Jump to content

Tietokoneisiin/ohjelmiin/lisälaitteisiin liittyviä kysymyksiä

Recommended Posts

Kirjoitettu

En kuule täällä ylhäällä, kun luurit on korvissa. Juniori pakotti kuuntelemaan Pasilaa. Hervotonta.

Hieman jo OT mutta luulis että kuulet hyvin jos luuri soi kun luuri(t) on korvassa/vissa
  • Replies 373
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• camaro82

103

• Chevy

42

• Mika

33

• letkume

21

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

Hieman jo OT mutta luulis että kuulet hyvin jos luuri soi kun luuri(t) on korvassa/vissa

Ukkelilla on joku hautajaismusa ja en kuule.

Kirjoitettu

RIP ja öitä, pehku kutsuu tietokoneosaajaa...
Kirjoitettu

Se pitää soittaa mun maahanlaskussa  ;)

• 1 month later...
Kirjoitettu

Miten digikameralla kuvattuja videoita saisi pienennettyä? Pitäisi lähettää pari videota sähköpostilla, mutta sähköposti antaa liittää max 10Mt tiedostoja ja videot on noin 20Mt. Pakkasin videot, mutta ei pienentynyt tarpeeksi.

Kirjoitettu

Miten digikameralla kuvattuja videoita saisi pienennettyä? Pitäisi lähettää pari videota sähköpostilla, mutta sähköposti antaa liittää max 10Mt tiedostoja ja videot on noin 20Mt. Pakkasin videot, mutta ei pienentynyt tarpeeksi.

WinZip ? Vai eikö toi pienennä tarpeeksi ?
Kirjoitettu

Konvertoi johonkin pakattuun formaattiin esim tällä ohjelmalla:

http://handbrake.fr/

• 1 month later...
Kirjoitettu

Osaako joku tietokoneista tietävä auttaa.

Kannettava puhaltanu viimesen viikon tosi kuumaa ilmaa, vaikka ei olis ollu kauaa päällä. Onkohan jossain pölyä tai jtn ja miten sen voi putsata? Oon samalla huomannu, että akku tyhjenee tosi äkkiä, melkeen koko ajan pidettävä piuhan päässä. Tän oma laturi hajos tossa jokunen kk sitten ja oon käyttäny vanhan kannettavan laturia (on kuulema volteiltaan tai joltain lukemiltaan sopiva tähän, tai jotain). Laturi tosin hieman "sirittää" toisinaan, mutta lataa kuiteskin. Voiskohan liittyä jotenkin asiaan, ettei esim. lataiskaan kunnolla, vaikka näyttää "täyttä palkkia"?

Mut anyway, kuumenenminen on nyt se suurin probleema. Latureita saa uusia. Tuo mistä se puhaltaa ilmaa, haiseekin tosi kuumalle ja lähinnä vain siitä kohtaa kone on kuuma. Kyseessä siis 2,5 vanha Toshiba Satellite. Muuten toiminu moitteetta.

Kirjoitettu

Kannettava puhaltanu viimesen viikon tosi kuumaa ilmaa, vaikka ei olis ollu kauaa päällä. Onkohan jossain pölyä tai jtn ja miten sen voi putsata? Oon samalla huomannu, että akku tyhjenee tosi äkkiä, melkeen koko ajan pidettävä piuhan päässä. Tän oma laturi hajos tossa jokunen kk sitten ja oon käyttäny vanhan kannettavan laturia (on kuulema volteiltaan tai joltain lukemiltaan sopiva tähän, tai jotain). Laturi tosin hieman "sirittää" toisinaan, mutta lataa kuiteskin. Voiskohan liittyä jotenkin asiaan, ettei esim. lataiskaan kunnolla, vaikka näyttää "täyttä palkkia"?

Mut anyway, kuumenenminen on nyt se suurin probleema. Latureita saa uusia. Tuo mistä se puhaltaa ilmaa, haiseekin tosi kuumalle ja lähinnä vain siitä kohtaa kone on kuuma. Kyseessä siis 2,5 vanha Toshiba Satellite. Muuten toiminu moitteetta.

Imurilla vaan jäähdytysaukoista pölyt pois.

Kirjoitettu

Todennäköisesti joku ohjelmaa kuormittaa jatkuvasti prosessoria.

Olisiko joku haittaohjelma tarttunut? Varmista että antivirus-ohjelma hakee päivitykset kiltisti.

Sitten voisit katsoa mikä ohjelma on syyllinen; avaa tehtävienhallinta (Ctrl - Alt - Del) ja sieltä prosessit -välilehti.

Etsi sitten listalta ohjelmat joilla on suurin luku sarakkeessa "suoritin"

Kirjoitettu

Reilun vuoden vanha Fujitsun läppäri ei ota latausta vastaan...Nämä vissiin korjataan kirveellä?

Kirjoitettu

Reilun vuoden vanha Fujitsun läppäri ei ota latausta vastaan...Nämä vissiin korjataan kirveellä?

Ootko koittanu toista laturia? Mulla oli laturi paskana ku ei ladannu. Tai sit vika akussa?

Kirjoitettu

Ootko koittanu toista laturia? Mulla oli laturi paskana ku ei ladannu. Tai sit vika akussa?

Lataa about puoleenväliin,joskus alle ja joskus hieman yli.Akku varmaa entinen.

Kirjoitettu

Todennäköisesti joku ohjelmaa kuormittaa jatkuvasti prosessoria.

Olisiko joku haittaohjelma tarttunut? Varmista että antivirus-ohjelma hakee päivitykset kiltisti.

Sitten voisit katsoa mikä ohjelma on syyllinen; avaa tehtävienhallinta (Ctrl - Alt - Del) ja sieltä prosessit -välilehti.

Etsi sitten listalta ohjelmat joilla on suurin luku sarakkeessa "suoritin"

Suoritin-kohdassa on kyllä kaikissa 00, joka välillä muuttuu joissakin puoleks sekunniks 02 tai 04. Muisti-kohdassa Firefoxilla oli suurin luku. Toiseks suurin oli joku Windows Desktop Manager. Kyl tässä avg ruksuttaa aina sillon tällön. Broidi käski avata pohjalevyn ja putsata tuulettimen sieltä, mutten taida uskaltaa rikkoo koko masiinaa  ;D Puhu myös, että tuuletin vois olla entinen  ???

Mistä näistä tietää mitä ohjelmia voi poistaa? Mulla ei mitään kovin ihmeitä tässä ole, ainakaan tarkotuksella asennettuja.

Kirjoitettu

Suoritin-kohdassa on kyllä kaikissa 00, joka välillä muuttuu joissakin puoleks sekunniks 02 tai 04. Muisti-kohdassa Firefoxilla oli suurin luku. Toiseks suurin oli joku Windows Desktop Manager. Kyl tässä avg ruksuttaa aina sillon tällön. Broidi käski avata pohjalevyn ja putsata tuulettimen sieltä, mutten taida uskaltaa rikkoo koko masiinaa  ;D Puhu myös, että tuuletin vois olla entinen  ???

Mistä näistä tietää mitä ohjelmia voi poistaa? Mulla ei mitään kovin ihmeitä tässä ole, ainakaan tarkotuksella asennettuja.

Entä se seuraava välilehti, lukeekohan siinä "suorityskyky" (tässä englanninkielisessä se on "performance")

Näyttääkö siellä suoritinkäyttö suuria lukemia jatkuvasti?

Jos pysyttelee alle 20% lukemissa niin sitten ei ole kuormituksesta kyse.

Kirjoitettu

Entä se seuraava välilehti, lukeekohan siinä "suorityskyky" (tässä englanninkielisessä se on "performance")

Näyttääkö siellä suoritinkäyttö suuria lukemia jatkuvasti?

Jos pysyttelee alle 20% lukemissa niin sitten ei ole kuormituksesta kyse.

Pääasiassa alle 10 %.

Kirjoitettu

Kyllä, fujitsu kaatiksella ja jotain muuta paskan tilalle.

Kirjoitettu

Pääasiassa alle 10 %.

Pölyä täys, imuria kehiin.

• 8 months later...
Kirjoitettu

Mitäs pitäis tehdä kun esim. pankin sivuilla ää:t ei oikein näy tai siis näkyy mutta niiden vieressä on neliöitä ym. kummaa merkistöä?

EDIT: Tuossa taannoin koneen käynnistyttyä tarjosi kielipaketin päivitystä mutta kun se sano että päivityspaketti Japani :o Enpä tietenkään päivittänyt

EDIT 2: ei vaan toimi sittenkään yhteensopivuusnäkymä-valinnallakaan

Kirjoitettu

Mitäs pitäis tehdä kun esim. pankin sivuilla ää:t ei oikein näy tai siis näkyy mutta niiden vieressä on neliöitä ym. kummaa merkistöä?

EDIT: Tuossa taannoin koneen käynnistyttyä tarjosi kielipaketin päivitystä mutta kun se sano että päivityspaketti Japani :o Enpä tietenkään päivittänyt

EDIT 2: ei vaan toimi sittenkään yhteensopivuusnäkymä-valinnallakaan

Uudet sivustot käyttävät UTF8 koodausta, päivitä selain uudempaan.

Kirjoitettu

Päivitin selaimen mutta ei auttanu  :(

Osoitepalkin oikealla puolella olevaa yhteensopivuusnäkymä-nappia klikkaamalla teksti korjaantuu ja sivu lisätään yhteensopivuusnäkymä-sivujen luetteloon mutta silti aina kun avaan esim. pankin sivun, teksti on peestä. Pitää taas klikata sitä nappia  >:(

• 1 month later...
Kirjoitettu

Mulla on vuosia ollut käytössä AntiVir.

kuten täälläkin,avast on mm.raskas  m-

Kirjoitettu

Onkosta jotain kevuitä ja ilmaisia palomuureja yms....???

kyllä mun mielestä käyttiksen oma riittää

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...