camaro305 Posted May 3, 2008 Share Posted May 3, 2008 miten tollasesta 4-gen trans amista saa selvitettyä abs:sien vikakoodit??palaa abs incom valo ja brake valo välillä.välillä taas sammuu valot.ja kun pysähtyy niin just kun auto pysähtyy syttyy low trac valo???auttakee tietämätöntä??entä moottorin vikakoodien luku??? Link to post Share on other sites
LOB Posted May 3, 2008 Share Posted May 3, 2008 Morjens. Painin just saman homman kanssa ja kävin ja mittasin kaikki anturit ja oli ehjät. Vaihdoin jarrulevyt eteen ja samalla putsasin jarrut ja vaihdoin palat niin valot herkes välkkymästä. Sulla on jarrulevyt /palat edessä huonolla hapella veikkaan minä. Samalla akun miinus kenkä irti vaikka päiväksi niin nollaantuu muisti. Link to post Share on other sites
camaro305 Posted May 3, 2008 Author Share Posted May 3, 2008 oraittii.täytyypä vilkaista noi etujarrut sitten ensimmäiseksi. Link to post Share on other sites
Nupa Posted May 3, 2008 Share Posted May 3, 2008 Vikakoodit luetaan tietsikalla kun laitetaan töpseli kii, paitsi 93sessa ne saa vielä pinnillä ulos. Link to post Share on other sites
camaro305 Posted May 3, 2008 Author Share Posted May 3, 2008 no missähän päin tuo töpseli on ja mitkä navat pinnillä yhdistetään??? Link to post Share on other sites
Nupa Posted May 3, 2008 Share Posted May 3, 2008 http://shbox.com/1/dlc2.jpg Link to post Share on other sites
camaro305 Posted May 3, 2008 Author Share Posted May 3, 2008 onko moottorin vikakoodien luku samasta pistokkeesta??vai onko pelkkä abs? Link to post Share on other sites
camaro305 Posted May 3, 2008 Author Share Posted May 3, 2008 kiitän ja kumarran jo valmiiksi Link to post Share on other sites
Nupa Posted May 3, 2008 Share Posted May 3, 2008 kaikki samasta... Koodit http://shbox.com/1/Dtcs.htm Link to post Share on other sites
repa Posted May 3, 2008 Share Posted May 3, 2008 Mulla oli vähän tollasta samanlaista ongelmaa trans sportin absien kanssa. ABS anturin kun mittas, niin (en nyt kyllä varmasti muista, Juhani vois muistaa paremmin) resistanssi oli jotain kolmen neljän kiloohmin luokkaa ja ehjässä pyörässä piti olla 1.8 kiloo. Sytytti aina silloin tällöin ABS merkkivaloa ja low traction valoa. Piti vaihtaa koko pyörän napa (löyty onneksi US Partsista huomattavan paljon edullisemmin kuin Metro-autosta). Eihän ne valot mitään, mutta kytki myös absit ja traction controllin pois käytöstä. Link to post Share on other sites
camaro305 Posted May 3, 2008 Author Share Posted May 3, 2008 asia selevä.pitää kait ne anturitkin mittailla. \m/nyt kun pääsee uuteen omaan talliin rassaamaan niin pääsee perehtymään asiaan. Link to post Share on other sites
camaro305 Posted May 3, 2008 Author Share Posted May 3, 2008 kaikki samasta... sori.puusilimä ei huomannu mitä kirjotit .(siis kaikki samasta)!!!!! Link to post Share on other sites
LOB Posted May 3, 2008 Share Posted May 3, 2008 asia selevä.pitää kait ne anturitkin mittailla. \m/nyt kun pääsee uuteen omaan talliin rassaamaan niin pääsee perehtymään asiaan. Harvemmin ne anturit sieltä menee. jos ohmimäärä muuttuu kun pyörittää napaa niin kyllä ne silloin toimii. Veikkaan edelleenkin niitä levyjä ja paloja. Link to post Share on other sites
Juhani LS1 Posted May 3, 2008 Share Posted May 3, 2008 No R,llä oli ohmit lähellä oikeeta mut scooppiin ei tullu mitään siniä niinku olis pitäny. Ja sit -99 eteenpäin ainakaan mikää ei nollaudu virrat katkasemalla, vika koodi poistuu itsestään mikäli vika on korjattu ja muistista kun 100 käynnistyssykliä on tapahtunu. Mahdollisiin päästöihin vaikuttavat viat ei kuittaudu kuin PC,llä ym. Link to post Share on other sites
camaro305 Posted May 4, 2008 Author Share Posted May 4, 2008 mikähän mahtaa olla koodi 12 Link to post Share on other sites
Nupa Posted May 4, 2008 Share Posted May 4, 2008 mikähän mahtaa olla koodi 12 Ei oo vikakoodi, 12 ilmottaa, että diagnostiikka toimii Ja toi pitäs tulla 3 kertaa peräkkäin, sitten vikakoodit perään. Link to post Share on other sites
camaro305 Posted May 4, 2008 Author Share Posted May 4, 2008 tota noin.miten se vois olla huonot levyt tai palat? vai onko paloissa kuluneisuus anturit??siinä vaiheessa kun auto melkein pysähtyy niin low trac valo syttyy ja mielestäni abs tai luistonesto käyttää jarruja päällä??tai ainakin abs toimilaite mielestäni kurahtaa??? Link to post Share on other sites
KimmoT Posted May 4, 2008 Share Posted May 4, 2008 varmaan helpoiten saa selville, kun katsoo sellaisella kunnon testerillä sitä abs puolta. Mulla on pari kertaa ollut ongelmia abs kanssa, testerillä viat selvisi. Eka kerralla piti vaihtaa abs poksi ja toisella kerralla etupyörän-napa. Ainakaan minä en saanut datamasterilla abs puolen vikakoodeja näkymään. Link to post Share on other sites
camaro305 Posted May 4, 2008 Author Share Posted May 4, 2008 onko tietoo onko täällä oulun lähistöllä muilla vikakoodin lukijaa kun av-autoväri kempele ja mitähän toi koodien luku mahtaa maksaa? Link to post Share on other sites
camaro305 Posted May 11, 2008 Author Share Posted May 11, 2008 niin mitenkähän toi etulevyjen ja palojen vähyys/kuluneisuus voisi sytytellä tota merkkivaloo??? Link to post Share on other sites
LOB Posted May 11, 2008 Share Posted May 11, 2008 en tiedä , mutta mulla oli levyt kulunu loppuun . oli paksuus ohuempi kun mitä levyssä oleva minimi mitta. palat melkein loppu ja varmaan kuluneisuuden takia jo jarrut jumissa . mulla välkky jarrujen kuluneisuuden valo , abs valo ja low track valo . ja abs rele alko naputtaan koko ajan kun oli virrat päällä. ilmeisesti kuluneisuuden takia ohjaus boxi ei tiennyt mitä tehdä ja oli sekaisin. Kun vaihdoin levyt , palat, ja putsasin paikat niin kaikki viat hävis. levyt , palat puhdistusaineet kaikki yhteensä 160 ekee jyväskylästä. ei mikään kallis homma. Link to post Share on other sites
camaro305 Posted May 11, 2008 Author Share Posted May 11, 2008 no ei kuullosta pahan hintaiselta remontilta.täytynee katsoa noi palat ja levyt ja vaihtaa jos on tarpeen.onko noissa muuten sutimisen esto kun siinä valossa lukee low trac?vai tarkoittaako se vain abs:siä??traction control on ainakin lexuksissa sutimisen esto!! Link to post Share on other sites
gmc63 Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 no ei kuullosta pahan hintaiselta remontilta.täytynee katsoa noi palat ja levyt ja vaihtaa jos on tarpeen.onko noissa muuten sutimisen esto kun siinä valossa lukee low trac?vai tarkoittaako se vain abs:siä??traction control on ainakin lexuksissa sutimisen esto!! Toi lowtrack varoittaa mun mielest että pito on heikko eli on liukasta mulla se syttyy usein talvella kun jarruttaa voimakkaasti Link to post Share on other sites
camaro305 Posted May 12, 2008 Author Share Posted May 12, 2008 niin tuntus vaan että tuskin pito on kovin huono kun lämpöasteita ulkona oli +20 ja kuiva tie kun pysähdyin. Link to post Share on other sites
LOB Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 Mulla oli manuaalissa semmonen homma et kun vähän rivakammin lähti ja alko pyörät sutimaan niin välkäytti low track valoa ja auto oli 1995 transu. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now