Jump to content

Bensanpaineitten purku?

Recommended Posts

Kirjoitettu

Eli nyt pitäis nollata bensanpaineet. Bensapumpun sulake irti / kone käymään-menetelmä ei onnistu tässä kohtaa, koska joku jo ehti valuttaa nesteet koneesta poies. :-[

Nyt jotain kikka kolmosia kehiin! Vai milläs tavalla te ootte yleensä paineet purkanu?

Kirjoitettu

kuten korjausoppaissa varoitetaan miten ei saa tehdä; löysäämällä liittimiä ja "hivuttamalla" paine&bensa pois.. ei sielä niin paljon painetta oo, avaa vaan hitaasti ja rättiä ympärille joka imee valuvan&roiskuvan bensan. Akun kenkä ensin irti.

Kirjoitettu

Juuh, niin mä vähän aattelinkin. Eihän sieltä sitä tavaraa pitäis ihan holtittomia määriä tulla...

Kirjoitettu

Mun biilissä ei onnistunu paineen nollaus sulaketta irrottamalla ja käyttämällä konetta, koska tossa oli öljynpainekytkin, joka pyörittää bensapumppua vaikka suutimien sulake ja bensapumpun relekkin on irti.

Suomeksi: Mun tapauksessa ainoa tapa oli tihuuttaa rättiin bensat. Tosiaan ei sitä hirveitä määriä tule...

Kirjoitettu

Jees. Itse olen tehnyt operaation ( = liittimet/liitin löysälle ja tihuuttelu rättiin ) useita kertoja ; älä tupakoi hommaa tehdessä, vaikka bensaa ei paljoa tulekkaan.... >:( Asennusjuoma kannattaa varata lähettyville.

Kirjoitettu

Jos erillinen ryyppysuutin niin se on helpoin paikka saada rätti lähelle (ja kääntää putki auki) ;)

Kirjoitettu

Mä otin varovasti liittimet auki rätin kanssa ja sitten tungin muovitulppaa putken päähän. Ei se kauan haissut, kun oli nopea.

Samoin tein tankin irrotuksen yhteydessä valuvalle b:lle

Aina kun bensan kanssa on tekemisissä, pitää suunnitella homma ensin.

Kirjoitettu

Mitä vielä putket auki -> kiroilua -> rättiä -> PIHALLE tupakille ja nauttimaan auringon paisteesta/vesi ja tai lumisateesta (riippuen kulloinkin vallitsevista sääoloista) ::)

Kirjoitettu

eikun niin että toinen alkaa purkaa putkia ja toinen näyttää sytkärillä valoa ja antaa samalla kaverille röökiin tulta.

Kiroillessa että miksi mankkaan ei tuu virtaa päälle (että vois kuunnella uusinta Jope Ruonansuuta) muistuu mieleen että akunkenkä on irti jota voi siinä samalla rätskytellä paikalleen.

Kirjoitettu

Juuri noin ;D. Tuli mieleen kun kerran eräs teinipissis katsoi skootterinsa bensatilannetta.. Oli pimeää ja älypää kun oli niin hoksasi näyttää valoa tulitikulla.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...