Jump to content

PROCHARGER?

TOMMYTOOL

Recommended Posts

Kirjoitettu

Onko kellään kokemusta kyseisestä ahdin valmistajasta? Tarkoituksena olisi tilata kyseisen valmistajan ahdin jos saan auton vähäpäästöisenä katsastettua!

Kirjoitettu

kun ja jos saat projektintehtyä ja vielä katsastettua niin hyvä

mutta sen verran mielenkiintoinen on nimen omaan tuo vähäpäästöisyyden kanssa tappeleminen että kerro toki meille kuinka homma etenee niin muutkin saavat siten tietoa ja mielenkiintoista luettavaa.

ja paljon onnea vaan sitä tarvitset ikävä että en itse voi auttaa asian tiimoilta.

Kirjoitettu

Tiedät varmaan jo tän Sporttiauton?

http://www.sporttiauto.com/fin/index.php?cmd=51,xxxx

"Pulttaamalla kiinni koneestasi yli 400 hevosvoimaa!

...ja enemmänkin! Olemme asentaneet asiakkaan 1988-92 350 TPI Pontiac Firebirdiin välijäähdytetyn P-1SC ahdinpaketin. 9 psi:n (noin 0,6 bar) ahtopaineella valmistaja lupaa 60% tehon nousun. Jos se ei riitä, hihnapyörää vaihtamalla saadaan 12 psi:tä ja 80% lisätehoa! Isommalla välijäähdyttimellä saadaan yli 85% lisää tehoa. Ahdimesta voidaan ottaa ahtoa 15 - 20 psi:tä katukäyttöön!"

Eikös tuo GTA mihin sporttiauto ton laitto ollut klubin jäsen? Onko maa nielaissut kaverin?

Kirjoitettu

nätin näköinen paketti tosin aika suuret teho lisäykset ??? en ainakaan muista nähneeni kyseistä yksilöä missään :-[

Kirjoitettu

"Huomioi, että rekisteriotteessa vähäpäästöisiksi merkittyihin (pääsääntöisesti 1992 eteenpäin) autoihin päästömääräysten täyttymisen selvittämiseksi vaaditaan akkreditoidun tutkimuslaitoksen todistus."

Tuo tutkimuslaitos on käytännössä VTT ja mittaus maksaa jotain 2000 euroa riippumatta siitä läpäiseekö auto testit vai ei.

Kirjoitettu

tuo sporttriauton ilmoitus tehon noususta ahtopaineiden noston myötä ei pidä paikkansa sillä vakiokoneesta loppuu suuttimista vara samoin kuin puristuspaineita pitää laskea jos nostaa ahtoja yli 10 psin nakutus on silloin tosiasia pitäis ainakin laittaaa moduuli joka myöhästyttää sytytystä kun ahdot nousee ja tietysti vesiruisku auttaa myös asiaa. 8)

Kirjoitettu

kuskilta taidot pian loppuu...

Miten tuon katsastelun kanssa oikeen on? Hä?

Kirjoitettu

gti lehdessä oli taannoin joku lexsus mihin oli saatu lupa ahtimelle vaikka olikin vähäpäästöinen

Kirjoitettu

tais olla joku valmis ahdin setti josta oli näyttää valmistajan testilaput päästövaikutuksista ym

Kirjoitettu

joo se oli muistaakseni joku TUV hyväksytty ehkä en ole ihan varma pitää katsella se lehti jostain romujen seasta.

Kirjoitettu

samoin kuin vakio bensapumpun tuotto alkaa loppumaan

Siksi sarjan mukana tulee toinen pumppu...

Lisäksi satsissa on ahdolla painetta nostava säädin, jolla orkkissuuttimista saadaan lisää soppaa läpi...

Mä oon nähny sen... ja luulen, ettei niistä rajuimmista tosiprojekteista täällä paljoa kirjoitella. ;)..

Kirjoitettu

orkkis Lisäksi satsissa on ahdolla painetta nostava säädin, jolla orkkissuuttimista saadaan lisää soppaa läpi...

Mä oon nähny sen... ja luulen, ettei niistä rajuimmista tosiprojekteista täällä paljoa kirjoitella. ..

eihän niistä tarvi kirjoitella ne vain on olemessa ja... ;)

vakiosuuttimet loppuvat reilullakin paineennostolla reippaasti alle 400hv sanoisin että 360hv on aika lähellä totuutta remmellä ahdetussa autossa :'(

30lps suuttimet ja paineet yli 55 psi:tä niin soppantulo loppui 430hv >:(

tehtaat lupaavat kolmekymppisillekin vähän valmistajasta riippuen tehorajaksi 500-550hv mutta ei päde remmikoneissa :o

vapaasti hengittävissä korkeilla kierroksilla otettuja tehoja niin voi saada lähelle valmistajan ilmoittamia lukuja.

Kirjoitettu

joo tuleehan niitä heppoja kun saa vaan kierrokset ylös vaan milläs sen teet jos meinasit ajaa päivittäin ilman kone rempan pelkoo :(

• 1 month later...
Kirjoitettu

Aiempaan keskusteluun viitaten:

Kaikki Prochargerin ruiskumoottoreihin tarkoitetut systeemit täyttävät EPA ja CARB-päästövaatimukset, jotka tunnetaan Euroopasskin.

Sivuillamme mainitut ahtopaineet/tehot ovat valmistajan ilmoituksen mukaisia.

ProCharger ahdinsarjojen maahantuojana toimii Sporttiauto Naantalissa.

Halvan taalan kursin takia sarjojen hinnat ovat tosi edullisia. Esim. TPI 88-92 välijäähdytetty sarja 4040,- euroa.

Kerron lisää mielelläni, parhaiten tavoittaa puhelimella.

Kirjoitettu

V8-magazine 5/2002 on `96 SS impala vortechin ahtimella, katsastettu ja taatusti vähäpäästöinen

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...