Shadowcast Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2004 Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2004 Mä en nyt tiedä ittekään mitä siellä tapahtuu, onko se menossa rikki vai mitä svidduu... Laatikkoöljyjen vaihdon jälkeen se alkoi oikuttelemaan, kerran valoista lähdettyäni ei vaihtanu ykköstä isommalle, kiva oli körötellä siinä vähän matkaa neljääkymppiä, kone huutaa ja mittari näytti 5000 RPM. Pysähdyttyäni sekä sammutettuani koneen tarkistin öljyt ja annoin seistä vähän aikaa. Kun lähdin ajamaan uudestaan toimi vaihteet, silti jo 80 vauhdissa kierrokset oli 2500 tuntu olevan liikaa. Samat kiekat oli myös pallo-D:llä (ylivaihde). Vein auton Tattarisuolle ACS -korjaamolle, ne koeajo ja sano että laatikko luistaa. Mietittiin, ku öljyjen vaihdon jälkeen rupes "luistaa". Jospa edellinen omistaja olikin laittanut auton "myyntikuntoon" lisäämällä tiivisteainetta öljyjen sekaan. No, me laitettiin sitä kamaa sinne kanssa (pullossa luki "Automaattivaihteiston tiivisteaine"). Katsastuksesta kun pois ajelin, kiekat oli 1500 satasen vauhdissa pallo-D:n ollessa silmässä. Se kuulosti oikealta. Ajattelin et väliaikaskorjaus tiivisteaine on tehonnu. Kun faija huollatti autonsa, puhu se naapuriliikkeen autoasentajainsinöörin kanssa jotka korjailee ihan noit jenkkiautojen automaattilootia. Se oli selittäny faijalle, et ne vaihteet toimii öljynpaineilla, ja kun öljyt on vaihdettu niin sinne ei ole vielä kertynyt niitä tarvittavia paineita. Sitten faija sanoi arvelevansa että se laatikko on ihan kunnossa, noin sen kuuluukin tehdä. Tossa vähän aikaa sitten lähdin vähän rajummin kiihdyttämään. 1 ja 2 vaihteet meni silmään hyvin mutta 3 vaihteella se liu'utti (kiekat nous höllästi, niinkuin vapaalla) jolloin löysäsin kaasua. Nyt mä en tiiä what's happening. Onko laatikko kunnossa ja paineet ei oo viel tasaantunu vai onko laatikko menossa rikki ja se tiivisteaine alkanu tehoamaan? Aiempi topicci samasta aiheesta.
Guest Redcat Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2004 Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2004 Hätätilassa käytä manuaali-ykköstä ja -kakkosta, Samppa83 taitaa tehdä niin.
Soppa Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2004 Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2004 Eikö niiden öljyjen vaihdosta oo jo viikkoja? Olis pitäny kyllä ruveta toimiin viimestään parinkymmenen kilsan päästä. Jotain vikaa taitaa on kyllä.
Shadowcast Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2004 Hätätilassa käytä manuaali-ykköstä ja -kakkosta, Samppa83 taitaa tehdä niin. 1. ja 2. vaihteet vaihtuu ihan kivasti D:lläkin, ja pallo-D:llä siis nyt satasen vauhdissa kiekat on semmoset 1500. Välitöntä hätää ei oo mutta kiinnostais tietää pitääkö mun ens kesäks säästää rahat vaihteiston uusimiseen vai ei....
Guest Redcat Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2004 Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2004 Suosittelen vakavasti että ryyppäät kaikki rahat. Minua ainakin pännisi että vaihteisto olisi priima ja suu napsuisi tyhjää...
Shadowcast Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2004 Eikö niiden öljyjen vaihdosta oo jo viikkoja? Juu, on. Tosin se eka temppu eli kun ei vaihtanu ykköseltä ylös tapahtu aika piakkoin öljynvaihdon jälkeen, ja sen tempun jälkeen en viittiny taaskaan ajaa ku pelkäsin et auto jätä tielle. <sarkasmi> Tosi kivaa ku auto seisoo vaan pihassa naapureiden silmäniloksi. Aina välillä kuulee kommentteja et näyttää hyvältä, varsinkin kun sen aina välillä pesen. Mutta siin pihassa se melkein aina seisoo... </sarkasmi>
gmc63 Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2004 Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2004 Sellaista se harrastaminen joskus on ;)Arvaas saiko ite kuulla ku auto seisoi talvella duunin pihassa viikon niin mitä kuittailua ja tulee vieläkin
Shadowcast Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2004 Kirjoittaja Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2004 Nyt toimii vaihteisto muuten hyvin. Kokeilin tänään satasta motarilla ja kiekat oli 2000. Tollasta muistelisinkin sen olleen. Ja tonne lähin viel reippaalla kiihdytyksellä eikä se laatikko luistanu... Aijai ku on hyvä fiilis... toimii luukkuvalotki (tosin sillä virityksellä et menee kiinni erillisestä napista)... Ei muutakun kruisaillen niin kauan ku kaikki toimii
Samppa383 Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2004 Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2004 Sulla alkaa kuules kans pannat vetään viimeisiään.. Mul luistaa kans kolmonen ja nelonen oikee vi..sti ko kunnolla kenkii.. Parhaiten toimii ko ns. pakkovaihtaa eli kiihdyttää niinko manuaalilla ja pikkasen välikaasua ennen vaihtoa isompaan.. Välil mun laatikko miettii kauan ennen ko vaihtaa kolmosta.. Koita hiuka säätää kick down vaijerii ni se auttaa hiuka asiaan.. Riisi sääti mun kick downii poris ja kyl se autto hiukan siihen et laatikko vaihtaa suurin piirtein silloin ko pitääki..
Markus Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2004 Kirjoitettu 16. Kesäkuuta, 2004 Kyl ne paineet sin laatikkoon tulee melkeen heti ku laittaa autoon käyntiin, jos ei sit o ollu koko yötä tippumas ni sit voi inan kauemmin kestää! Öljynvaihtojen jälkeen käyttää vaihteet läpi ja tunnustelee millai se kytkee niitä, ku laittaa pakil ni pitää nykästä hitusen ja siitä N ylitte OD:lle ni nykäsee sit ei tietenkää nykäse enää ku laittaa edelleen D:lle, 2:lle ja 1:lle, tän jälkeen on öljyt käyny jokases laatikon nurkas...ja paineet kohdallaan... Sun laatikkos luistaa, pakat vaihtoon... Mun mielestä on parempi vaan sillai et laittaa just erillisel napil ne luukkulamput toimimaan
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään