Jump to content

Lt1 nokka -96 ja uudempiin OBDII autoihin

Recommended Posts

Kirjoitettu

Mitenköhän toi uudempi boksi sulattaa virinokkia? Ainakin -95 mallinen ns. vanhempi boksi menee vielä vakio suuttimilla compcams 304 nokalla ja 1.6 keinuilla ja tuottaa hyvin.

Mites -96 mallinen jakopää eroaa -95 mallista?

Kirjoitettu

96 ja 97 jakopäässä on paikka kampiakselin asennontunnistimelle. Ei niissä taida muuta eroa olla.

Kirjoitettu

Mun käsittääkseni se on sama ECM kun -97-98 LS eli pitäs toimii? Eli sama ohjelma Esim. Efilive kun -99---2007

Kirjoitettu

96 ja 97 jakopäässä on paikka kampiakselin asennontunnistimelle. Ei niissä taida muuta eroa olla.

Saakos sitten uusia virimalleja jostain? Lähinnä missä olis kunnon rulla ketju.

Kirjoitettu

Saakos sitten uusia virimalleja jostain? Lähinnä missä olis kunnon rulla ketju.

En nyt ole ihan varma, mutta muistelisin, että jos se asennontunnistin on paikallaan, niin tulparullajakopää ei silloin mahdu. Mutta kannattaa käydä lukemassa http://www.ls1tech.com/forums/forumdisplay.php?f=31 . Sieltä löytyy varmaan tietoa tuosta hommasta

• 8 months later...
Kirjoitettu

Mitenköhän toi uudempi boksi sulattaa virinokkia? Ainakin -95 mallinen ns. vanhempi boksi menee vielä vakio suuttimilla compcams 304 nokalla ja 1.6 keinuilla ja tuottaa hyvin.

Mites -96 mallinen jakopää eroaa -95 mallista?

Mulla on -95 LT-1:ssä Comp 503 nokka (224/230-112). Nyt on niin että päästöt ei läpäise katsastusta tyhjäkäynnillä. Sama tilanne vakio kuin myös viriboxilla. Tyhjäkäynnillä on tosi rikkaalla mutta jo 1500 rpm menee laihalle. Lambdat on uudet. Auto ei ole vähäpäästöinen papereiden mukaan mutta katsatajat tulkitsevat kuin olisi. Olisiko syynä virikatit (Random Tech) Vähän epäilyttää että nämä katit ei ole päästölaillisia kun pakokaasut ei edes haise "kananmunalle". Vai onko tuo nokka syypää.?
Kirjoitettu

Väännäppäs tyhjäkäyntialueen karttoja  ( 600 - 1200 rpm ) reippaasti "laihemmalle" jollain soveliaalla ohjelmalla  ( LT1 Edit ; TunerCat ). ja sytkää myöhäisemmälle. Jo vain asettuu päästöt kohdalleen. Niin : katinkin on syytä olla kunnossa...

PS. -95 pirssi on takuuvarmasti vähäpäästöinen....

Kirjoitettu

Väännäppäs tyhjäkäyntialueen karttoja  ( 600 - 1200 rpm ) reippaasti "laihemmalle" jollain soveliaalla ohjelmalla  ( LT1 Edit ; TunerCat ). ja sytkää myöhäisemmälle. Jo vain asettuu päästöt kohdalleen. Niin : katinkin on syytä olla kunnossa...

PS. -95 pirssi on takuuvarmasti vähäpäästöinen....

Niin autohan on tottakai vähäpäästöinen, mutta tarkoitin että rekisteriotteessa ei lue mitään päästöistä koska on muuttoauto (eri katsastajat tulkitsee eri tavalla). Ja syykin alkaa selviämään, ykköspytyssä venttiili palanut ja seiskapytyn headerssin pultti oli löystynyt ja vuoti.
Kirjoitettu

Mulla on -95 LT-1:ssä Comp 503 nokka (224/230-112). Nyt on niin että päästöt ei läpäise katsastusta tyhjäkäynnillä. Sama tilanne vakio kuin myös viriboxilla. Tyhjäkäynnillä on tosi rikkaalla mutta jo 1500 rpm menee laihalle. Lambdat on uudet.

Yks syy tollaseen vois olla (jos jollain muulla samaa vikaa), että liian isot suuttimet matalill paineilla.

Korjatkaa, jos olen väärässä ja joku on saanu oikeesti toimimaan.

Kirjoitettu

Mulla on 224/236 dur .536"/.555" 114lsa nokka, 60 lb / hr suuttimet ja Random Technologyn High-Flow katti (ja ahdin).

Kyllä noilla saa tyhjäkäynnin arvoihin

Kirjoitettu

Tuo LSA lienee avainasemassa mitä päästöihin tulee. 112 on jo rajoilla....

Kirjoitettu

Hauska laskuri : ilmoittaa LT4:n overlapiksi 109 degrees...  tehdas ilmoittaa 112    :)

Jos tuo 109 pitää paikkansa, ei ole ihme, että täytyy säädellä boxia tyhjäkäyntialueella.

Kirjoitettu

Hauska laskuri : ilmoittaa LT4:n overlapiksi 109 degrees...  tehdas ilmoittaa 112    :)

Jos tuo 109 pitää paikkansa, ei ole ihme, että täytyy säädellä boxia tyhjäkäyntialueella.

Minun laskuri ilmoitti kyllä 115 overlapiksi. Siis jos kyse oli LT-4 Hot Camista. Eikös ne asteet ole 218/228-112. Oma Compin nokka on 224/230-112 jolloin overlapiksi laskuri antoi 112 astetta. Nuo asteet on ilmoitettu 1.5 vipoilla, mutta mullakin on 1.6 vipat jolloin asteet lienee luokkaa 226/232 ja silloin laskuri antoi 111 overlappia.
Kirjoitettu

Minun laskuri ilmoitti kyllä 115 overlapiksi. Siis jos kyse oli LT-4 Hot Camista..

On. Ja laittamalla luvut sarakkeisiin tulee arvoksi [red]-115  ( siis MIINUS )....  Jos jättää tuon HotCam'in LSA:n pois saa arvoksi 109....

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...