Jump to content

Chevyn oranssin värikoodi

Recommended Posts

Kirjoitettu

Olis tarkootus tuo kone maalata oranssilla miranolilla. Millä värikoodilla tulee oikeen sävystä?

• 1 month later...
Kirjoitettu

Aikoinaan maalasin pienen pellin palan Plastikoten virallisella Chevy orangella tais olla no. 200, voin tosin muistaa väärinkin. Eikös sama väri tunneta nimellä Hugger orange?Maalasin molemmat puolet ja jätin toisen puolen kiiltäväksi ja toisen hioin mataksi 600 paperilla ja vedellä. Sitten Kalevan RTV:n värinmäärityskoneelle ja molemmilta puolilta muutama mittaus. Oranssin värin ongelma on että se tykkää taittaa yhtälailla keltaiseen ja punaiseen, eli siitä on vaikea saada hyvää mittausta. Katsottiin kaupan asiantuntijan kanssa tuloksia ja valittiin todennäköisin sävy ja sekoitettiin litra ko. reseptillä. Nyt mulla on kannet ja lohko maalattu miranolilla ja venakopat Plastikotella ja eroa ei huomaa. Tarttee kaivaa se resepti esiin jahka seuraavan kerran käyn tallilla!

Kirjoitettu

Nimenomaan se orkkis-Hugger taittoi keltaseen eli "puhdas oranssi", jälkihuggerit tuppaa olemaan liian punasia.

Kirjoitettu

Onko minkään maalivalmistajan värikartoissa tuota alkuperäistä huggeria? Muistaakseni PPG:ltä ei aikoinaan tuntunut löytyvän mutta siitä on jo muutama vuosi aikaa.

Mä olen käyttänyt tämmöistä miranolia:

C-pohja, FA3 = 120, LA3 = 416

Toinen oranssin värin erikoisuus on, että sitä tarttee vetää aika paksu kerros ettei jää liian punaisek. Tässä sama juttu. Ite olen laskenut ruutalla mutta varmaan semmoinen kolme ylivetoa pensselillä takais sopivan oranssin kokemuksen. Mutta niinkuin Nupa tuossa totesi, tämäkin on hieman punaisempi kuin tuo aito ja alkuperäinen Hugger orange. Tämä väri vastaa siis Plastikoten virallista Chevy orange sävyä.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...