Jump to content

ei strataa??

sive

Recommended Posts

Kirjoitettu

Eilen lähtiin töistä ni camaro rs -89 TBI ei lähtenyt käyntiin pyöritti kyllä starttia ja kokeilen varmaan puoli tuntia startata. joka kerta pyöritti mutta ei yritänyt tai semmosia pikkusia äänähdyksiä kuuluu koneesta heti alussa sen jälkeen löi vaan "sutia". menin siis taksilla kotia. nyt aamulla menin pelastamaan sen pois kaupungista ni räjähti ensimäisellä käyntiin kun yritin. on tehnyt samalailla ennenkin mutta se on joka kerta lähtenyt käyntiin ollut vaan 2-3 kertaa semmosia pyörähdyksiä.

kone kuumana sekä kylmänä tekee saman homman. vaihdettu virranjakajan kansi ja pyöritäjän ja tulpan johdot. tulpat on uudet kans.

missä vika? ???

toinen kysymys

kun cruisailee tuossa menemään, kun hidastaa tai pydähtyy ni kesken ajon kone sammu yht äkkiä. mutta lähtee heti käyntiiin kun vääntää avaimesta,jos se ei sitte pyörähdä tyhjään. 

oon aivan  ??? ??? ???

Kirjoitettu

Mulla sammuu välillä kylmänä kun on startannut,pysyy kyllä käynnissä jos antaa hieman kaasua.

5.7 kyseessä.  ???

Kirjoitettu

Eilen lähtiin töistä ni camaro rs -89 TBI ei lähtenyt käyntiin pyöritti kyllä starttia ja kokeilen varmaan puoli tuntia startata. joka kerta pyöritti mutta ei yritänyt tai semmosia pikkusia äänähdyksiä kuuluu koneesta heti alussa sen jälkeen löi vaan "sutia". menin siis taksilla kotia. nyt aamulla menin pelastamaan sen pois kaupungista ni räjähti ensimäisellä käyntiin kun yritin. on tehnyt samalailla ennenkin mutta se on joka kerta lähtenyt käyntiin ollut vaan 2-3 kertaa semmosia pyörähdyksiä.

kone kuumana sekä kylmänä tekee saman homman. vaihdettu virranjakajan kansi ja pyöritäjän ja tulpan johdot. tulpat on uudet kans.

Mulla TBI:ssä aikanaan samanlainen vika. Tuli satunnaisesti ja kun vika tuli, ei startannut. Pyöritti vaan. Vika paheni aikaa myöten. Lopuksi puola oli syyllinen. Sytkämodulia epäiltiin myös, mutta puolan vaihto korjasi vian.

Kirjoitettu

Mulla sammuu välillä kylmänä kun on startannut,pysyy kyllä käynnissä jos antaa hieman kaasua.

5.7 kyseessä.  ???

joo siinä on 5 alakerta ja 5.7 yläkerta mikä on sitten vähän porattu  ;D 8)

joo pysyy käynnissä kun antaa vähän kaasua kun hidastaa / pysähtyy ei sammu silloin

Kirjoitettu

Mulla TBI:ssä aikanaan samanlainen vika. Tuli satunnaisesti ja kun vika tuli, ei startannut. Pyöritti vaan. Vika paheni aikaa myöten. Lopuksi puola oli syyllinen. Sytkämodulia epäiltiin myös, mutta puolan vaihto korjasi vian.

eikun puolan ostoon huomenna

Kirjoitettu

Ootko bensapumpun (ja suodattimen) milloin vaihtanut?

ei o mun aikana vaihdettu pumpua eikä suodatimen

Kirjoitettu

Ainakin jotain voi päätellä bensapumpun toiminnasta kun käännät virrat päälle virtalukosta (ei startata) niin bensapumpun pitäisi pyöriä muutaman sekunnin jolloin kuuluu "surinaa" peräkontin suunalta.

Kirjoitettu

ja vielä tuohon toiseen sammumisvikaan veikkaisin IAC tai EGR vikaa...

Kirjoitettu

mä oon yritänyt kuunella sitä bensapumppun ääntä kun oon vääntänyt avaimesta, mä en kuule mitään en tiiä onko huono kuullo vai mikä siinä on. oon yritänyt etsiä mutta en mä o löytänyt sitä. IACin vaihtoin tuossa alku kesästä kun kierrokset humppas

Kirjoitettu

sen pumpun voi testata myös siten että kytkee sulakkeellisella irtojohdolla akun ja testeripistokkeen nastan G. Alla kaaviokin siitä miten virta kulkee pistokkeesta pumpulle

87_F-Body_TPI_3of4.pdf

Kirjoitettu

Tuo bensapumpun "surina" pitäis erottua kuskinpaikaltakin kun laittaa tuulettimen ja muut äänet pois. Vielä parempi jos on joku kaverina niin toinen kuulostelee ääntä korva

peräkontin puolella.

• 3 months later...
Kirjoitettu

Tuo bensapumpun "surina" pitäis erottua kuskinpaikaltakin kun laittaa tuulettimen ja muut äänet pois. Vielä parempi jos on joku kaverina niin toinen kuulostelee ääntä korva

peräkontin puolella.

Pitäisikö tuo "surina" kuulua kuskin jakkaralle kuinka selvästi? Minulla TBI kyllä starttaa mutta kylmänä saa veivata useamman sekunnin, lämmin kone lähtee heti kun palmun alta. Eilen huomasin sellaisen jutun että kun starttasin muutaman sekunnin, sitten lopetin ja käänsin avaimesta uudelleen lähti heti. Vika vai ominaisuus? En muista että aina olisi kylmästartissa näin pitkä vieteri ollut, alkanut oireilla tässä syksyn aikana. Muuten käy ja kuukkuu hienosti.

Sattui vaan eräs päivä tämä topic silmiin ja yritin kuunella "surinaa" mutten kyllä mitään kuullut.

Kirjoitettu

Kyllä tuon bensapumpun surinan kuulee melko selvästi etupenkiltäkin kun vaan laittaa muut sähkölaitteet pois päältä. Oma kuulokaan ei häävi enää ole ja silti vielä tuon surinan erotan.

• 5 months later...
Kirjoitettu

Vielä tähän. Vaihdettu ilmanputsari ja bensansuodatin, ei apua. Nyt olen huomannut sen että varsinkaan kylmänä ei starttaa ekalla kertaa, eli startaan muutaman sekunnin (3...5sek) mutta ei lähde. Sitten uudelleen ja jos parin sekunnin jälkeen vielä kaasua polkemalla auttaa niin lähtee hyvin. Eka starti kerralla ei polkeminen auta kokeiltu on, toisi kovin pitkään en ole raaskinut starttia pyörittää. Lämpimänä lähtee paremmin, tosin tuntuu että joskus meinaa silloin tukehtua, hetken hörpöttelee epätasaisesti, kastuisiko osa tulpista, tiedä häntä kun en mitään autoista ymmärrä...

Tulpat, johdot, virranjakaja jotain muuta?

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...