Jump to content

Nosturi pieneen autotalliin

Recommended Posts

Kirjoitettu

Vihdoinkin löytyi oikeanlainen nosturi mun tarpeisiin. Pitää olla matala, päästä käsiksi alakautta koneeseen, putkistoon, askiin, perään yms. Ei saa olla tilaa vieviä pylväitä, eikä nostokorkeutta tarvita kuin maksimissaan metri (katto tulee vastaan...).

Kun kerran S10 tuli vaihdettua rahaan, päätin hankkia tuollaisen. Ajokorkeus on vain 95 mm, joten TA:lla ja Camarolla siihen pääsee loistavasti. Lisäksi tuo nostimien välinen 80 cm alue on täysin käytettävissä, joten auton alla voi rullailla alustan kanssa päästä päähän. Nyt ei tarvitse kuin kaivaa pieni monttu, jotta voi seistä auton alla suorana.

PS: PK-seudun jäsenille on tiedossa talkookeikka kantamisen ja asennuksen merkeissä  ;) Pankaa puhelimet kiinni  ;D

cosanosturi.jpg}

• Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Cosa

21

• -vellu

6

• Senior

3

• LOB

3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

Tossa vielä auton kanssa. Idea selviää tästä kuvasta paremmin.

cosanosturi2.jpg}

Kirjoitettu

Mitä maksaa, paljonko nostaa, kuinkas pitkä toi on eli minkä kokoista autoa voi nostaa ja jos nostaa metrin, niin silloin on auton helma siis metrin korkeudella, eihän toi pyörien alle tule?  Jos kaivat montun, niin mites rullailet alle, tarviit pitkän montun.  80 cm on niin kapea, ettet kyllä saa laatikkoa alas, kun et itse mahdu sinne yhtaikaa nosturin kanssa.  Mutta osta vaan, osteleminen on mukavaa  m/

Maksaa paljon ja nostaa 2500 kg. Monttu ja rullailu ikäänkuin kumoavat toisensa  ::)  Jos tällä voisi tehdä kaiken, ei muita nostureita maailmassa olisikaan. Mutta kommentoi vaan, niitä on ihan kiva lukea  ;)  Kuten sanoin, tämä on mun tarpeisiin se paras mahdollinen tuohon tilaan  :)  Perushuollot ja aika monet korjaukset voi tehdä aika helposti. Rupesi tuo ainainen tunkkaaminen ahtaassa tallissa kyrsimään  :(

Kirjoitettu

Vihdoinkin löytyi oikeanlainen nosturi mun tarpeisiin. Pitää olla matala, päästä käsiksi alakautta koneeseen, putkistoon, askiin, perään yms. Ei saa olla tilaa vieviä pylväitä, eikä nostokorkeutta tarvita kuin maksimissaan metri (katto tulee vastaan...).

Kun kerran S10 tuli vaihdettua rahaan, päätin hankkia tuollaisen. Ajokorkeus on vain 95 mm, joten TA:lla ja Camarolla siihen pääsee loistavasti. Lisäksi tuo nostimien välinen 80 cm alue on täysin käytettävissä, joten auton alla voi rullailla alustan kanssa päästä päähän. Nyt ei tarvitse kuin kaivaa pieni monttu, jotta voi seistä auton alla suorana.

PS: PK-seudun jäsenille on tiedossa talkookeikka kantamisen ja asennuksen merkeissä  ;) Pankaa puhelimet kiinni  ;D

eihän noiden välissä oo mitää mikä sitois periaatteessa pystyy siirtään kauemmas toisistaan jää keskelle tilaa ruuvata

Kirjoitettu

eihän noiden välissä oo mitää mikä sitois periaatteessa pystyy siirtään kauemmas toisistaan jää keskelle tilaa ruuvata

Joo. Ainoastaan letku menee siitä, jonka ajattelin roilottaa betonin sisään pois tieltä. Kunhan saan sen ja pääsen sitä paremmin tutkimaan, niin ilman muuta mahdollisimman kauaksi toisistaan.

Kirjoitettu

Hintaa tollasella on 900e- 1200 e  haarukassa , jos joku kyselee. siis verollinen hinta.

Kirjoitettu

Hintaa tollasella on 900e- 1200 e  haarukassa , jos joku kyselee. siis verollinen hinta.

Paahan lisäinfoa, jos samanlainen tuohon rahaan löytyy.

Kirjoitettu

Nyt vasta hokasin, että täähän taitaa olla italialainen tuote.

Ite en kyllä italonosturia ostas katottuani sen MOT:n ohjelman, en luota tippaakaan niiden turvaluokituksiin...  m-

Kirjoitettu

tollasella ei onnistunut oiken hyvin mun auton nosto rengasliikkeessä.. otti pakoputki ensin kiinni ja millon mikäkin... lopulta ottivat perustunkin ja totesivat helpommaksi  ::)

Kirjoitettu

Hintaa tollasella on 900e- 1200 e haarukassa , jos joku kyselee. siis verollinen hinta.

mä otan kans heti tuollaisen mulle saa soitella numeroon 0445852953 tai 0443804502

Kirjoitettu

Omassa etuna pitkät ajosillat, jolloin matalakin auto pääsee pukille ;)

Vellun_matalanostin_2.jpg}

Kirjoitettu

Paahan lisäinfoa, jos samanlainen tuohon rahaan löytyy.

Joo löytyy samanlainen  Nostaa 2,8 tonnia

leveys  108

nostokorkeus 120cm

Merkki Cdc  Saksinostin

Hinta 1190 e  sis alv:n    Monta laitetaan   

Jos löytyy riittävästi porukkaa  niin kimppatilaus  ja hintaa alaspäin.

Kirjoitettu

Joo löytyy samanlainen  Nostaa 2,8 tonnia

leveys  108

nostokorkeus 120cm

Merkki Cdc  Saksinostin

Hinta 1190 e  sis alv:n    Monta laitetaan   

Jos löytyy riittävästi porukkaa  niin kimppatilaus  ja hintaa alaspäin.

hmm ei kyl olis paha...

Kirjoitettu

Joo, noita kyllä saa siihen rahaan. Kattelin noitakin, mutta ei sovellu mun tarkoitukseen.

Kirjoitettu

tollasella ei onnistunut oiken hyvin mun auton nosto rengasliikkeessä.. otti pakoputki ensin kiinni ja millon mikäkin... lopulta ottivat perustunkin ja totesivat helpommaksi  ::)

Se on säädetty jollekin Puntolle ja ollut sun autoon liian kapea  ;D 

Kirjoitettu

Aikas asiallisen näköinen vermes! Niin onko jollain käytännön kokemusta tuosta? Ite oon pitänyt autoa Fin lavojen avulla ylhäällä..

Kirjoitettu

Päivitystä tänne.

Hain kärryllä tötterön kotiin. Koko paketti painoi 800 kg, joten piti vuokrata isompi kärry  ::)

PK-seudun avuliaat jäsenet tulivat auttamaan nosturin purkamisessa talliin. Painoi ihan perhanasti. Ajosillat n. 350 kg kappale  :o  Mikke onneksi nosti ja me muut käveltiin perässä  ;D

Pari iltaa väkersin tallissa ja totesin, että italialaiset eivät osaa liimata tarroja. Nostimet menivät kuormaa purkaessa väärin päin  :(  Itse en niitä pystynyt siirtämään, joten hydrauliletkut vaan toisin päin, joten homma jatkui.

Sähkökaaviossa oli joku outo piirros, jota en osannut tulkita, mutta käytin kotimaista maalaisjärkeä. Laite käynnistyi.

Jonkinmoinen urakka oli mitata ajosilloille tarkat paikat molempia autoja silmälläpitäen. Siinä meni melkein päivä, kun piti ajaa autoja talliin ja takaisin. Tänään sitten pulttasin koko roskan betoniin kiinni. Olkoon siinä.

Lopuksi tein ohjeiden mukaisen kalibroinnin (ilmasin sylinterit) ja laite toimi hyvin ilman autoa.

Sitten nostin ensin TA:n. Rupesi hirvittämään, kun 50 cm korkeudessa auto rupesi kallistumaan pelottavasti. Laskiessa vielä enemmän  :o  Pukit alle jottei auto kaadu ja sitten koko läjä alas. Kalibroinnissa jotain puutteita  ;D

Huomenna uusia yrityksiä  8)

Ei ole helppoa, kun en ole hydrauliikan tuntija. Soitan maahantuojalle ja pyydän apua, jos ei onnistu  ;D

Kirjoitettu

Kyllä tossa iässä pitäis olla hydrauliikka jo hallussa ;D

Sorry OT,mut oli ihan pakko

Kirjoitettu

No niin. Nyt se on todettu, että räpläämällä vähän kaikkea, hommat rupeaa toimimaan.

Piti ottaa öljyt 300 barin paineella silmille, jotta värkki rupeaisi toimimaan  ;D  Silmähuuhtelun jälkeen taas talliin. Nyt toimii ja autot nousee  m/

Kirjoitettu

Tervetuloa vaan ihailemaan.

Tuossa demo:

Auto alhaalla

autoalhaalla.jpg}

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...