Jump to content

Slicksit - keskustelua eri tyypeistä

Recommended Posts

Kirjoitettu

Uudet olisi hankittava. Tulevat 15 tuuman Weld Racing Pro Star vanteille.

Nyt kysyisin mielipiteitä esim. Mickey Thompsonin rengastyypeistä välillä katuslicksit - aidot slicksit.

Kadulla ei ole tarkoitus ajaa, vaan vaihtaa renkaat alle kisapaikalla.

Mallistossa ainakin:

- Mickey Thompson ET Street Radial Tires Tällaisilla ajelin viime kesänä. luovuin pitovaikeksien takia. Olivat 17 tumaiset, siis aika matalaprofiiliset ja aika jäykät.

http://static.summitracing.com/global/images/prod/large/mtt-3754r_w.jpg

- Mickey Thompson ET Street Tires Kuviota on ja myös DOT. Eivät ole siis radial renkaat.

http://static.summitracing.com/global/images/prod/large/mtt-3757.jpg

- Mickey Thompson ET Drag Slicks Nämä olisi sitten kunnon slicksit. Hyvästi 10 pulttinen perä. Mitäs säännöt? Pitääkö olla katuautohyväksytyt renkaat?

http://static.summitracing.com/global/images/prod/large/mtt-3053_w.jpg

Kirjoitettu

ei oo kokemusta muista ku ET street radiaaleista ne kun on vielä riittänyt. mutulla sanosin et noi "vyöttömät" tarjoo suuremman pitopinta alan rypistyessään assua vasten mitä radiaali ei pysty tekemään rakenteensa tähde.

luettua tietoa: et streetin ja et drag:n ero on lähinnä merkintätapa kovat katu-autot tuola rapakon takana tarvii kunnollisen katuhyväksytyn sliksin siihen kysymykseen vastaa ET Street Tires.

Kirjoitettu

ei oo kokemusta muista ku ET street radiaaleista ne kun on vielä riittänyt. mutulla sanosin et noi "vyöttömät" tarjoo suuremman pitopinta alan rypistyessään assua vasten mitä radiaali ei pysty tekemään rakenteensa tähde.

luettua tietoa: et streetin ja et drag:n ero on lähinnä merkintätapa kovat katu-autot tuola rapakon takana tarvii kunnollisen katuhyväksytyn sliksin siihen kysymykseen vastaa ET Street Tires.

Noihin Mickey Thompson ET Street renkaisiin olen päätymässä \m/

Kirjoitettu

Mulla olis goodyear 2019 ajamattomat sliksit

wintermeettiin mukaan ??? :D

Kirjoitettu

spooli ja terasvetarit kylla melekeen pitaa olla jos noilla aikoo liimaradalla ryntayttaa

Kirjoitettu

Taitavat olla 31 x 14 - 15 m-  tarttis 26 x 11.5 - 15 m/

Kirjoitettu

Taitavat olla 31 x 14 - 15 m-  tarttis 26 x 11.5 - 15 m/

mini tub ;)

Kirjoitettu

Mulla kun oli 2g,n.550-600hp,niin M/T et streetit 28-12.5-15,hyvältä noi tuntu,paineit 0.6-0.9kg,eipä nuo paljoo sutinu

Kirjoitettu

hoosierit, siistit gootti-kirjaimet sivuissa ja pitoa piisaa kuten aina slikseissä.

• 2 weeks later...
Kirjoitettu

Aattelin kans seuraavaksi hommata nuo ET streetit. Nyt oon kiihdytelly noilla alimpana olevilla ET drageilla. Pitoa niissä ainakin on ollut mutta ei varmaan noilla streeteilläkään pito ongelmia tulisi. 

• 5 months later...
Kirjoitettu

Miten on: kun minulla on nyt ihan ajamattomat sliksit. Pitääkö niitä burnata ennen varttia enemmän kuin "käytettyjä" sliksejä? Vai onko pito sama jo uudesta alkaen?  ???

Edit: Mickey Thompson ET Street Radial 

Kirjoitettu

Paineet 0.9 bar.

Burnis niin että kakkonen silmään, burnaat niin kauan että vaihtaa kakkoselle ja oikeestaan niin kauan ettei kierrokset enää nouse. Siitä sitten jalka pois jarrulta...

-e- kunnon savut pitää tulla.

m/

Kirjoitettu

Öh, tuota kiitos burnausohjeesta!  ;D Halusin kuitenkin tietää, että pitääkö renkaan pinta "rikkoa" eli pitääkö burnata suhteessa kauemmin kuin käytetyillä slikseillä?  ???

Kirjoitettu

Siinähän se menee "rikki" kun parikytä sekuntia sitä poltat...  ::)

Kirjoitettu

Tulkitsinko oikein, että pitää burnata kauemmin kuin käytettyjä?  ??? Eli että saisi renkaisiin pidon.

Kirjoitettu

Vellu muistaakseni ajoi slicksit sisään ilman burnausta. Siis eka veto ilman ihmeellisyyksiä.... vaarana oli että irtoo vanteelta muistaakseni.  ;D Mies voinee itse tarkentaa. :)

Kirjoitettu

Eikös se käy jo sisäänajosta jos Tussulasta painaa menemään Alastarolle...

Kirjoitettu

En ole kertaakaan drag slicksejä eläissäni tarvinnu tai käyttäny, mutta karting auton slickseistä on kokemusta sitäkin enemmän.

Kovempiseoksiset slicksit vaativat sisäänajon, yleensä pari kierrosta riittää, kun taas pehmeämpi seoksiset ovat parhaimmillaan heti uudesta alkaen. Veikkaan että Drag slicksit menevät jälkimmäiseen kategoriaan, ja vaikka eivät menisikään, niin uskoisin että normaali burnout riittää "sisäänajoksi", siinä kuitenkin raavitaan kovalla asfaltilla renkaan pintaa melko kovaa.

Kirjoitettu

Olen jostain lukenut, että slicksit on niin pehmeää kumia, että ei tarvitse mitään erityistä burnausta ekalla kerralla pidon suhteen. Oleellisinta taitaa olla se, että rengas on kunnolla vanteella, eli asettunut siihen hyvin.

Ajotuntuma on myös slickseihin tottumattomalla erilainen. Voi tuntua löysillä paineilla ekalla kerralla aika luirulta. Siksi ekaan lähtöön voisi laittaa vähän enemmän paineita renkaisiin.

Sitten vielä yksi pointti on se onko radial vai ei. Nuo mun uudet slicksit ei siis ole radial renkaat ja niissä on myös erillinen sisäkumi. Lieneekö tuolla asialla merkitystä ajaako sisään vai ei ::)

Kirjoitettu

Olen jostain lukenut, että slicksit on niin pehmeää kumia, että ei tarvitse mitään erityistä burnausta ekalla kerralla pidon suhteen.

Onko se sellaista että siihen jää selvä kolo kun kynnellä painaa?

Kirjoitettu

Onko se sellaista että siihen jää selvä kolo kun kynnellä painaa?

Tota en ole kokeillut burnattuun (lämpimään) renkaaseen, mutta ei ainakaan kylmänä jää jälkeä.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...