuma ohjaukseen kärsi, kun litkut kävi kuumana ja desi tai pari tuli ulos. Ajettua tuli vain15 kierrosta 1h45min aikana. Taisi jarrut ja ohjaus litkut olla lähellä kiehumista. Jos sielta tuli litkua ulos niin kylla ne on kiehuneet, kannattaa varmaan pikaisesti uusia ne ettei pumppu mene pkaks
Fenix Posted June 7, 2013 Posted June 7, 2013 Jep auto on nyt telakalla about 2 viikkoa. Samalla tulee cooleri.
GTATL Posted June 8, 2013 Posted June 8, 2013 Jep auto on nyt telakalla about 2 viikkoa. Samalla tulee cooleri.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now