Jump to content

Lämmöt nousee liikaa? (5,7)

Recommended Posts

Kirjoitettu

Autoon oli viritelty toinen flekti pyörimään koko ajan kun valot pistää päälle. Lämmöt nousi tällöin hitaasti lähelle 100 astetta mittarin mukaan. No otin tämän flektin nyt kokeilu mielessä pois toiminnasta. lämmöt nousee melko nopeasti sataan ja jonkin verran ylikin. Sitten toinen flketi käynnistyy ja lämmöt putoaa alle sadan tätä humppausta jatkuu koko  ajan. Oisko termostaatti rikki vai syyläri tukossa? Autoon on kuulemma tehty kansi remppa vast ikään joten tuskin kansipahvit sökönä ja sisää tulee tosi kuumaa ilmaa

Kirjoitettu

Vaihda termostaatti ny ainaki, todennäkösesti siellä on 92 asteinen laita sinne 82, jos sielä on jo toi 82 asteinen tai vaihto ei auta ni sielä voi olla sitte paskaa järjestelmässä

Kirjoitettu

paa sieltä koneuoneesta kuvaa.. myyntiilmotusta kattellessa mun mielestä jotenkin pisti silmään osa letkuista... oli imeellisen näköisesti

Kirjoitettu

Vaihda termostaatti ny ainaki, todennäkösesti siellä on 92 asteinen laita sinne 82, jos sielä on jo toi 82 asteinen tai vaihto ei auta ni sielä voi olla sitte paskaa järjestelmässä

Onko sitten jo liian viileä tuo 82:n?

Kirjoitettu

Ei taida vaan olla -90.

Jos auton vuosimallia tarkoitat niin käyttöön otto on vuonna 90 ja vin koodin perusteella auto vuosikertaa 89.

Kirjoitettu

Kuvan perusteella sieltä on otettu pois kolmitie venttiili ja liitetty läppäringolta tuleva vesiletku suoraan lämppärin kennoon. Kannattaa tarkistaa että vesi kiertää nyt oikein, ainakin kesällä tuossa kiertää kuuma vesi turhaan lämmityslaitteessa.

Aikoinaan kun oli kaasari kone TA, ajelin kesät 82 ast. termarilla ja talvet 92.

Yks korjaaja väitti että vakiokoneinen TPI ei oikein tykkää jos pudotaa lämpöjä, huonontaa tyhjäkäyntiä ym, tiedä sitten.

Kirjoitettu

Kuvan perusteella sieltä on otettu pois kolmitie venttiili ja liitetty läppäringolta tuleva vesiletku suoraan lämppärin kennoon. Kannattaa tarkistaa että vesi kiertää nyt oikein, ainakin kesällä tuossa kiertää kuuma vesi turhaan lämmityslaitteessa.

Aikoinaan kun oli kaasari kone TA, ajelin kesät 82 ast. termarilla ja talvet 92.

Yks korjaaja väitti että vakiokoneinen TPI ei oikein tykkää jos pudotaa lämpöjä, huonontaa tyhjäkäyntiä ym, tiedä sitten.

Tuo ei varmaan vaikuta siihen että lämmöt ilman flektia nousevat.

Kirjoitettu

Alustavasti lämmöt ei sitten paikallaan seisoessa (ilman flektiä) nouse kovinkaan nopeasti yli sadan, mutta kun lähtee ajamaan niin sitten alkaa nousu.

Kirjoitettu

Tuo ei varmaan vaikuta siihen että lämmöt ilman flektia nousevat.

jos putkien poiston/muutoksen jälkeen kiertosunnat on väärin, niin kyllä se voi vaikuttaa moottorin lämpöihin.

Mulla vaikutti tosi paljon lämpenemisnopeuteen ja lämmön tasaisena pysymiseen, kun vaihdoin kesällä uuden alumiinisen syylärin.

Kirjoitettu

jos putkien poiston/muutoksen jälkeen kiertosunnat on väärin, niin kyllä se voi vaikuttaa moottorin lämpöihin.

Mulla vaikutti tosi paljon lämpenemisnopeuteen ja lämmön tasaisena pysymiseen, kun vaihdoin kesällä uuden alumiinisen syylärin.

Tosiaan jos ajattelee vähän pitemälle tuot ajuttua niin...  Nyt kun saisi tietää sen mollukan nimen niin hommaisi sellaisen siihen sitten.

Kirjoitettu

Onko poistettu se ilmanohjain sieltä etupuskurin alta,joka ohjaa syylärille ajaessa ilmaa.Tekee just tuota,jos on pois?

Kirjoitettu

Onko poistettu se ilmanohjain sieltä etupuskurin alta,joka ohjaa syylärille ajaessa ilmaa.Tekee just tuota,jos on pois?

Tuo täytyy vilasta kun pääsee kotio.

Kirjoitettu

No niin se tuuliohjainhan sieltä puuttuu ja jonkin verran oli paskasta umpeutunut ilmastointilaitteen kennon alaosakin. Onkos tuo tuuliohjain samanlainen kaikissa 3 gen firebirdeissä?

Kirjoitettu

ohjaimis on ollu vuosimalli kohtasia eroja johtuen nokkapalan mallista ja malli kohtasesta varustelusta

Kirjoitettu

ohjaimis on ollu vuosimalli kohtasia eroja johtuen nokkapalan mallista ja malli kohtasesta varustelusta

No niinpä tietenkin. Jos joku sattuu tietämään(tai vinkkiä mistä kysyä) mistä tuohon 89/90 firebirdin formulaan sellaisen saisi olis mukava hommeli?

Kirjoitettu

laita sellainen portaattomasti säädettävä flektinanturisysteemi niin lämpöongelmat häipyy...

laitoin itse vanhaan autoon mikä oli 5,7tpi peltisarjoilla,koska kuumeni niin p....hiljasella nopeudella.

sen kytkee niin että molemmat flektit tulee sitä kautta niin jäähdytys toimii juuri niinkuin olet itse säätänyt sen.

se jälkijäähdyttelee moottoria ajon jälkeen sen mukaan mikä on tarvis.

systeemi maksoi us power shopissa 70e. m/

Kirjoitettu

laita sellainen portaattomasti säädettävä flektinanturisysteemi niin lämpöongelmat häipyy...

laitoin itse vanhaan autoon mikä oli 5,7tpi peltisarjoilla,koska kuumeni niin p....hiljasella nopeudella.

sen kytkee niin että molemmat flektit tulee sitä kautta niin jäähdytys toimii juuri niinkuin olet itse säätänyt sen.

se jälkijäähdyttelee moottoria ajon jälkeen sen mukaan mikä on tarvis.

systeemi maksoi us power shopissa 70e. m/

Täytyy tuollaista harkita jos ei tuolla ilman ohjaimella tule kuntoon. *clap*

Kirjoitettu

Viitsiskö joku ottaa kuvaa siitä jäähdyttimen eteen / puskurin alle tulevasta ilmanohjaimesta? -89 malli kiinnostaa. Tekaisen itse jonkinlaisen. South West Tradesta ei tänään ainakaan sellaista löytynyt.

Kimmo

Kirjoitettu

Tästä apua?  Oman kärryn (FB -92) mukana tulleista pahveista löytyi tämmöinen piirros, joka on painettu 1988.  1 ja 2ovat ohjaimia.  Mittoja tuossa ei ole, mutta arvelisin, että lärväke on n. 15 senttiä korkea ja vajaa sentin paksu.

larvake.JPG}

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...