Jump to content

350:n viritys

elkei

Recommended Posts

Kirjoitettu

Näitä on varmaan kyselty ennenkin, mutta mitä mieltä olisitte seuraavanlaisesta paketista:

350 cid TPI, SLP runnerit, avarrettu plenumi

edelbrock performer alumiinikannet, 2.02/1.6 venoilla ja 165cc imukanavalla

Crane hr276 nokka, asteet 214/222, nosto 0.488/0.509

peltisarja, katti poistettu

Tarkoitus olis tehdä hyvin vääntävä kone ja säilyttää TPI ruiskuna.

Pääsisikö noilla vermeillä alkuun, vai kannattaisiko ottaa toiset kannet tai nokka? (muut romut on jo paikallaan)

Kirjoitettu

Toi nokka on summitin mukaan "for emission controlled vehicles without computer" ja "Computer Controlled Compatible: No"

Eli saattaa tulla ikäviä yllätyksiä tuon nokan kanssa. Jos et oo ihan varma siitä mitä teet, niin kannattaa katella joku tpi koneille tarkoitettu nokka, esim:

COMP Cams 12-465-8

Crane Cams 104221

Tai jotai sinne päin.

Noi kannet on "tuttu ja turvallinen" valinta 350 tpi:n päälle. varmasti paremmat kuin orgis kannet virtauksiltaan ja varmaan parantaa ajettavuuttakin (kevyemmät).

Kirjoitettu

Toi nokka on summitin mukaan "for emission controlled vehicles without computer" ja "Computer Controlled Compatible: No"

Mitähän tuo nyt sitten käytännössä tarkoittaa? Cranen mukaan nokka on -87 eteenpäin sopiva.

Osaisiko kukaan sanoa mikä olisi paras mahdollinen nokka tuolle kokoonpanolle, jos aikoo TPI:n säilyttää ja päästöistä päästä läpi?

Auto ei ole vähänpäästöinen.

Kirjoitettu

Mitähän tuo nyt sitten käytännössä tarkoittaa? Cranen mukaan nokka on -87 eteenpäin sopiva.

Osaisiko kukaan sanoa mikä olisi paras mahdollinen nokka tuolle kokoonpanolle, jos aikoo TPI:n säilyttää ja päästöistä päästä läpi?

Auto ei ole vähänpäästöinen.

tuo tarkoottaa että summitin sivujen mukaan tuo ei tahdo pelata tietokoneen kanssa. voi olla että se pelaa huonosti, tai ei ollenkaan tai vaan vähän niskoitellen, mutta ovat nyt laittaneet tuollaisen tekstin sivuilleen että jos joku sen tietokoneohjattuun koneeseen laittaa ja alkaa valittaa summitille ettei pelaa niin ne sieltä summitilta saa sanoa että "ahaa, mitäs mie sanoin" ja pesevät kätensä vastuusta.

Mikä olis paras mahdollinen nokka.. sitä osaa tuskin kukaan sanoa

Kirjoitettu

Kyllähän ne nokat saa toimimaan tietokoneohjatussa autossakin, mutta en tiiä miten toimii vakiokartoilla... Tuo virityshän on sama mikä oli V8:n projekticamarossa, ja siinä nokkana oli cranen 2032. Toimi vielä vakioeculla.

Kirjoitettu

Mikä olis paras mahdollinen nokka.. sitä osaa tuskin kukaan sanoa

Parhaan varmaan saa kokeilemalla montaa erilaista, mutta ajattelin, että täältä vois näitä TPI:n virittelijöitä löytyä, jotka osais suoraan sanoa jotain suuntaa antavaa.

Tuo Sopan mainitsema Crane 2032 on varmaan toimiva, mutta miten paljon enemmän asteita vois vakioeculla laittaa ja missä vaiheessa aletaan siirtyä sellaiselle kierrosalueelle, ettei TPI:n kanssa kannata enää harkita?

Eli siis ajattelin saada haarukoitua pois liian miedot nokat ja sellaset nokat joilla paras teho saadaan pikälle sen jälkeen kun TPI on jo tukehtunut.

Kirjoitettu

Eikös balezilla oo ton tasonen nokka mitä ehotit? Olikos balezilla vielä vakioecu?

Kirjoitettu

Mulla oli GTA:ssa V8 projektin kamat ja hyvin toimi Cranen 2032 nokka.

Kirjoitettu

Balezin projektista kaivoin nokan speksin:

COMPCAMS NOKKA-AKSELI 270/276 0,50 214/220 NOSTO 452/465

Eli melkeen sama ku mitä tuossa ehotit, tossa cranessa on vaan enemmän nostoja.

Kirjoitettu

joo mulla on vielä vakioecu... ja saa jäädäkkin tolla kokoonpanolla vielä  m/

Kirjoitettu

Näitä on varmaan kyselty ennenkin, mutta mitä mieltä olisitte seuraavanlaisesta paketista:

350 cid TPI, SLP runnerit, avarrettu plenumi

edelbrock performer alumiinikannet, 2.02/1.6 venoilla ja 165cc imukanavalla

Crane hr276 nokka, asteet 214/222, nosto 0.488/0.509

peltisarja, katti poistettu

Tarkoitus olis tehdä hyvin vääntävä kone ja säilyttää TPI ruiskuna.

Pääsisikö noilla vermeillä alkuun, vai kannattaisiko ottaa toiset kannet tai nokka? (muut romut on jo paikallaan)

Oletko yhtään laskeskellut mitä moinen satsi osia maksais tänne suomeen hommattuna ja kai noilla pääsee jo hiukan yli 300hp koneesta ???

Mul olis kans seuraavaksi suunnitelmissa vastaavaa, Koneessa nyt: Hypertechin-huuhaa lastu, K&N:n huuhaa vv-filtteri, Airfoil-läppärungossa, "Spinneri-lehden haitariputki RAM-AIR-systeemi", ACCELIN race-wire:t, Edelbrock TES-peltisarjat, Dynomaxin superturbo-takavaimennin ja kaiken huipuksi rautakansista knöölit siloteltu . . .

Kirjoitettu

Onkohan Suomessa vielä kukaan päässy TPI-imusarjalla yli 300 humman? Ei vissiin... Jos sitä rupeaa virittelemään jo useammalla satasella/tonnilla, niin miksei siinä samassa vaihda siihen juurikin loistavan hintasta Stealth Ramia? Soppa tais päästä vähän hierotuilla vakiokansilla, nokalla ja Stealth Ramilla jo yli 300 humman, ja vakio eculla? TPI-imusarjalla saa vaihtaa alukansia, nokkaa, runnereita, baseplatea, hieroa Haltecilla tietokonetta eikä siltikään mee 300hv rikki...

Kirjoitettu

vai kannattaisiko ottaa toiset kannet tai nokka? (muut romut on jo paikallaan)

Ei ne osaa tuota lukia

Kirjoitettu

Mulla on sikäli oma lehmä ojassa, että muut osat on jo autossa kiinni paitsi parempi nokka ja alukannet, että en tiedä mitä kaikki yhteensä maksaisi. Kansia ei taida alle tonnilla saada minkäälaisia ja nokka maksaa muutaman satasen. Nuo TPI:n viritysosat maksaa hunajaa, joten niitä ei varmaan kannata hankkia, muutakuin halvalla käytettynä...

Stealthi olis kyllä varmasti järkevä ratkaisu, mutta tuo sekin omat haasteensa budjettiin ja säätöihin. Ei Sopallakaan tainnut ihan tasasesti käydä vakioeculla?

Mulla on muutenkin tämän TPI:n varalle muita suunnitelmia jatkossa, joten tämä viritysaste saa riittää tässä vaiheessa.

Kirjoitettu

Sampallahan on helvetin hyvin virtaavat kannet sulle, pyynti tais olla 400 euroa..  ;) Ei oo alumiiiniset mutta mahtaa virrata paremmin kuin nuo alumiiniset edelit.

Kirjoitettu

ja mulla olis sulle komia nokkakeppi!! compin 08-304-8, ajettu n.5000km  m/ voisin ite laittaa jonkun isojen poikien nokan..

Kirjoitettu

ja mulla olis sulle komia nokkakeppi!! compin 08-304-8, ajettu n.5000km  m/ voisin ite laittaa jonkun isojen poikien nokan..

Kiitos vaan tarjouksesta, mutta tuossa taitaa olla aavistuksen liikaa nostoja mun tulevia virityksiä varten...

Kirjoitettu
??? miten niin liikaa nostoja? eihän sinne nyt hyvänen aika  mitään .450 nokkaa kannata missään nimessä tunkea,jos nuo kannetkin yms vaihdat  ??? vai mitä tarkootat tulevilla suunnitelmilla?
Kirjoitettu

??? miten niin liikaa nostoja? eihän sinne nyt hyvänen aika  mitään .450 nokkaa kannata missään nimessä tunkea,jos nuo kannetkin yms vaihdat  ??? vai mitä tarkootat tulevilla suunnitelmilla?

Mulle tulee rautakannet 1.6 vipoilla ja nostovaraa on yhteensä noin 0.50, joten tuolla nokalla saattas kuulua jonkinlaista kilinää koneesta. Nostoja koitan saada karvan alle 0.50...

Kirjoitettu

Mulle tulee rautakannet 1.6 vipoilla ja nostovaraa on yhteensä noin 0.50, joten tuolla nokalla saattas kuulua jonkinlaista kilinää koneesta. Nostoja koitan saada karvan alle 0.50...

Sampan kannetko?

Kirjoitettu

Sampan kannetko?

Joo, hänellä ainakin oli tullut ihan mukavasti potkua TPI:hin. Pitää nyt tehdä tällainen budjettiviritys, jos sitten myöhemmin vaikka vaihtaa imarin ja kunnon alukannet...  ;)

Kirjoitettu

Mulla on koneessa just tuo Compin 2032, ja toimii tosi hyvin jos nyt ei lasketa rynkyttävää tyhjäkäyntiä miinukseksi. Muut muutokset: Edelin peltisarjat, katti pois, Edelin 3" cat-back, Edelin RPM takavaimennin, air foil, MSD:n puola ja 8,5mm johdot. On juuri  sellainen vääntävä kone joka kyllä polttaa renkaitakin kivuttomasti kun painaa vähän enemmän. Hyllyssä on vielä 1,6 rullakeinut odottamassa. Vakio ecu, tosin oon ajatellu että sinne vois jonkun lastun.

Kirjoitettu

no jos ne on ne sampan kannet,niin niissähän on tähänkin asti venat liikkunu yli .500".. mikä ajatus noissa 1.6 vipoissa on?  ??? En mää nyt halua/yritä kyseenalaistaa tuota hommaa,kunhan ihmettelen..

Kirjoitettu

no jos ne on ne sampan kannet,niin niissähän on tähänkin asti venat liikkunu yli .500".. mikä ajatus noissa 1.6 vipoissa on?  ??? En mää nyt halua/yritä kyseenalaistaa tuota hommaa,kunhan ihmettelen..

Sen mitä hänen kanssa juttelin kansista, oli ettei paljon yli 0.500 kannata mennä, joten valitsin nokaksi sen 2032, mitä monet tuntui suosittelevan. Siinä on nostoja sen verran vähän, että ajattelin laittaa nuo 1.6 vipat, että saa edes vähän lisää. Tuolla sun nokalla olis vissiin justiin pärjännyt 1.5 vipoilla, mutta ehdin jo osat tilata. Toisaalta olis kyllä kiva tietää kuinka paljon tehoa sillä olisi saanut mun kokoonpanosta. Dyno-ohjelma näytti jotain 5 heppaa vähemmän kuin tuolla 2032 nokalla. Eihän noihin ohjelmiin todellisuudessa voi paljoa luottaa, mutta jotain suuntaa kai niistä saa.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...