Kimi Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2008 Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2008 Kyseessä on -83 Camaro josta on riisuttu aika paljon (mm AC) vuosien mittaan. Yritän nyt selvittää miten alipaineella ohjattu tuuletuksen/lämmityksen puhallussuunnan säätö toimii. Tai itse asiassa toiminta on selvä mutta mistä tulee se ailipaine? Konehuoneen puolelta ei tule yhtään alipaineletkua auton sisälle. Joillakin on jonkinlainen alipainepönttö etulokarin sisällä, mulla ei. Onko alipaine alunperin otettu imusarjasta? Vai onko peräti ollut joku alipainepumppu? Osaako joku neuvoa mikä niistä letkuissta on se joka "tuo" sen alipaineen siihen säätimeen keskikonsolissa? Letkut häviävät niin näppärästi kojelauden sisuksiin että kaikki pitäisi purkaa jotta niitä voisi seurata. Korjausoppaat eivät näytä tuntevan tuota laitetta ollenkaan. Olisi ihan kiva saada tuo säätö toimimaan, onneksi lämpötilan säätö on sentään vaijerilla.
mikke Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2008 Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2008 imusarjasta tuo alipaine on otettu ja muovipallon kautta johdettu käyttöön sitä tarvitseville laitteille. se et mistä tulee lämppärille en tiedä.
BadassZ28 Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2008 Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2008 Mulla on tää sama homma kesken kans. Itte asias rapsin ne kaikki alipaineletkut viime keväänä pois ja huomasin vasta ny kasailessani autoa että krpl nyt tuli purkailtua liikaa. Tän kaavion avulla ( http://koti.mbnet.fi/maaku80/Camaro/vacuum.jpg ) koitin kasailla letkut taas oikeisiin osotteisiin. Se alipaineen "tuova" letku on mulla ny viä sillai irtonaisena että pitäs koittaa ny jostain haarottaa siihen alipaine niin näkis että toimiiko ne säätimet. Ainaki sormella painellessa niitä pömpeleitä tuntuivat kalvot olevan ehjän tuntuisia. Se alipainepönttö mulla taitaa olla jossain tallin nurkas vielä irtonaisena, pitää koittaa ruuvailla se paikalleen. Tuon kaavion mukaan sen sisällä pitäs olla kaiketi takaiskuventtiili mikäli oikein jummarsin. Muistaakseni tuliseinässä on siinä kohtaa jonkin sortin pieni putki viety läpi samassa rytäkässä, josta tulee lämppärin puhaltimen sähköpiuhavyyhti.
Kimi Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 26. Maaliskuuta, 2008 Tuo kaavio on hyvä! Täytyy jostain yrittää hankkia tuo alipainepönttö, kaavion mukaan tuo takaiskuventtiili on pöntön sisällä. Tarkoitukseenhan käy vaikka jarrutehostimelle tarkoitettu alipainesäiliö ja sitten se yhdistetään siihen violettiin letkuun. Jos jollakin on ylimääräinen alipainepönttö tallin nurkissa pyörimässä, voisin ostaa pois.
BadassZ28 Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2008 Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2008 Löysin sen säiliön tallista. Mutta ihmetyttää että miten se tulisi laittaa kiinni kun ei siinä ole kuin yksi lähtö Tuota kaaviota kun katsoo niin siitä saa sen käsityksen että pitäis olla tulo ja lähtö tuos purkis. Tulopuolella on se takaiskuventtiili. Purkissa on varaosanumero 14056624 ja kyllä tuo ainaki rockauton listojen mukaan ilmastoinnin/lämppärin alipainepurkki pitäs olla. Googlettamalla tuota varaosanumeroa löysin jonku linkin jonka mukaan tuota samaa purkkia on ollut jossain oldsissa vakionopeudensäätimen alipainepurkkina. Munkin autossa on ollut alunperin cruise, joten olisko tuo sitte ollu sen purnukka. Täs pari kuvaa siitä pöntöstä: http://koti.mbnet.fi/maaku80/Camaro/27032008/1.jpg http://koti.mbnet.fi/maaku80/Camaro/27032008/2.jpg
mkos Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2008 Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2008 Mulla tuo pönttö on kiinni ainoastaan vakkarissa. Sisälle tulee alipaine edesta katsoen imusarjan vasemmalta puolelta.
KKOSKINEN Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2008 Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2008 Ellen nyt väärin muista, niin -82:ssa on vain sellainen pieni lieriömäinen varaaja tulipellissä kuskinpuolella. Voi olla 83:ssa myös, eikä tota palloa lainkaan. Huomenna tarkistelen asian ja korjaan jos muisti petti.
mopo-ukko Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2008 Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2008 . Ellen nyt väärin muista, niin -82:ssa on vain sellainen pieni lieriömäinen varaaja tulipellissä kuskinpuolella. Voi olla 83:ssa myös, eikä tota palloa lainkaan. Huomenna tarkistelen asian ja korjaan jos muisti petti. On -82:ssa lieriö varaaja tulipellissä ja pallero varaaja cruisen jatkona ja lisäksi löytyi apparin puolelta kojelaudan alta yksi varaaja lisää,johon päättyy alipaine letku.Ei vaan tullut katsotuksi mistä pöntöstä tulee läppien tarvitsema alipaine
Kimi Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2008 Kirjoittaja Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2008 Tulipellissä kuskin puolella jarrutehostimen kohdalla on sellainen noin 20 cm pitkä musta pätkä jossa on katkaistu letkunpätkä. Purkista menee vaijerinkuoren näköinen pätkä auton sisälle. Eli se ei välttämättä ole vaijeri vaan näillä näkymin alipaineletku/putki! Tuossa kuvassa se on irroitettuna ja siirretty sivuun. Onko tämä mahdollisesti se alipainepurkki?
mopo-ukko Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2008 Kirjoitettu 27. Maaliskuuta, 2008 Mulla se on musta muovinen,siinä jarrutehostimen kohdalla,mutta nyt ei valitettavasti ole auto paikalla,että voisi tarkistaa.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään