Jump to content

Vaihteiston irrottaminen

Recommended Posts

Kirjoitettu

Eli taas kerran hienoinen probleema:

Pitäisi saada T5 vaihteisto irti. Olen repäissyt irti koko perän vääntövarsineen päivineen. Olen ottanut vaihteistosta irti vaihdekepin, noepusmittarin ja vapaavaihdeanturin. Irrotin 6 kappaletta pultteja, jotka kiinnittävät moottorin vaihteistoon (tai oikeastaan siihen osaan mikä on kytkimen ympärillä). Lisäksi poistin ristikkäistuen pultit. Vaihteisto on tuettu 3 tunkilla ja moottori yhdellä öljypohjasta.

Nyt siis pitäisi vaihteiston lähteä pois. Tunkit ovat pyörien päällä, jotta voin siirtää vaihteistoa ensin taakse ja sitten alas. Ongelmana on se, että vaihteisto ei oikein liiku. Eli se ei suostu tulemaan taaksepäin. Onko porukalla kokemusta tai tietoa tästä operaatiosta? Mitä olen unohtanut?

Itse veikkaan, että pitää vain säätää tunkkeja, sillä akseli varmaan kanittaa moottori/vaihteiston välillä ja estää taaksepäin liukumisen.

Kirjoitettu

Irrottaisit ennemmin 4 pulttia laatikon ja kytkinkopan välistä niin olisi helpompi saada pois kun ei tarvitse yläpuolella niin paljon tilaa ja kuminuija on kätevä apuvälinen voi olla vähän hapettunut kiinni.

Kirjoitettu

Harkitsin ensin, mutta kun pitää saada kytkin kokonaan pois ja kirjojen mukaan pitää irrottaa koko höskä niin.....

Pitää ilmeisesti purkaa vielä keskikonsoli jotta saa koko vaihdekepin pois ihan juuresta lähtien. Kerpele.......

Kirjoitettu

Siis tarkotin että ota ensin laatikko irti kytkinkopasta ja sen jälkeen vasta kytkinkoppa yms. irti oli ainakin huomattavasti helpompi kasata koko paketti niin .

Kirjoitettu

Jep. Ja vaihda se kampuran päässä oleva silmälaakeri samalla. Osta neulalaakeri.

Kirjoitettu

helpoin on irrottaa laatikko neljästä pultista ensin kytkinkopasta irti ja sit se koppa jos on tarvis. vaihekeppi pitää irrottaa laatikosta kokonaisuudessaan, eli keskikonsoli myös ensin pois tieltä.

laatikon takaisinsaaminen on paskamainen homma.. se pitää saada sisään jotenkin niin tarkasti oikeessa

kulmassa ja asennossa, menee hermot aina sen kans!

mä yritin kiristää muuten kytkinkopan pultteja korjaamokirjan mukaiseen momenttiin niin pultit vaan venyy (alkuperäset pultit), ostin uudet ja nekin venyi. jätin sit löyhemmälle.

Kirjoitettu

No niin, lähtihän se irti kun käytti tunkkeja ja mielikuvitusta.

Oli sitten painelaakeri (kuten arvelin) paskana. Hirveästä klappia.

Pitää viedä vauhtipyörä ilmeisesti hiottavaksi. Ainakin centerforcen ohjeissa käskettiin, että "flywheel must be resurfaced" . Tietääkö kukaan paljonko moinen operaatio tulee maksamaan koneistamolla? Pitää viedä kuosmaselle vaikka huomenna.

Kirjoitettu

No niin : nyt kun loota on irti, vaihda se kardaanipäässä oleva holkkikin ( ja stefa ). Holkki on varmuudella kulunut, jos on alkuperäinen.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...