Guest PJKuona Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2007 Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2007 Näistä öljyhommista on foorumilla keskusteltu paljonkin, mutta seuraavaan en löytänyt yksiselitteistä vastausta. Pontiac on siis tässä lähiviikkoina menossa seisontaan. Öljyn ja jäähdytysnesteiden vaihto on suoritettava ennen seuraavaa ajokautta. Jotenkin tuntuisi, että vanhoja öljyjä ei kannata jättää talveksi seisomaan koneeseen. Toisaalta ei tekisi mieli uusiakaan öljyjä suotta seisottaa koneessa montaa kuukautta. Nyt kysyisinkin että missä vaiheessa nuo öljyt ym. kannattaa vaihtaa, ennen vai jälkeen seisonnan? Kumpi on pienempi paha koneelle?
mikke Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2007 Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2007 kaikissa talviseisonta ohjeissa neuvotaan vaihtamaan öljyt ennen seisontaan laittoa ja uudestaan heti ku auto keväällä otetaan liikenteeseen, itse pitäsin tota ennen seisokkia öljyt vaihtoon tärkeenpänä vanhoissa öljyissä ku on palojäänteitä ja muita hepettavia epäpuhtauksia.
mikke Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2007 Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2007 Eikös säilytysolosuhteilla ole myös jokin merkitys (kosteus yms.)? Muistan vaan lukeneeni jostain muropaketin kyljestä... on, lämmönvaihtelu aiheuttaa veden kondensoitumista ja se pilaa öljyn pitemmässä seisonnassa
balez Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2007 Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2007 itse olen vaihtanut vähän ennen seisontaan laittoa koneen öljyt.. sitku otan ajoon ni ajanu hetken ja vaihdellut
mikke Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2007 Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2007 Tarkoittaako nää liemet ainoastaan moottoriöljyjä vai myös jäähdytinlitkuja, askia, perää yms.? jäähdytys neste sisältää valmiiks vettä et se ei oo kovin allerginen mut öljyt ei tykkää säilytyspaikoista mis on kosteeta tai reiluja lämpötilan vaihteluita
-vellu Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2007 Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2007 Joku on nähnyt vaivaa ja kirjoittanut aikamoisen stoorin tuosta talviseisonnasta: http://puosu.dna.fi/kerappo/cars/auton.seisonta.faq.fin.html
PSN Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2007 Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2007 Pöh, turhaa hifistelyä. Mä vaihdan koneeseen öljyt sillon ku vanhoilla on ajettu 5000km, oli kesä tai talvi. Seisomaan menossa tai ei.
Chevy Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2007 Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2007 itse pitäsin tota ennen seisokkia öljyt vaihtoon tärkeenpänä vanhoissa öljyissä ku on palojäänteitä ja muita hepettavia epäpuhtauksia. just näin
-vellu Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2007 Kirjoitettu 2. Syyskuuta, 2007 Huomasin just, että mun nykyisten öljyjen litrahinta on ilman alennuksia 11,94€/ litra Kun laitan uudet öljyt ennen seisontaa niin en vaihda keväällä ennen ensimmäistä ajoa...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään