Jump to content

perän sisuksien vaihto

Recommended Posts

Kirjoitettu

Eli perä naputtaa kun antaa auton rullata...ei aina mut joskus...muuta vikaa en löydä kuin että niissä pikkurattaissa olisi väljyyttä..pyöränlaakerit on uudet. Kyselin uusista sisuksista ja lukkoa tarjottiin...joten jos välityksiä ei muuta niin onnistuisko pultata noin vain uusi perä kasaan vai onko niin tarkka että joutuisi alkaa väriaineiden kanssa leikkimään

Kirjoitettu

hammaskosketus on syytä olla kohallaan muuten perä alkaa huutamaan/ulisemaan ja välitys voi mennä pilalle eli kannattaa kattoa värillä. ja lukkoa valittaessa on hyvä tietää nykyinen välitys niin tulee lukko oikeaa carrieria eikä aiheuta ylimääräsiä säätöongelmia.

Kirjoitettu

Jep. US-parts ehdotti jo uutta osaa kun perän tiedot heille laitoin. Tuossa vaan tutkiskelin lisää aiheesta ja tulin siihen tulokseen että vänkärin puolen "poskiratas" taitaapi olla väljä (ylös/alas suunnassa) ja jos oikein olen ymmärtänyt niin siellä holkki....saakohan näitä holkkeja uusia....

Kirjoitettu

hammaskosketus on syytä olla kohallaan muuten perä alkaa huutamaan/ulisemaan ja välitys voi mennä pilalle eli kannattaa kattoa värillä. ja lukkoa valittaessa on hyvä tietää nykyinen välitys niin tulee lukko oikeaa carrieria eikä aiheuta ylimääräsiä säätöongelmia.

Puh, joht. puhuu silkkaa asiaa. Nimim. mulla kokemusta on ja siksi olisikin tuossa jouten carrier3-tyypin detroit locker myynnissä (ellei pantera sitä välttämättä halua takaisin mutta luulis että hänkin sen sit taas myyntiin laittaisi)

Lisäystä vielä: tuo lockeri ei käynyt mun Camaron perään koska mun välitys on carrier2 ja vetoakselit 26-rihlaiset. Lasken tuon lockerin rihlat kun kerkiän, paksummat vetarit se olis kuitenkin vaatinu

Kirjoitettu

Eli perä naputtaa kun antaa auton rullata...ei aina mut joskus...muuta vikaa en löydä kuin että niissä pikkurattaissa olisi väljyyttä..pyöränlaakerit on uudet. Kyselin uusista sisuksista ja lukkoa tarjottiin...joten jos välityksiä ei muuta niin onnistuisko pultata noin vain uusi perä kasaan vai onko niin tarkka että joutuisi alkaa väriaineiden kanssa leikkimään

Lukon pystynee vaihtaa melko helposti kunhan backlash pysyy oikeissa arvoissa => kosketus OK.

Kirjoitettu

Minä ku en osaa sen tarkempaa tyyppiä nyt perästä sanoa muuta kuin -89 vm ja kymppipulttinen ja US-parts laittoi tällaisen ehdolle AUB542040 LUKKO GM 7,5" 88...

netistä katselin muuten perän tyypin....

GM 7.5 & 7.625

> > >

> > > 8 5/16" x 10 9/16" Oval Cover 10 Holes 10 Bolt 7.5" & 7.625"

> > > Diameter Ring Gear 1.438" Diameter Pinion - 27 Splines

> > >

> > > 77-98 All GM Models

> > > 82-98 Camaro, Firebird Trans-Am Z28

> > > 83-98 S10, S15 Trucks (Rear)

> > > 85-98 Safari, Astrovan

> > > 77-87 El Camino

> > > Will not fit Monza, etc.

Kirjoitettu

Muuten kait kävis toi lockeri mutta tarvis siis enempi rihlaiset (splines) vetarit. En oo tuosta lockerista rihloja laskenu, omista vetareista laskin 26 (saattaa olla laskuvirhe) mutta liian pienihalkaisijaiset ne oli

Kirjoitettu

Eipä US-parts saanut ainakaan tarjottua holkkeja perään....eli täytyy uusia sit koko laitos...saakos muuten noi laakerit irti entisestä ku niissä nyt ei ainakaan mitään vikaa minun mielstä ole....tuntuvat kumminkin maksavan melkoisesti

Kirjoitettu

Jos meinaat Carrierin laakereita niin ovat sairaan tiukassa eikä ulosvetäjä mahu oikein kunnolla taakse, omani jouduin ainakin katkaseen sisäkoolin et lähti. Joten uudet lakrut peliin , olis muuten yhet ylimääräset tossa hyllyllä

Kirjoitettu

Tällaista sarjaa tarjosivat BBRA-320 LAAKERI JA TIIVSRJ....tuosta en osaa sen tarkemmin sanoa.....

Kirjoitettu

Onks toi muuten noin vaikeaa välitysten selvittäminen...ilmoittivat että pitäis laskea pikku- ja isorattaan hammasluku.....ja tietääkös kukaan joka Raahessa kasais perän....ei kovin mielellään ainakaan koko murikkaa viitsis viedä pajalle et ihan ajamalla veis...voishan sen itse kyllä purkaa sit siellä...

Kirjoitettu

Juu....niinpä toi oli minunkin kulkupelissä 26 booriset vetarit ja jos olen oikein ymmärtänyt niin mulla on kans carrier 2......joten otetaanpa maanantaina yhteyttä US-partsiin....onko kellään muuten tietoa et kannattaako ja miten hyvin onnistuis tilata Summitilta osia....miten nää kaikki tulli jutut ym sit onnistuu.. :)

Kirjoitettu

niin ja vielä.....tietääks kukaan mikä on kiristys momentti juuri sille ison rattaan pulteille ja laakeripesille.....

Kirjoitettu

Juu....niinpä toi oli minunkin kulkupelissä 26 booriset vetarit ja jos olen oikein ymmärtänyt niin mulla on kans carrier 2......joten otetaanpa maanantaina yhteyttä US-partsiin....onko kellään muuten tietoa et kannattaako ja miten hyvin onnistuis tilata Summitilta osia....miten nää kaikki tulli jutut ym sit onnistuu.. :)

Summitilta on helppo tilata, vaatii vain luottokortin. Pakettihan menee sit Suomessa tulliin ja sieltä ottavat sit yhteyttä.

Kiristysmomentteja en löytäny, toiv. joku tietää ja vastaa. Nova esim.?

Kirjoitettu

Pounds-force feet(lbf ft; lb ft)  X  0,138  = Kilograms-force metres (kgf m; kg m)

X  1,356  = Newton metres (Nm)

Kirjoitettu

Ei ollut sokka poikki...kaikki muuten ok mut väljyyttä jo niin paljon...varsinkin vänkärin puolen hammasrattaassa josta tulee vetari läpi. Nyt kumminkin perän sisukset vaihdettu uuteen lukolliseen...siihen loppui naputus... ;D...aikas nätti homma ku asiaan ensin hieman perehtyi....

Kirjoitettu

jep....olen yrittänyt kuunnella mutta eihän nämä autot mitään hiljaisia ole muutenkaan varsinkaan mulla ku miltei suorat putket on konehuoneesta....en ainakaan ole erottanut mitään ulinaa...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...