Jump to content

jarrujen paineensäädin 3gen

Recommended Posts

Posted

meinasin tehdä levyjarru swapin taakse niin missäpäin autoo sijaitsee paineensäädin joka kai pitää vaihtaa..?

Posted

Siinä ihan jarrupääsylinterin alapuolella, mihin menee kaikki pääsylinteriltä lähtevät jarruputket. Sellainen parisenttiä leveä ja parinkymmentä pitkä harmaa mokkula

• 3 weeks later...
Posted

Tarttis tuo allstar:in jarrupaineensäädin asennella ja piirtelin kuvan miten se kaiketi tulee asennella

http://koti.mbnet.fi/maaku80/Camaro/24022008/jarrut.jpg

Nuo pääsylinterin liittimet ja putket ovat erikokoiset ja kysyisin miten olette asennelleet noita säädettäviä jarrupaineensäätimiä? Oletteko käyttäneet nuo pääsylinterin puoleiset vanhat liittimet ja laittaneet vaan putken toiseen päähän sopivat liittimet? Pitäis jonkinsorttinen T-liitoskappalekin hommata noihin etujarrujen putkiin, mistähän löytyis? Jenkkifoorumilta lueskelin niin jotkut ovat laittaneet 4-genien pääsylinterin/paineensäädin hässäkän vanhan tilalle?

Posted

omaan laitoin putket noin t-pala vaan väliin ei muuten vauhtikaupassa löytäny noita liittimiä mitkä tulee tukkiin kiinni piti elvyttää vanhat ja tehdä niihin uudet putket.. tuossa kuvaa joskin vähä huono

camakone4567486789367896.jpg}

Posted

Oletteko käyttäneet nuo pääsylinterin puoleiset vanhat liittimet ja laittaneet vaan putken toiseen päähän sopivat liittimet?

Juurikin noin.

T-kappaleen ja siihen sopivat liittimet saat vaikka jostain autokorjaamolta. Voi toki löytyä autotarvikeliikkeestäkin. Vanhoista putkista saat pääsylinteriin tulevat liittimet. Ainakin itsellläni olevaan all star-jarrupaineen säätimeen tuli tuumaiset liittimet, en oo ihan varma mutta voip olla että saat vanhoista linjoista noi liittimet, mutten oo 100% varma, en muista

• 4 weeks later...
Trans Am 350tpi
Posted

Mulla on nyt paikoillaan 4.gen (-98 -> -02) LS1 12"-etujarrut -89 350 TPI Trans Amissa ja takana ne vakiot PBR:n 11,655" levyt. Tarvitseeko tämä konversio välttämättä sen allstarin (+50€)  ruuvattavan paineensäätimen takajarrupiirin putkien väliin ja miksi ??? Auto jo siis alkujaan 4xlevyt pääsylinterillä. Hommaan tietysti RP:ltä heti ton allstarin jos se on must-juttu !!!!!!!!! Vastatkaa heti !! Jarrupoljin ei painu kauhean pohjaan ainakaan nyt kun ilmasin jarruja eukon avustuksella . . .

Posted

Mulla on nyt paikoillaan 4.gen (-98 -> -02) LS1 12"-etujarrut -89 350 TPI Trans Amissa ja takana ne vakiot PBR:n 11,655" levyt. Tarvitseeko tämä konversio välttämättä sen allstarin (+50€)  ruuvattavan paineensäätimen takajarrupiirin putkien väliin ja miksi ??? Auto jo siis alkujaan 4xlevyt pääsylinterillä. Hommaan tietysti RP:ltä heti ton allstarin jos se on must-juttu !!!!!!!!! Vastatkaa heti !! Jarrupoljin ei painu kauhean pohjaan ainakaan nyt kun ilmasin jarruja eukon avustuksella . . .

Mulla edessä C5 Veten jarrut ja takana samat PBR:n levyt ku sullakin. Mulla oli kans alkujaan 4xlevyillä. Tosin takana oli alunperin ne pienemmät levyt kun mun kärry on -87. Mulla on vakiopaineensäädin ja toimii se noinkin ihan ok...

• 6 months later...
Posted

lainataampas......

voiko vakio j.paineen säädintä purkaa, herkistellä tai säätää. takajarrut katsastuksessa 0,5 molemmilla puolilla käkkäri 1,5 noh läpi mäni.

vai onkohan jotain muuta letkuja yms... tukossa

• 3 years later...
Posted

Morjens!

Täällä on ´71 Firebird rakenteilla niiku ihan joka kilkkeestä lähtien, laitoin taakse S&S levykitin, jonka mukana tuli paineensäädin. Kyselin tuossa kuormajuhtaa katsastaessa meidän ihqulta katastusmieheltä yleensäkin tuosta muutoskatsastusprosessista ( hitto miten pitkä sana...), ja tuli sitten puhetta säätimen sijoittamisesta. Hän sitten siihen tokaisi notta voidaan säätää jarrut meillä, mutta siihen pitäsi sitten laittaa sinetti ettei kukaan vaan "vahingossa" sitä ruuvailisi... Miten on muualla päin Pohjolaa kyseisen asian kanssa...

´71 Firebird LS6 swap...

Posted

1g:ssä oli tuollanen, siinä konehuoneessa paikallaan missä kuuluukin olla.

Todettiin vaan, että on näköjään säädin siinä. On.

Siinä se on.

Niin on.

m/

Turhia napinoita tuollaset mussutukset...

Posted

Morjens!

Täällä on ´71 Firebird rakenteilla niiku ihan joka kilkkeestä lähtien, laitoin taakse S&S levykitin, jonka mukana tuli paineensäädin. Kyselin tuossa kuormajuhtaa katsastaessa meidän ihqulta katastusmieheltä yleensäkin tuosta muutoskatsastusprosessista ( hitto miten pitkä sana...), ja tuli sitten puhetta säätimen sijoittamisesta. Hän sitten siihen tokaisi notta voidaan säätää jarrut meillä, mutta siihen pitäsi sitten laittaa sinetti ettei kukaan vaan "vahingossa" sitä ruuvailisi... Miten on muualla päin Pohjolaa kyseisen asian kanssa...

´71 Firebird LS6 swap...

Ralliautoissa on säätimet kabiinissa  ja pedalboxit paikallaan , katsastettuna tieliikenteeseen

Posted

Katsastusmieheltä kysyin tuota jarrupainesäädin juttua,niin "saa olla säädettävä kunhan ei pääse säätämään ajonaikana".

Posted

Ralliautoissa on säätimet kabiinissa  ja pedalboxit paikallaan , katsastettuna tieliikenteeseen

Sallittu virallisesti vaan kilpailussa...Tulkinnan varainen juttu.Jotkut haluu merkinnän otteeseen tosta.

Posted

mulla on säädettävä malli konehuoneen puolelle asennettuna. jos katsari haluaa sen sinetöidä niin vaihdan katsastusasemaa