driv3r Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 niin tätä asiaa olen mietiskellyt kun jotku on vissiin laitellut noita vapaavirtaus suodattimia kartiomallisia että onko niistä oikeasti hyötyä paremman suorituskyvyn tavoittelemisessa, ite suhtaudun näihin aika skeptisesti. ja jos niistä on hyötyä niin silloin tehtaan tekemä ilman otto on sitten vissiin huonosti toteutettu .. mutta mitense on kun kevät tulee niin nakataanko vakio ilman putsarikotelo ens talvea odottamaan ja pistetään putken nokkaan kartiomallin filtteri imuroimaan vapaammin ilmaa
mikke Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 vanha suodatin kotelo hyllyyn ja johdat putkella sen kartifilterin sinne etupyörän viereiseen koteloon siit reijästä joka avautuu vanhan putsari kotelon alta, saat sieltä viileempää ilmaa koneelle. samallailla kun nämä kylmän ilman oto (cai) mitä näihin myydään esim k&n toimesta.
Nova Posted February 25, 2008 Posted February 25, 2008 Vähän piristetyssä kuristää äkkiä n. 15 hp (mitattu) ja vakiossa varmaan vähempi.
driv3r Posted February 26, 2008 Author Posted February 26, 2008 jaa no jos sillä sais vaikka sen 10hpaa kin lisää niin kyllähän tuo muutos kannattaa tehdä
zodiack Posted February 26, 2008 Posted February 26, 2008 jaa no jos sillä sais vaikka sen 10hpaa kin lisää niin kyllähän tuo muutos kannattaa tehdä kyllä juu eikä oo hirmu kalllis operaatio suodatin n 60 € + 3" mutka motonetista ni melkeen siinä. itellä on tolleen "home made" tyyliin tehty ja toimii ihan ok...
Crisis Posted February 29, 2008 Posted February 29, 2008 Mulla kuristi ilmansuodatin 10hp Siis se kartiomalli.. Paljonhan vakio ilmanotto kuristais sitten, en tiedä mutta varmaan aika paljon enemmän. Ilmaa johdan noin 100mm putkella läppikselle etu puskurin sisältä air-dam:stä.
driv3r Posted May 9, 2008 Author Posted May 9, 2008 asentamassa.. mikä on tuo laatikko/boksi tuon alkuperäisen ilmansuodatin kotelon vieressä, siinä lukee guide, menee johtoja ja sen alkuperäiseen ilmansuodatin koteloon johdetaan ilman sen mustan boxin läpi? voiko sen poistaa??? ja tuon k&n setin mukana tuli myös putki jolla ohitetaan ilmamassa määrämittari, mutta sitä ei kannata varmaan tehdä.. edit: kun sitä ei jaksa ohjeita lukea, joku head lamb control moduulihan se siinä on kyseezzä hätäinen koeajo suoritettu, ja tuntu vastaavan paremmin kaasuu ja kierrosherkenpi ja kulkikin paremmin. pitää lyödä mittari kiinni ja katsoa tulokset, kunhan tässä kerkiää
LOB Posted May 9, 2008 Posted May 9, 2008 Joo se on luukkulamppujen ohjaus yksikkö se guide box. Laita vaan se ilmamäärä anturi sinne kiinni niin ei tuu ongelmia. Mulla oli sama homma että tuli kierros herkempi kun vaihto ton systeemin. Nyt se voi näyttää jo tuloksiakin se ptm module.
driv3r Posted May 9, 2008 Author Posted May 9, 2008 Joo se on luukkulamppujen ohjaus yksikkö se guide box. Laita vaan se ilmamäärä anturi sinne kiinni niin ei tuu ongelmia. Mulla oli sama homma että tuli kierros herkempi kun vaihto ton systeemin. Nyt se voi näyttää jo tuloksiakin se ptm module. jep, huomenna ruuvaan vielä air foil:n kiinni imusarjaan. sen jälkeen suorittaa mittauksia ja sit vielä ptm moduulin kanssa. kyllä tuo tolla alkuperäisellä putsarilla oli selvästi tukkosemman tuntoinen että jos se ptm:m rupeis nyt toimimaan sitten
LOB Posted May 9, 2008 Posted May 9, 2008 Vaihda vielä jossain vaiheessa termari 160 Fh niin saat puotettua koneen lämpöä ja tehoja lisää.
driv3r Posted May 9, 2008 Author Posted May 9, 2008 Vaihda vielä jossain vaiheessa termari 160 Fh niin saat puotettua koneen lämpöä ja tehoja lisää. tuossa vissiin on aika viileä termari, kun lämmöt nousee 1/4 mittariasteikolla asti tai ehkä vähän sen yli , ei lähellekään puoltaväliä
driv3r Posted May 9, 2008 Author Posted May 9, 2008 lämmöt riitti talvellakin kuitenkin, ja kun kovasti kenkii nii nousee lämmöt perus tasoa korkeammalle. kevään avauksessa sudittelin kaverin renkaat katuun, jarrua vasten ja hitaassa vauhdissa niin eihän se ilma virtaa silloin niin tais lämmöt nousta yli puolen välin
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now