Vaksi Posted September 12, 2007 Posted September 12, 2007 Moi! Ostin tuossa itselleni Camaron, z28 5,7. Auto on ollut huollossa moottorin vika valon alkaessa palamaan. Seuraavat koodit löytyivät: - P0400 Exhaust Gas Reciculation (EGR) System Performance - P1134 Ho2S Transition Time Ratio Bank 1 Sensor 1 "Raportti" "Vikakoodit nollattu ja koodeja ei tullut koeajon aikana. Koeajon jälkeen katsottiin skannerilla ajotietokoneen mittaustiedot jotka näyttivät normaaleita" Pohdintaa itseltäni: Moottorin valo palaa edelleen, vanhaomistaja sekä liikkeen omistaja sanoivat että se johtuu siitä egr venttiilistä ja sen karstottumisesta... Vanha omistaja sanoi että oli tulpannut jonkin johdon/letkun pään nykimisen estämiseksi! Itselläni ei ole mitään "ses" valoa. Eli mietin vain johtuukohan se moottorin VALO SIITÄ EGR VENTTIILISTÄ? Kiitos! Ps. Jos joku voi katsoa vanhan rekisteri numeron perusteella auton historiaa niin oisi kiva!
Chevy Posted September 12, 2007 Posted September 12, 2007 P1134 Heated Oxygen Sensor (HO2S) transition time ratio bank 1 sensor 1 (Rear Bank) =viittaa lambda/happianturiin,anturi voi olla viallinen tai liitinhäiriö P0400 Exhaust Gas Recirculation Flow Malfunction =viitaa EGR solennoidiin,mitähän siellä on "tulpattu" kyllä sulla on SES valo = Service Engine Soon (oranssin värinen)
-vellu Posted September 12, 2007 Posted September 12, 2007 Missä päin Suomea auto majailee? Vois kerholaisten apua löytyä
Nova Posted September 12, 2007 Posted September 12, 2007 Aika paha kun on kerran -97 ja sehän on ODBII. Voisko toi toinen lambda viitata myös katin toiminta häiriöön?
Vaksi Posted September 13, 2007 Author Posted September 13, 2007 "P1134 Heated Oxygen Sensor (HO2S) transition time ratio bank 1 sensor 1 (Rear Bank) =viittaa lambda/happianturiin,anturi voi olla viallinen tai liitinhäiriö Roll Eyes P0400 Exhaust Gas Recirculation Flow Malfunction =viitaa EGR solennoidiin,mitähän siellä on "tulpattu" Huh kyllä sulla on SES valo = Service Engine Soon (oranssin värinen" No olihan tuo valo, vanha omistaja ja autoliikkeen myyjä puhuivat moottorin varkotusvalosta ja täällä puhuttiin ses valosta ja tyhmänä pohjanmaalaisena en osannut yhdistää... Elikkä auto on ylivieskan lähettyvillä. Katalyssaattori vaihdettu -96. Toivottavasti se ei ois siinä... Aika kallis ollu kuitista pääteltynä! :'(
Nova Posted September 13, 2007 Posted September 13, 2007 Katalyssaattori vaihdettu -96. Toivottavasti se ei ois siinä... Aika kallis ollu kuitista pääteltynä! :'( Tarvike katalysaattori n. 80 euroa joten ei se nyt ihan mahdoton ole. Siihen jää ihan kivasti vielä hitsausrahaa varmaankin.
Senior Posted September 13, 2007 Posted September 13, 2007 Tarvike katalysaattori n. 80 euroa joten ei se nyt ihan mahdoton ole. Siihen jää ihan kivasti vielä hitsausrahaa varmaankin. Jep. Tuollainen tarvike toimii aivan hyvin. Nimim. " Katsastuksen läpäissyt "
Vaksi Posted September 13, 2007 Author Posted September 13, 2007 Piti oikein käydä tarkistaa mitä kuitissa luki.. Siis oli sillä yhdellä kertaa tehty! - katalysaattori. Hinta 1400 € - Happianturi GM taka. Hinta 198 € Eikä sisältäny nuo töitä... Työ tehty 29.8.2006, eli ei se varmaan noista johdu! Tai eihän sitä tiedä!?
Senior Posted September 13, 2007 Posted September 13, 2007 Hupsista ! Kuulostaa Metro-Auton hinnoittelulta....
BlackZ Posted September 13, 2007 Posted September 13, 2007 Piti oikein käydä tarkistaa mitä kuitissa luki.. Siis oli sillä yhdellä kertaa tehty! - katalysaattori. Hinta 1400 € - Happianturi GM taka. Hinta 198 € Eikä sisältäny nuo töitä... Työ tehty 29.8.2006, eli ei se varmaan noista johdu! Tai eihän sitä tiedä!? No johan on ollu hinnat Tuo happianturikin on taatusti ollu normi kapeakaistalambda joita saa tarvikkeena 30 eurolla
Z-mo Posted September 13, 2007 Posted September 13, 2007 Ei jeesus!!! Joku on kusettanu oikee huolella tai sitten on kyseessä Metro-Auto.
Vaksi Posted September 14, 2007 Author Posted September 14, 2007 Huollon tehneenä näyttäs olleen a1 autoväri kempeleestä! Samaa mieltä hinnoista! Onneksi ei ole ite tarvinut maksaa... Osaako kukaan suositella mitään huoltopaikkaa ylivieska-kokkola lähistöltä, missä ois laatu/hinta kohdillaan jos sattuu vaikka joutua viemään josain välissä huollettavaksi!?
LOB Posted September 27, 2007 Posted September 27, 2007 Huollon tehneenä näyttäs olleen a1 autoväri kempeleestä! Samaa mieltä hinnoista! Onneksi ei ole ite tarvinut maksaa... Osaako kukaan suositella mitään huoltopaikkaa ylivieska-kokkola lähistöltä, missä ois laatu/hinta kohdillaan jos sattuu vaikka joutua viemään josain välissä huollettavaksi!? Hinnoissa on nolla perässä liikaa. joku raja pitäis olla kerjäämiselläkin #*?
_ile_ Posted May 4, 2009 Posted May 4, 2009 Nostetaampa tämä aihe taas ylös, eli mulla pukkas kans tuon DTC P0400 Exhaust Gas Recirculation Flow Malfunction vian päälle. Eli oliko tässä nyt kyse siitä egr:n toimintahäiriöstä ja onkohan minkälainen vika... Ja jos johtuu egr:stä niin varmaan sama poistaa koko roska, jos ei ole mahoton homma tässä koneessa... Ja tosiaan -96 LT1 eli obdII
Chevy Posted May 4, 2009 Posted May 4, 2009 P0400 = pakokaasujen takaisinkierrätyksen toimintahäiriö olisko egr venttiili karstottunut jumiin
mikke Posted May 4, 2009 Posted May 4, 2009 sokee laippa pakokaasuputken ja imusarjan väliin estämään pakokaasun pääsy egr venttiilille ja ohjelmasta egr vikakoodi pois päältä, toimii eikä tarvii paljoo purkaa yks laippa liitos ja ohjelman korjaus
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now