Jump to content

Lattiamatto

Guest vausti

Recommended Posts

Kirjoitettu

Mun auton sisusta on aika väsähtäneen näköinen ja ajattelin vaihtaa ainakin lattiamaton. Ehdinkin jo penkit poistaa joten nyt matto on paljaana :P. Mutta sitten menikin sormi suuhun. Mistä saisi uuden maton autoon? Olisi kiva saada myös takakontti päällystettyä uudestaan. Voisiko tommosta mattoa itse vääntää jostain etolasta hankitusta matosta..? Varmaan vaikeaa/mahdotonta saada oikeaan muotoon. Etsin mieluiten mahdollisimman halpaa ratkaisua, kun olen köyhä opiskelija :(

Kirjoitettu

Irroita vanha matto kokonaan ja leikkaa uusi käyttäen vanhaa mallina. Kyllä se onnistuu.

Kirjoitettu

Mitenköhän se käytännössä sitten onnistuu..? :-[ Auton lattiahan ei ole tasainen, vaan siinä on kaikenlaisia syvennyksiä ja kohoumia, joita maton pitäisi saada peittämään. Eiks se uusi matto mene sillon ihan mutkalle ja ryttyyn jos yrittää tohon pohjan malliin sitä sovittaa..?

Kirjoitettu

Riippuu materiaalista ; joitakin saa kostutettuna venyteltyä/prässättyä kaikenlaisiin muotoihin. Mattomateriaalin myyjä tiennee....

Kirjoitettu

Okei, kiitti. Osaisitko vielä sanoa, että miltä myyjältä kannattaisi kysyä neuvoa..?

Kirjoitettu

Jaahas.... myymälöitä lienee pilvin pimein.. Kokeile aluksi tuolta ja jos ei tärppää, kysele heiltä lisää :

http://www.siivonen.fi/

Onko foorumilla tietoniekkoja ?

• 4 months later...
Kirjoitettu

Saitko maton tehtyä? Mä meinaan oon ajatellu vähän samanlaista projektia...

Kirjoitettu

Muutamaan autoon maton tehneenä minä en ainakaan enää tekisi itse mattoa, jos matto tulee harrasteautoon. On se sen verran hankalaa...

jos budjetti on pieni, niin sitte se on tietenkin eri asia.

Kirjoitettu

Kattokaas tuolta projekteista mun lattiasta kuva.Se on Prismasta ostettu matto ja 10e/metri makso.Metrin leveetä siivua oli.Yks lauantai mulla tuossa meni ja vähän polvia kolotti :) Pieniä tippoja possuliimaa jouduin käyttämään sellasissa kulmissa mistä matto ponnasi ylös.Vanha mattoni oli todella riekaleinen eikä siitä olisi saanut mitenkään muottia.Jos mattopuukko pysyy hanskassa ni tuo tekee itekkin kohtuullisella työllä.En ole mikään pro ja persaukinenkin mutta haluin ite kokeilla onnistuuko ja ihan tyytyväinen olen.

Kirjoitettu

Kertaalleen käytettyä messumattoa saa puoli ilmaseks ja kastelee sitä kuumalla vedellä,venyttelee/painelee muotoon ja kuivaa puhaltimella.

Kirjoitettu

Saitko maton tehtyä? Mä meinaan oon ajatellu vähän samanlaista projektia...

Sain oman mattoni juuri viikko sitten valmiiksi. 8) Ja eihän siihen mennyt yhtään enempää aikaa kuin koko kesä ;) Lähetän lähiaikoina lisätietoja tonne projekti sivulle koko jutusta, niin sieltä saat sitten tietää enemmän.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...