F350 Posted March 8, 2015 Share Posted March 8, 2015 Varmistusta sopivuuteen. Eli olenko ymmärtänyt oikeen, että 3Gen GTA automaatin alukardaani menee heittämällä mun -96 Z28 automaattiin? Pitäis mennä, kun mullakin on -89:ssä 4gen alukardaani. Link to post Share on other sites
sirkus Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 Joo kardaani ois kiinni ja näytti sopivan Link to post Share on other sites
Bitter Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 Hyvä. Ja tossa joka tuli nyt purkuun niin olikin teräskardaani Link to post Share on other sites
sirkus Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 Onkohan se alukardaani sitten erillinen optio jos 2002 ws6.kaan ei oo alukardaania Link to post Share on other sites
pantera Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 Onkohan se alukardaani sitten erillinen optio jos 2002 ws6.kaan ei oo alukardaania CETAssa oli ainakin alujordani Link to post Share on other sites
TexFinn Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 Kylla mulla on myos sellainen kasitys etta kaikissa LS1 F-bodyissa oli alukardaani, eli tainnut joku kayda Bitterin TA:han vaihtamassa putken. Link to post Share on other sites
gmc63 Posted March 31, 2015 Share Posted March 31, 2015 Kylla mulla on myos sellainen kasitys etta kaikissa LS1 F-bodyissa oli alukardaani, eli tainnut joku kayda Bitterin TA:han vaihtamassa putken. Ei ainakaan mun 99 ole sellaista tsekattu on. :'( Link to post Share on other sites
CamKin Posted July 4, 2015 Share Posted July 4, 2015 Onko tarpeellinen osa ja mikä on hyvä paikka osalle? Tässä ottaa nyt putkistoon kiinni vieläkin vaikka otin 1 cm tuohon madallusta se näköjään riittänyt kuva on ennen muutosta osa on nykyään mustaksi värjätty. Kuva / Kysymys http://uppaa.fi/images/2015/07/04/WP_20150628_007790e6.jpg Link to post Share on other sites
Arveccio Posted July 4, 2015 Share Posted July 4, 2015 Eiköhän tuo ole sitä varten että jos kardaani jostain syystä irtoaa laatikosta / ristikko menee murusiksi niin akseli ei tule kabiiniin kurkistelemaan eikä muutenkaan aiheuta suurempaa tuhoa. Link to post Share on other sites
Fenix Posted July 4, 2015 Share Posted July 4, 2015 Pahimmillaan jos kardaanin etupää sattuisi katkeamaan ja nappaisi tien pinnan monttuun kiinni, niin voit arvata ettei siitä hyvä seuraa. Perä irti / auto loikkaa. Link to post Share on other sites
Rale Posted July 4, 2015 Share Posted July 4, 2015 Kardaani looppi , erittäin hyödyllinen jos käyt kiihdyttelemässä slikseillä , sääntöjen mukaan pakollinen. Kuin myös teräsvetarit. Link to post Share on other sites
CamKin Posted July 5, 2015 Share Posted July 5, 2015 Tuli osa paikalleen oli ihan iholla putkistossa kiinni tuli värinöitä, mutta laitoin väliin lämpöeristysnauha kuten takapöntön poikkihaaraan niin resonoinnit hävis kun ei suoraan ole metalli metallia vasten... Mikäs hyöty tällä alumiinisella kardaanilla on muuta kuin että se on kevyempi kuin teräskardaani näitä kun niin ahkerasti asennellaan autoihin? Link to post Share on other sites
Fenix Posted July 5, 2015 Share Posted July 5, 2015 Mikäs hyöty tällä alumiinisella kardaanilla on muuta kuin että se on kevyempi kuin teräskardaani näitä kun niin ahkerasti asennellaan autoihin? Vähemmän värinää. Mainostavat että vähemmän voimansiirron tehohävikkiä. Jossakin oli mainoslukemat 3-5hp / 5-10nm enemmän takarenkaille. Link to post Share on other sites
F350 Posted July 5, 2015 Share Posted July 5, 2015 Mikäs hyöty tällä alumiinisella kardaanilla on muuta kuin että se on kevyempi kuin teräskardaani näitä kun niin ahkerasti asennellaan autoihin? Vähemmän pyörivää massaa=> vähemmän tehohävikkiä. Lisäksi alumiinikardaanin ominaisvärähtelytaajuus on huomattavasti korkeammalla kuin teräksisen, jolloin katkeamisen riski pienenee. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now