Jump to content

Ilmastointi kysymys

Roadrunner

Recommended Posts

Kirjoitettu

kuuluuko kompuran etulevyn pysähdellä vähän väliä ja taas pyöriä, kun ilmastointi päällä,,ja ajossa tuntuu että vaikuttaa nopeuteen,eli jarruttaa vauhtia.yksi ainoa asento lämmönsäätö vivuissa missä ei tapahdu tätä,onko normaalia?

Kirjoitettu

Kompura kytkeytyy päälle ja pois aina silloin tällöin kun ilmastointi on kytketty päälle,eli on normaalia.jos se kytkeytyy päälle/pois muutaman sekunnin välein niin silloin on todennäköisesti kylmäaineet vähissä.tuo nopeuden muutos johtuu siitä kun se kompura vaatii aika paljon voimaa tehdäkseen painetta.

Kirjoitettu

myös tuulilasiin puhaltaessa ilmastointi on päällä?,yksi ainoa asento säätövivuissa,missä ei tee tuota,eikös ilmastoinnin pidä vaan toimia ac vipujen alla,eli max ja norm

Kirjoitettu

Kun omassa oli kylmäaine (freoni) vähissä, kompura oli päällä 5sek ja 10-15sek pois ja taas 5sek päällä jne.

Vaan kun järjestelmä on täysi, ei taida siltikään komura pyöriä kun parikymmentä sekuntia kerrallaan?

Kirjoitettu

myös tuulilasiin puhaltaessa ilmastointi on päällä

kyllä

Kirjoitettu

Ilmastointi pitäis olla pois "economy" asennoissa.

Kirjoitettu

Pitäis olla painemittari kiinni ja sitten mittarilla mittailemaan/kattomaan kompurasta missä paineessa kytkee/katkaisee. Jostain pitäis vielä löytää ohjearvot paineille.

Kirjoitettu

mulla myös economy asennossa päällä,ainoa vent asento missä ei kompura kytkeydy päälle,missä vika?

Kirjoitettu

Huomasinpas tänään itsekin että jos lämppärin vipu on äärioikealla "tuulilasi" -asennossa, kompressori pyörii.

Seuraavat kaksi "economy" -asentoa, htr ja vent, kompura ei pyöri.

Sitten tietenkin varsinaisessa AC-asennossa pyörii.

Kummallinen economy-asento kun kompuraa kiusaa  ???

Kirjoitettu

Näin se on mullakin,vaan että vent asento on ainut ,milloin ei kompura pyöri?

Kirjoitettu

Kummallinen economy-asento kun kompuraa kiusaa  ???

Mä taidan olla puusilimä!

Economy on vain htr:n ja vent:n kohdalla, ei "tuulilasin" kohdalla.

Varmaan sen sitten kuuluu jäähdytellä tuulilasia  ???

Kirjoitettu

Ilmastointi poistaa kosteutta, joten huurteenpoistossa (tuulilasiasento) se on yleensä päällä niissä autoissa, joissa on ilmastointi.

Ja taas mä opin jotain uutta!

Kuten huomaat, tää on mun eka auto jossa on ilmastointi  ;D

Kirjoitettu

Varsinkin sadekelillä tai jos matkustajat on märkiä on ilmastointi erittäin kätevä, ei lasit huurru sisältä koska kosteus kondensoituu kylmään kennoon. Siksi ilmastoituihin autoihin tulee paikallaan vesilammikko alle kun se kosteus sitten valuu pihalle kun sitä on tarpeeks.

Kirjoitettu

Mulla tiputtelee kondenssivettä suoraan pakoputken päälle, vaihdelaatikon takakohdalta. Kivasti kihisee kun parkkiin jättää. Mitä kautta sen oikeasti pitäisi poistua?

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...