Jump to content

AFR:N KANNET


TOMMYTOOL

Recommended Posts

multa löytyy afr:n 195cc imukanavalla ja 68cc palotilalla, toimivat ainakin mulla kelvollisesti. jos männät säilyvät vakiona tuolla palotilalla puristukset laskee hiukan liikaa.

Pienemmätkin palotilat saa tilaamalla, mutta maksaa lisää. tai sitten ne voi koneistaa suomessakin. Kansia on vaikea (hidas) saada, ainakin mulla tilaus kesti ja kesti. Joillakin on mennyt 4kk:kin kansien tilauksesta ???

Link to comment
Share on other sites

mitähän muita alu/rauta kansia kannattas harkita, jokka tiätysti virtaisivat paremmin ku originaalit? täydellisinä tiätysti, nii ja tiätysti ei sais maksaa maltaita/mansikoita yms hetelmiä...ei kellään sattus oleen hyvii ja halpoi (heh...) jääny nurkkiin?

mites o, vaikuttaako ne noihin päästöihin?.. :-[

Link to comment
Share on other sites

Itsellä on AFR 23- asteiset kannet, eivät vielä ole vaan kiinni, täytyy portauttaa & virtauspenkittää ensin.

 

AFR LS1 kannet virtaavat katukansiksi todella hyvin, 301 CFM 0.6" nostolla. Potentiaalia on noissa kansissa raakasti.

 

Trick Flow R- sarjan kannet näyttävät ainakin paperilla myös päteviltä 23- asteisilta katukansilta, muita päteviä on Brodix:lta esim Track-1 ja Dartin kannet

Link to comment
Share on other sites

Mulla on noi trickflow 23 degreet ja nyt kun sai tuon rullakepin niin voisi jotain vaikka tapahtuaki... tosin taitanee vaatia ensin tuon tietokoneohjatun jakaja/kaasari paketin vaihtamista että tuosta kombosta saapi hyödyt kunnolla irti.

Link to comment
Share on other sites

mitähän muita alu/rauta kansia kannattas harkita, jokka tiätysti virtaisivat paremmin ku originaalit? täydellisinä tiätysti, nii ja tiätysti ei sais maksaa maltaita/mansikoita yms hetelmiä...ei kellään sattus oleen hyvii ja halpoi (heh...) jääny nurkkiin?

mites o, vaikuttaako ne noihin päästöihin?.. :-[

 

GM:n omat ja originaalit vorteckin kannet. halvat ja virtaavat aika hyvin, pari täydellisinä lähtee 400-500$ väliin. Imusarja täytyy näitten kans vaihtaa sopivaksi. Noissa imukanava on reippaasti korkeampi kun vakkarikansissa.

Link to comment
Share on other sites

 

GM:n omat ja originaalit vorteckin kannet. halvat ja virtaavat aika hyvin, pari täydellisinä lähtee 400-500$ väliin. Imusarja täytyy näitten kans vaihtaa sopivaksi. Noissa imukanava on reippaasti korkeampi kun vakkarikansissa.

 

Aivan, meinasivat Vortec:it unohtua listalta tyystin. Ovat kevyesti paremmat kuin GM rautakannet, miinuksena se, että pitää olla Vortec- imusarja yms.

 

Scoggin- Dickey:ltä löytyy Vortec- paketteja, esim. konversiokitti Vortec- kannet --> 85-92 TPI koneeseen. Tsekatkaa :

http://sdpc2000.com/cart.asp?action=catalog_start&catid=1460

 

 

Tässä Vortec- kansien imukanava, Mr. Hackspickillä oli kevään Tampereen swapissa myytävänä nuo, reippaaseen ylihintaan... :(

 

Vortec.jpg}

Vortec.jpg_thumb

Link to comment
Share on other sites

tulix sulle crisis dart pro 1.. mä luulin että dart 2.

..huh nyt oon kade =)

 

noi pro 1 on kyllä ehdottomat ykköset jos lähdetään kansia tekemään.. onks noi 2.05 vai 2.08 imuilla?

minkä kokosilla runnereilla? 200?

 

Onks ne sulla riksussa?

 

kehtaako hintaa kysyä?

Link to comment
Share on other sites

riksussa on ja olet corvette68 täysin tervetullut pällistelemään ja tutkimaan. Otin vaan 2.02" imulla ja 1.6" pakovenalla. Koska mulla oli sellaset jo valmiina otin pelkät kannet.

 

Pakoseetti on niissä kansissa mielenkiintoinen. Yks vähä vaille 1mm seettipinta ja muuten se on täydellisen pyöreä. Pakovirtaukset ovat jo karuna valuna kohtuulliset. En muista numeroita mutta ne näkee dartin kotisivuoilta

 

Otin 200c:t ihan vaan siks että uskoin se parhaimmaksi vaihtoehdoksi VÄHÄPÄÄSTÖSEEN katuautoon. Toivottavasti se pitää sitten paikkansa. Jos sais viellä 1.6 kertovat peltivipat jostain niin ostasin heti. En viitti enään tilaa. Lisänosto auttaisi 383:sta eteenpäin.

 

Kannet makso mulle suunnilleen saman ku mikä dollarihinta on.. vähä alle ;) On siihen firmaan jo niin paljon rahaakin jo kannettu että onneks sai vähä halvemmalla. On meinaan varallisuus niin tiukalla että saas nähä onko varaa ajella edes autolla tänävuonna. :(

Link to comment
Share on other sites

meikäläisellä on ainakia kiinostus loppunut noihin AFR.n kansiin, kun tilauksesta on vaikka kuinka kauan eikä mitään vastausta kuulu. elikkä seuraavaksi alettiin metsästämään noita dart pro 1 kansia. onko tietoa käykö ne suoraan tpi imusarjaan?

Link to comment
Share on other sites

Pitäis sopia.. Voi olla että joudut vähä sovittamaan imukanavia saman kokoisiksi mutta niin se on kaikkien virikansien kanssa. Dart Pro 1:set tuli mulle makelta viikossa.

 

Mihin koneseen olit muuten laittamassa. Noi Pro 1:set o pienimmillä kanavilla 200cc:set ja siitä aiheutuu alle 350cid koneessa varmasti vääntöhäviöä alakierroksilla. 350:sestä en tiiä miten reagoi mutta 383:sen kanssa ovat just oikean kokoiset katuautossa.

Link to comment
Share on other sites

Viittisitkö mitata paljonko imupuolen kanavaikkuna on kooltaan?

eli neliömilleinä tai sentteinä.

mittaa siitä työntötangon ahtaasta kohdasta, se on yleensä ahtain kohta kanavasta noissa paremmissa kansissa.

 

..voin laskea suurinpiirtein millä kierroksilla alkaa 383 ahdistamaan.

 

mun omat kannet on koko matkalta 1400neliömilliä ja alkavat katunokalla ahdistamaan ~6200 kierroksella.

 

kehtaatko laittaa osoitteen privana.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

 

No toimiihan tuo kohtalaisesti...

Ja pystyy kohtalaisilla kustannuksilla vielä ajamaan kisoihinkin...

Kulutus on heilunut siellä 15l / 100km tienoilla...

Ja moottori ei näytä pistävän pahakseen 1500rpm matkajurnutustakaan...

 

Antaahan se hieman tyydytystä kun ohittaa kotiin palatessa sen nopeamman ajan tehneen kilpurin trailerinlavalla....

 

Jussi

 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...