Jump to content

ilmansuodattimista


Recommended Posts

Posted

niin tätä asiaa olen mietiskellyt kun jotku on vissiin laitellut noita vapaavirtaus suodattimia kartiomallisia että onko niistä oikeasti hyötyä paremman suorituskyvyn tavoittelemisessa, ite suhtaudun näihin aika skeptisesti. ja jos niistä on hyötyä niin silloin tehtaan tekemä ilman otto on sitten vissiin huonosti toteutettu :-[..

mutta mitense on kun kevät tulee niin nakataanko vakio ilman putsarikotelo ens talvea odottamaan ja pistetään putken nokkaan kartiomallin filtteri imuroimaan vapaammin ilmaa ???

Posted

vanha suodatin kotelo hyllyyn ja johdat putkella sen kartifilterin sinne etupyörän viereiseen koteloon siit reijästä joka avautuu vanhan putsari kotelon alta, saat sieltä viileempää ilmaa koneelle. samallailla kun nämä kylmän ilman oto (cai) mitä näihin myydään esim k&n toimesta.

Posted

Vähän piristetyssä kuristää äkkiä n. 15 hp (mitattu) ja vakiossa varmaan vähempi.

Posted

jaa no jos sillä sais vaikka sen 10hpaa kin lisää niin kyllähän tuo muutos kannattaa tehdä

Posted

jaa no jos sillä sais vaikka sen 10hpaa kin lisää niin kyllähän tuo muutos kannattaa tehdä

 

 

kyllä juu eikä oo hirmu kalllis operaatio suodatin n 60 € + 3" mutka motonetista ni melkeen siinä. itellä on tolleen "home made" tyyliin tehty ja toimii ihan ok...

Posted

Mulla kuristi ilmansuodatin 10hp  ;D Siis se kartiomalli.. Paljonhan vakio ilmanotto kuristais sitten, en tiedä mutta varmaan aika paljon enemmän. Ilmaa johdan noin 100mm putkella läppikselle etu puskurin sisältä air-dam:stä.

  • 2 months later...
Posted

asentamassa..

mikä on tuo laatikko/boksi tuon alkuperäisen ilmansuodatin kotelon vieressä, siinä lukee guide, menee johtoja ja sen alkuperäiseen ilmansuodatin koteloon johdetaan ilman sen mustan boxin läpi? voiko sen poistaa???

ja tuon k&n setin mukana tuli myös putki jolla ohitetaan ilmamassa määrämittari, mutta sitä ei kannata varmaan tehdä..

 

edit: kun sitä ei jaksa ohjeita lukea, joku head lamb control moduulihan se siinä on kyseezzä

 

hätäinen koeajo suoritettu, ja tuntu vastaavan paremmin kaasuu ja kierrosherkenpi ja kulkikin paremmin. *clap* pitää lyödä mittari kiinni ja katsoa tulokset, kunhan tässä kerkiää

Posted

Joo se on luukkulamppujen ohjaus yksikkö se guide box.

 

Laita vaan se ilmamäärä anturi sinne kiinni niin ei tuu ongelmia.

 

Mulla oli sama homma että tuli kierros herkempi kun vaihto ton systeemin.

 

Nyt se voi näyttää jo tuloksiakin se ptm module.  m/

Posted

Joo se on luukkulamppujen ohjaus yksikkö se guide box.

 

Laita vaan se ilmamäärä anturi sinne kiinni niin ei tuu ongelmia.

 

Mulla oli sama homma että tuli kierros herkempi kun vaihto ton systeemin.

 

Nyt se voi näyttää jo tuloksiakin se ptm module.   m/

 

jep, huomenna ruuvaan vielä air foil:n kiinni imusarjaan. sen jälkeen suorittaa mittauksia ja sit vielä ptm moduulin kanssa. kyllä tuo tolla alkuperäisellä putsarilla oli selvästi tukkosemman tuntoinen että jos se ptm:m rupeis nyt toimimaan sitten m/

Posted

Vaihda vielä jossain vaiheessa termari 160 Fh  niin saat puotettua koneen lämpöä ja tehoja lisää.

Posted

Vaihda vielä jossain vaiheessa termari 160 Fh  niin saat puotettua koneen lämpöä ja tehoja lisää.

 

tuossa vissiin on aika viileä termari, kun lämmöt nousee 1/4 mittariasteikolla asti tai ehkä vähän sen yli , ei lähellekään puoltaväliä

Posted

Tai sitten ei oo termaria ollenkaan.... ;D

Posted

lämmöt riitti talvellakin kuitenkin, ja kun kovasti kenkii nii nousee lämmöt perus tasoa korkeammalle. kevään avauksessa sudittelin kaverin renkaat katuun, jarrua vasten ja hitaassa vauhdissa niin eihän se ilma virtaa silloin niin tais lämmöt nousta yli puolen välin :-[ :-P

;D

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...